دانلود و خرید کتاب بهداشت و سلامت جنسی از کودکی تا سالمندی مارگارت نوزبام ترجمه مریم شیرمحمدی
کتاب بهداشت و سلامت جنسی از کودکی تا سالمندی اثر مارگارت نوزبام

کتاب بهداشت و سلامت جنسی از کودکی تا سالمندی

معرفی کتاب بهداشت و سلامت جنسی از کودکی تا سالمندی

کتاب بهداشت و سلامت جنسی از کودکی تا سالمندی، نوشتهٔ مارگارت نوزبام و جوآن روزنفلد است که با ترجمهٔ مریم شیرمحمدی و ریحانه فیروزی منتشر شده است. این کتاب راهنمای کاربردی برای درمانگران است.

درباره کتاب بهداشت و سلامت جنسی از کودکی تا سالمندی 

کتاب بهداشت و سلامت جنسی از کودکی تا سالمندی مجموعه‌ای از رویکردهای مؤثر در زمینهٔ بهداشت و سلامت جنسی در جهت ارتقا و پیشبرد مهارت‌های درمان‌گران و ارائه‌دهندگان خدمات مرتبط با سلامت جنسی است. این مجموعه دربردارندهٔ موارد اختلال و نگرانی‌های جنسی در طول زندگی افراد از کودکی تا سالخوردگی است که سعی شده با ارائهٔ سناریوهایی از وضعیت حقیقی مراجعان، به صورتی واضح و قابل درک بیان شوند. در این کتاب مسائل جنسی مرتبط با هر گروه سنی، به‌علاوه موضوعات خاص در سلامت جنسی از قبیل فعالیت جنسی در ناتوانی‌ها، افراد مبتلا بهHIV / AIDS و... مطرح شده است، به طوری‌که هر فصل از این کتاب منبعی کاربردی برای تسهیل مراقبت از مراجعین و چگونگی برقراری ارتباط با آن‌هاست.

معرفی اختلالات جنسی شایع، شیوه‌های ارزیابی، تکنیک‌های مصاحبه و نیز رویکردهای درمانی به شیوه‌ای کاربردی از دیگر ویژگی‌های کتاب حاضر است. بررسی و ارائهٔ راه‌حل‌های درمانی در زمینهٔ بیماری‌های مزمن (به‌عنوان نمونه درد پشت)، بارداری و ... به منظور تسهیل تطابق با روند زندگی و عملکرد جنسی افراد و افزایش سطح کیفیت زندگی آن‌ها در این کتاب مدّ نظر قرار گرفته است. بدین ترتیب آنچه در دست است مجموعه‌ای با ارزش برای تمامی ارائه‌دهندگان خدمات بهداشتی به‌ویژه متخصصان، دانشجویان و علاقه‌مندان به امر سلامت جنسی است.

خواندن کتاب بهداشت و سلامت جنسی از کودکی تا سالمندی را به چه‌کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام دانشجویان روان‌شناسی و روان‌درمانگران پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب بهداشت و سلامت جنسی از کودکی تا سالمندی

«میل جنسی مرحله آغاز یا پذیرش فعالیت جنسی در فرد می‌باشد. کسب آگاهی نسبت به اهمیت میل جنسی، در واقع به نوعی اذعان به اهمیت ابعاد روان‌شناختی در پاسخ جنسی می‌باشد. میل جنسی تحت تأثیر طیف وسیعی از محرک‌های محیطی از جمله عوامل روان‌شناختی و فرهنگی به علاوه محرک‌های فیزیولوژیک قرار می‌گیرد. اجزای فیزیولوژیک ضروری در رابطه با میل جنسی شامل: واسطه‌های شیمیایی عصبی آندروژن‌ها و سیستم عصبی ـ حسی سالم می‌باشد. آندروژن‌ها شامل دی‌هیدرواپی آندروسترون (DHEA) (آندروژن تخمدانی و فوق کلیوی ـ م) و تستوسترون می‌شوند.

امیال جنسی در دو جنس مخالف دارای تفاوتهایی بدین شرح هستند. در زنان عواملی که دارای بیشترین تأثیرگذاری بر میل جنسی می‌باشند شامل تماس پوستی، هم صحبتی و کیفیت ارتباطات فردی می‌شوند. در حالی که میل جنسی در مردان به میزان بیشتری به دنبال محرک‌های دیداری برانگیخته می‌شود. مراحل میل جنسی و برانگیختگی جنسی به میزان زیادی وابسته به یکدیگر بوده و می‌توانند به سرعت تحت تأثیر رویدادهای محیطی، بیولوژیک (زیستی)، فیزیولوژیک و / یا روان‌شناختی دچار گسستگی و اختلال شوند. این مراحل در هر فرد به میزان زیادی وابسته به رضایت احساسی و جسمانی از روابط خود با همسر می‌باشند. به طور معمول چرخه پاسخ جنسی در زنان پیچیده‌تر از مردان بوده و عوامل زیادی می‌توانند در برهم زدن این چرخه نقش داشته باشند. آنچه در زنان از اهمیت بیشتری برخوردار می‌باشد، لمس کردن غیراجباری در زمینه فعالیت جنسی یا لمس کردن همراه با اظهار محبت در زمانی که هدف انجام فعالیت جنسی نمی‌باشد، است. در فرایند پاسخ جنسی مردان دچار نعوظ شده و به برقراری رابطه جنسی علاقه نشان می‌دهند، در حالی که زنان حتی در صورت دستیابی به لوبریکاسیون واژن و برانگیختگی جنسی می‌توانند تحت تأثیر عوامل مرتبط با خود یا سایر عوامل به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه از فاز برانگیختگی جنسی جدا شوند. بدین ترتیب، چنین تفاوت‌هایی میان دو جنس می‌تواند فعالیت جنسی را بویژه زمانی که روندی عادی و روزمره به خود می‌گیرد، به فرایندی کسل‌کننده تبدیل نماید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

حجم

۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۱

تعداد صفحه‌ها

۲۰۸ صفحه

قیمت:
۴۲,۵۰۰
تومان