دانلود و خرید کتاب وابی‌سابی برای هنرمندان، شاعران، فیلسوفان و دیزاینرها لئونارد کورن ترجمه سعیده موسوی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وابی‌سابی برای هنرمندان، شاعران، فیلسوفان و دیزاینرها اثر لئونارد کورن

کتاب وابی‌سابی برای هنرمندان، شاعران، فیلسوفان و دیزاینرها

انتشارات:نشر مشکی
امتیاز:
۳.۳از ۶ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وابی‌سابی برای هنرمندان، شاعران، فیلسوفان و دیزاینرها

کتاب الکترونیکی «وابی‌سابی برای هنرمندان، شاعران، فیلسوفان و دیزاینرها» نوشتهٔ لئونارد کورن با ترجمهٔ سعیده موسوی در نشر مشکی چاپ شده است. وابی‌سابی الگوی زیبایی‌شناسی طبیعت‌مبنایی است که معیاری از سلامت عقل و تناسب را به هنر زندگی بازگردانده است و نمود آن را همه جا، حتی در مراسم نوشیدن چای می‌توان مشاهده کرد.

درباره کتاب وابی‌سابی برای هنرمندان، شاعران، فیلسوفان و دیزاینرها

نویسندهٔ اثر دربارهٔ دلیل نوشتنش از وابی‌سابی می‌گوید:

صورت بیانی ممکن است. اگربخواهیم وابی سابی را به قواعد و اصول تقلیل دهیم، جان‌مایه آن از دست می‌رود. به این ترتیب، نجات وابی‌سابی به مسئولیتی خطیرمبدل شده است. زیبایی آرمان‌گرایانه، من هم مانند بسیاری از هم‌عصرانم، در جریان جست‌وجوهای معنوی دوران جوانی‌ام در اواخر دهه ۱۹۶۰ برای نخستین بار در مورد وابی‌سابی اطلاع پیدا کردم. در آن زمان، فرهنگ سنتی ژاپن گویی بر پاسخ‌هایی عمیق به دشوارترین پرسش‌های زندگی اشارت می‌کرد.

 وابی‌سابی پاسخی بود برای این تنگنای هنری من که چگونه می‌توانم، فارغ از درگیرشدن در ماده‌گرایی دلسردکننده‌ای که غالباً با فعالیت‌های خلاقانه عجین است، چیزهای زیبا خلق کنم. وابی‌سابی عمیق، چندبعدی، گریزان به نظر بهترین پادزهر بود برای سبک زیبایی پرزرق و برق، سانتیمانتال و یک‌پارچه متداولی که، به‌عقیده من، جامعه امریکایی را از احساس خالی می‌کرد. از آن زمان براین باور بوده‌ام که وابی‌سابی با بسیاری از جنبش‌های ضدزیبایی‌شناختی مؤکدتری درارتباط است همچون بیت، پانک، گرانج، و هرآنچه بعدها خواهد آمد که همواره از ضمیر جوان، مدرن و خلاق سرچشمه می‌گیرند.

 احیای کتاب چای. نخستین بار درکتاب چای، اثرماندگارکاکوزو اکاکورا (معروف به تنشین) که در ۱۹۰۶ منتشر شد، در مورد وابی‌سابی مطالبی خواندم. اکاکورا درباره بسیاری از جنبه‌های وابی‌سابی سخن گفته بود، اما از به کار بردن این کلمه پرهیزکرده بود.احتمالاً نمی‌خواسته خوانندگان را با کلمات خارجی سردرگم کند: واژه‌هایی که ضرورتی در بحث نویسنده درباره مفاهیم زیبایی‌شناسی و فرهنگی نداشتند (کتاب به‌انگلیسی برای مخاطب غیرژاپنی نوشته شده بود). همچنین ممکن است وی از اشاره مستقیم به وابی‌سابی به این دلیل پرهیزکرده باشد که این مفهوم با موضوعات مشکل‌ساز متعددی برای سنت فکری ژاپنی همراه بوده. درهرحال، نزدیک به یک قرن پس از کتاب آکاکورا، ترکیب «وابی‌سابی» سهل‌انگارانه در هر کتاب و مجله‌ای که به بحث در مورد مراسم چای یا سایر موضوعات اسرارآمیز ژاپنی می‌پردازند ظاهر می‌شود. 

کتاب وابی‌سابی برای هنرمندان، شاعران، فیلسوفان و دیزاینرها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای علاقه‌مندان به فرهنگ‌ ژاپن جذاب خواهد بود.

بخشی از کتاب وابی‌سابی برای هنرمندان، شاعران، فیلسوفان و دیزاینرها

ِذن بودایی. وابی‌سابی، تقریبا ً از زمان ظهورش به‌عنوان یک اسلوب زیبایی‌شناختی متمایز، همواره به نوعی با ذن بودایی مرتبط بوده است. وابی‌سابی را، به دلایل مختلفی، حتی می‌توان خواند، چراکه بسیاری از اصول معنوی و فلسفی ذن چیزها ذن را متمثل می‌کند. نخستین ژاپنی‌هایی که به وابی‌سابی پرداختند، استادان چای، روحانیان و راهبان، همگی به ذن ممارست داشتند و در ذهنیت ذن پرورش یافته بودند. یکی از بن‌مایه‌های اصلی ذن ضدخردگرایی سفت و سختش است. دانش بنیادین در طر‌یقت ذن نه از طریق نوشتار یا گفتار، بلکه تنها می‌تواند از ذهنی به ذهن دیگر منتقل شود.»کسانی که می‌دانند نمی‌گویند؛ کسانی که می‌گویند نمی‌دانند. در عمل، این آموزه بدین منظور طرح شده است تا از میزان سوءتعبیرهای حاصل از مضامینی که به‌راحتی می‌توانند باعث کج‌فهمی شوند کاسته شود. در نتیجه، از ارائۀ تعریف مشخص و واضحی از وابی‌سابی، برای هر قصد و منظوری، با جدیت پرهیز شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۴٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۶۵,۰۰۰
تومان