دانلود و خرید کتاب آمار کاربردی (۱) فرهاد بلاش
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آمار کاربردی (۱) اثر فرهاد بلاش

کتاب آمار کاربردی (۱)

ویراستار:ندا سنجری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آمار کاربردی (۱)

کتاب آمار کاربردی (۱) شامل مسئله‌های کاربردی آمار در پژوهش‌های علوم انسانی است. این کتاب را فرهاد بلاش و رضا بلاش نوشته‌اند و ندا سنجری ویراستاری آن را به عهده داشته است. این کتاب در انتشارات دانشگاه دامغان چاپ شده است و منبعی برای حوزه‌های متنوع علوم انسانی است و یک چارچوب مقدماتی را برای حل مسائل کاربردی آمار در اختیار خوانندگان قرار می‌دهد.

درباره کتاب آمار کاربردی (۱)

 با این کتاب یادگیری آمار با سهولتی وصف ناپذیر میسر می گردد. سوالات متداولی که در آمار مدنظر پژوهشگران، اساتید و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری است به خوبی در این کتاب با ذکر نمونه هایی کاربردی از صنعت و جامعه قابل پاسخ است. رویکردها و تاکتیک‌های پیشنهاد شده در این کتاب در موقعیت‌های واقعی و پیچیده چنان ساده سازی شده است که می تواند الگوی مناسبی برای کلیه رشته‌هایی که وابسته به درس آمار هستند، ارائه کند. به عالوه، هدف گذاری ها و خالصه سازی هر فصل نیز به کیفیت این کتاب افزوده است.

این کتاب مشتمل بر نه فصل می باشد. فصل اول: مقدمه ای بر آمار فصل دوم: روش های نمونه گیری و جمع آوری داده ها فصل سوم: ارائه داده ها فصل چهارم: شاخص های توصیفی عددی فصل پنجم: شاخص های پراکندگی فصل ششم: همبستگی و رگرسیون فصل هفتم: تحلیل سری های زمانی فصل هشتم: عدد شاخص فصل نهم: احتمال محتوای کتاب براساس روال دیگر کتب رایج آمار سازماندهی شده است اما آنچه می تواند نقطه قوت این اثر باشد، ارائه مسئله های آماری کامال کاربردی برای استفاده حوزه های مختلف علوم انسانی است.

کتاب آمار کاربردی (۱) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای تمام دانشجویان علوم انسانی که با مباحث آماری سروکار دارند، مفید خواهد بود.

بخشی از کتاب آمار کاربردی (۱)

پیمایش نمونه شامل زیر گروه یا نمونه یک جامعه است که انتخاب شده و از سوی دیگر پیمایش نمونه درباره مجموعه ای از موضوع های مورد سوال قرار می گیرند. محقق به سادگی از پاسخ دهندگان سواالتی را می پرسد. معموال نتایج این پیمایش نمونه برای استنباط درباره جامعه بزرگ تر مورد استفاده قرار می گیرد. پیمایش نمونه زمانی که جامعه مورد بررسی بزرگ می باشد ضروری است. پیمایش نمونه در هزینه و زمان صرفه جویی کرده و اگر نمونه به درستی با روش های نمونه گیری مناسب انتخاب گردد نتایج این پیمایش به دقت سرشماری می باشد. پیمایش آزمایشی پیمایش آزمایشی ،یک بررسی قبل از انجام پژوهش های میدانی واقعی می باشد. هدف از این پیمایش آزمایشی مشخص نمودن مشکالت واقعی و دشواری هایی است که پژوهشگر ممکن است در هنگام انجام پژوهش واقعی با آن ها روبرو شود. ضمنا این پیمایش آزمایشی برای آزمودن پرسشنامه ها و توسعه آن ها در موضوع های جاری، طراحی پرسش ها، زبان و وضوح آن ها مورد استفاده قرار می گیرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۰۴ صفحه

قیمت:
۴۴,۰۰۰
تومان