دانلود و خرید کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی پل ای. فلکسمن ترجمه مصلح میرزایی
کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی اثر پل ای. فلکسمن

کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی

معرفی کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی

کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی نوشتهٔ پل ای. فلکسمن با ترجمهٔ مصلح میرزایی (کارشناس‌ارشد روان‌شناسی بالینی دانشگاه علوم پزشکی تهران) و سامان نونهال (دانشجوی دکتری روان‌شناسی سلامت از دانشگاه خوارزمی تهران) در انتشارات ارجمند چاپ شده است. این کتاب مجموعه تندآموز رفتاردرمانی شناختی است. کتاب حاضر راهنمایی عالی برای درمان مبتنی بر پذیرش و پای‌بندی است. قالب ساده آن برای کسانی که به تازگی وارد این حوزه شده‌اند، جالب خواهد بود و برای درمانگران باتجربه‌تر نیز حکم دستنامه را خواهد داشت.

درباره کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی

کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی (ACT) که ویراستار آن «ویندی درایدن» بوده، درمورد یکی از رویکردهای جدید رفتاردرمانی است. در این درمان از مداخلات پذیرش و ذهن‌آگاهی در کنار راهبردهای پای‌بندی و تغییر رفتار استفاده می‌شود تا بدین طریق انعطاف‌ پذیری روان‌شناختی در درمان‌جویان ارتقا یابد. انعطاف‌پذیری روان‌شناختی به توانایی تماس با لحظه لحظه ‌های زندگی و تغییر یا مداومت در رفتار اشاره دارد، رفتاری که همسو با ارزش‌های برگزیده فرد است.

این کتاب در دو بخش ویژگی‌های متمایز کننده نظری و ویژگی‌های متمایز کننده عملی، ویژگی‌های اصلی درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی را در ۳۰ فصلِ کوتاه توصیف می‌کند و نشان می‌دهد که این رویکرد با درمان شناختی- رفتاریِ کلاسیک تفاوت‌هایی دارد. پل ای. فلکسمن دانشیار روان‌شناسی در دانشگاه سیتی لندن است. «جی. تی. بلک‌لج» استادیار روان‌شناسی در دانشگاه ایالتی مورهد آمریکا است. «فرانک و. باند» استاد روان‌شناسی کالج گولداسمیتس در دانشگاه لندن است. مقدمهٔ کتاب حاضر را لادن فتی، عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران در مرکز مطالعات و توسعهٔ آموزش علوم پزشکی نوشته است.

مجوز رسمی کپی‌رايت ترجمهٔ فارسی اين کتاب از سوی انتشارات راتلج به کتاب ارجمند واگذار شده است (Copyright © 2011 by Routledge (Taylor & Francis Group). ).

مشخصات درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی

موضوع اصلی روان‌درمانی و مشاوره

موضوع فرعی مجموعه تندآموز رفتاردرمانی‌شناختی

نوبت چاپ: ۲

سال انتشار: ۱۳۹۴

کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به هر دو گروه درمانگران تازه‌کار و باتجربه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب درمان مبتنی بر پذیرش و پای بندی

از دیدگاه اکت و نظریهٔ چارچوب ارتباطی، شیوع بالای رنجش انسانی، چیز عجیب و غریبی نیست. ظاهراً حیوانات برای رشد و نمو به چیزهای زیادی احتیاج ندارند و به نظر می‌رسد نسبتاً شادند؛ یعنی، اگر غذا، آب، گرما، سرپناه، و اندکی ارتباط جسمی داشته باشند و آزار جسمی چندانی نبینند، به خوبی و خوشی زندگی می‌کنند. نظریهٔ چارچوب ارتباطی (نگاه کنید به فصل ۴) نشان می‌دهد که چگونه فرآیندهای طبیعی زبان، تجربهٔ انسان را به نحو چشمگیری تغییر می‌دهد. این فرایندها سبب می‌شود که تقریباً همه جوانب تجربهٔ انسان، به سادگی و به کرات، منفی ارزیابی شود. انسان‌ها هنگامی که ظرفیت کلامی منحصربه‌فردی پیدا می‌کنند تا درباره هستی‌شان تأمل نمایند، به هدف نهایی آن فکر کنند، آن را با "آرمان‌های" ذهنی مقایسه نمایند، "نقایص" شخصی را تشخیص دهند، و از این "نقایص" به عنوان شاهدی برای "بی‌ارزشی" استفاده کنند، ظرفیت پریشانی به طور نظرگیری افزایش می‌یابد (اگرچه، چنانکه در فصل ۶ بحث خواهد شد، بسیاری از جنبه‌های این "سازه‌های کلامی" به معنای دقیق کلمه ساخته می‌شوند، نه اینکه بازتاب تغییرناپذیرِ واقعیت باشند). (برای مثال، نگاه کنید به هیز و همکاران، ۱۹۹۹، صص ۵۸-۶۹). اجتناب تجربه‌ای به معنای تلاش برای اجتناب از افکار، احساسات، خاطرات، و سایر تجارب ناآشکار اما ناخوشایند است.

فنون روان پویشی
کارن مارودا
رابطه درمانی در درمان های شناختی رفتاری
پائول گیلبرت
درمان استرس پس از حادثه با شناخت‌درمانی مبتنی بر ذهن آگاهی
کاتلین‌ ام‌ چارد .
هندبوک روان درمانی پویشی برای اختلالات سطحی شخصیت
او. کالیگور
درمان مبتنی بر پذیرش و پایبندی برای زوج ها
اویگیل لو
دستنامه افسردگی
ادوارد. اس. فریدمن
روان درمانی پویشی کوتاه مدت
حبیب دوانلو
طرحواره های شناختی و باورهای مرکزی در مشکلات روانشناختی
لارنس ریزو
طرحواره درمانی برای زوج ها
چیارا سیمونه دی فرانچسکو
تندآموز طرح واره درمانی
اشکول رفائلی
ذهن‌آگاهی برای آغازگران
جان کابات‌زین
مصادیق عملی نظریه دلبستگی
سوزان ام . جانسون
روان درمانی تحلیلی؛ راهنمای بالینی
دبورا کابانیس
درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد برای بیماران مبتلا به بیماری های مزمن
سمیراسادات حسینی بنویدی
توجه آگاهی در اتاق درمان
کلی ویلسون
راهنمای آمار استنباطی در روان شناسی (به زبان ساده)
حیدرعلی زارعی
رهایی از پیمان شکنی زناشویی (راهنمای درمانگران)
دونالد باوکوم
بازسازی مدارهای عشق ورزی مغز
مارشا لوکاس
هم آفرینی تغییر
جان فردریکسون
خودکشی
ماهیار آذر
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

حجم

۱٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۸۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان