دانلود و خرید کتاب قله دنیا ۱ سیدمهدی شجاعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قله دنیا ۱ اثر سیدمهدی شجاعی

کتاب قله دنیا ۱

معرفی کتاب قله دنیا ۱

کتاب الکترونیکی قله دنیا ۱ نوشتهٔ سید مهدی شجاعی و بهزاد بهزادپور در انتشارات کتاب نیستان به چاپ رسیده است. قلهٔ دنیا حکایت عشق دو شخصیت خردسال داستان به نام‌های علی و حمید است که شور جبهه دارند و شور و شوقشان رنگ کودکی دارد و مثل برخی بزرگسالان گرفتار اغراق و تصنع نشده است. کودک‌اند اما فهمیده و مرد. نگارندگان این فیلم‌نامه برخلاف بسیاری نمونه‌های مشابه، مردانگی و شعور را با فرزانگی و شعار اشتباه نگرفته‌اند. قرار نیست کودکی که می‌فهمد، عالِم و اندیشمند هم باشد و نیز بنا نیست آن‌چه را دیگران در آینه نمی‌بینند و او در خشت خام می‌بیند در قالب شعر و جملات قصار دم‌به‌دم بر زبان بیاورد و حکیم و فرزانه جلوه کند. قلهٔ دنیا (۱) بیش از هر چیز داستان است و بر قصه‌گویی وفادار مانده است نه دادن پیام‌های اخلاقی صِرف.

درباره کتاب قله دنیا ۱

کتاب حاضر دربردارندهٔ فیلمنامه‌ای فارسی با موضوع جنگ ایران و عراق است. در خلاصهٔ فیلم‌نامه آمده: 

«علی» پسر نوجوانی است که پدر خود را از دست داده و با مادرش زندگی می‌کند. علی گاهی در حجرهٔ پدربزرگ مشغول به کار می‌شود. مادر به رخت‌شویی در خانه‌های مردم می‌پردازد و برای اینکه علی از فکر رفتن به جبهه منصرف شود، گاهی او را در انباری زندانی می‌کند. علی به اتفاق دوستش «حمید» سرانجام راه رفتن به جبهه را پیدا می‌کند. آن‌ها خود را در کارتن‌های حامل موادّ غذایی به دوکوهه جا کرده و سرانجام خود را به جبهه می‌رسانند و خانواده‌ها و فرمانده و دیگران را متعجّب و وادار به تسلیم می‌کنند. علی که با ترفندهای مختلف خود را به دوکوهه در غرب کشور رسانده، از این وضعیت ناراضی است. حاج مصطفی و حاج گلابی با نیروهای خود به قله ۲۰۰۵ رفته‌اند تا از پیشروی دشمن جلوگیری کنند. علی با اصرارهای بسیار، سرانجام «مرتضی» معاون حاج مصطفی را راضی می‌کند تا آذوقه و مهمات را با قاطر، در برف بسیار به قله ببرد. او به همراه چند رزمنده دیگر برای رسیدن به قله راهی شده و درگیر حوادث مختلفی می‌شود.

دست‌کم در قسمت اول این داستان از میان این دو دوست صمیمی ( علی و حمید) تنها علی موفق به فتح قله می‌شود و دلباختگی حمید در نهایت تنها به ازخودگذشتگی اش برای صعود علی منجر می‌شود و از این فراتر نمی‌رود. نمسئلهٔ مهم دیگر نقص جسمی حمید است و این¬که اگر هم می‌توانست با علی همراه شود معلوم نبود در جبهه تأثیر بیشتری از بودن در کنار پدر تن‌های خودش و مادر تن‌های علی داشته باشد .

کتاب قله دنیا ۱ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب برای نوجوانانی که به خواندن فیلم‌نامه با موضوع دفاع مقدس علاقه‌مند هستند، جذاب خواهد بود.

بخشی از کتاب قله دنیا ۱

سکانس‌ روز داخلی‌ خانه

مادر که از سکوت انباری مشکوک شده، در آشپزخانه دست از کار می‌کشد، دست‌هایش را می‌شوید، خشک می‌کند و وارد اتاق می‌شود. در انباری را که باز می‌کند، با خالی یافتن انباری و دیدن پنجرهٔ گشوده، متعجب و مغموم، با خود و علی غایب سخن می‌گوید.

مادر: بیخود نیست صدات نمی‌آد! زدی به چاک! مثل همیشه. منِ ساده رو بگو فکر کردم نشستی داری رو حرف‌هام فکر می‌کنی. خدا رحمت کنه باباتو! از راه دوری نیاوردی. یک ساعت حرف می‌زدی باهاش، آخرش کار خودشو می‌کرد. ولی اون کارش درست بود، بچه بازی نبود.

(رو می‌کند به قاب عکس نصب شده بر دیوار که تصویر شهیدی است) همه‌اش تقصیر توئه داداش! با رفتنت این بچه رو هوایی کردی. بچه جنگ چه می‌فهمید چیه؟! جبهه چه می‌دونست کجاست؟! همهٔ این حرف‌ها رو تو یادش دادی. زودتر از وقت خودش، بزرگش کردی، فهمیده‌اش کردی! حالا من چه جوری از پسش بربیام؟ (بلند می‌شود، چادرش را برمی‌دارد که سر کند) چه جوری پابندش کنم؟ وقتی بچه، قد و اندازهٔ خودشو نمی‌بینه، فقط بزرگا رو می‌بینه، چه جوری می‌شه حالیش کرد که لباس بزرگا براش بزرگه؟!

معرفی نویسنده
عکس سیدمهدی شجاعی
سیدمهدی شجاعی
ایرانی

سید مهدی شجاعی نویسنده، رمان‌نویس، روزنامه‌نگار و فیلمنامه‌نویس فعال و مشهور ایرانی است. او در دوران نویسندگی خود بیشتر به داستان‌نویسی پرداخت و داستان‌های کوتاه و بلند زیادی در حوزه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و همچنین ادبیات مذهبی نوشت. شجاعی در دوران کار حرفه‌ای خود به عنوان فیلمنامه‌نویس نیز فعالیت داشته و تاکنون از فیلمنامه‌های او در تلویزیون و سینما، چندین فیلم ساخته شده است. سیدمهدی شجاعی به دلیل نوشتن کتاب‌های برجسته‌ در زمینه‌های معنوی و اجتماعی نیز شهرت دارد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

حجم

۴۹٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۱۳۰ صفحه

قیمت:
۲۹,۲۵۰
تومان