دانلود و خرید کتاب تفسیر سوره مدثر حمیدرضا ارباب سلیمانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تفسیر سوره مدثر اثر حمیدرضا ارباب سلیمانی

کتاب تفسیر سوره مدثر

معرفی کتاب تفسیر سوره مدثر

کتاب تفسیر سوره مدثر نوشته حمیدرضا ارباب سلیمانی یکی از کتاب‌های تفسیر سور‌ه‌ای قرآن است که در انتشارات حکمت و عرفان منتشر شده است.

درباره کتاب تفسیر سوره مدثر

قرآن مجید، بهترین سخن و بهترین موعظه و پند الهی است. قرآن کریم برای مؤمنان شفاء و درمان و جداکننده حق از باطل است و شکی در آن راه ندارد. قرآن معجزه جاودان اسلام و پیامبر خاتم محمد مصطفی (ص) است و تمسک به آن مایه صلاح و فلاح انسان است. هر مسلمانی وظیفه دارد با این مائده آسمانی مأنوس باشد و قرآن را محورِ عقیده، فکر، تصمیم و عمل خود قرار دهد. و نباید فراموش کنیم که بی‌اعتنایی به این میراث ماندگار، تندترین سرزنش‌های الهی را به دنبال دارد.

پس از انقلاب اسلامی تلاش‌های بسیاری برای آموزش قرآن انجام شد و این کتاب نتیجه یکی از این تلاش‌های ارزشمند است. این کتاب شامل گفتارهایِ تفسیریِ حجت‌السلام والمسلمین حمیدرضا ارباب‌سلیمانی است که از ماه مبارک رمضان ۱۳۸۰، در برنامه «آیات و بینات» رادیو قرآن آغاز و تا سال ۱۳۸۳ ادامه پیدا کرد. از امتیازات این نوع تفسیر می‌توان به ترتیبی، ساده و روان، کوتاه و مختصر، محکم و دقیق و جذاب و زیبا بودن اشاره کرد.

این کتاب به سوره مدثر می‌پردازد و تفسیر روان و جذابی در اختیار علاقه‌مندان به شناخت بهتر قرآن قرار می‌دهد. این سوره در مکه نازل شده و دارای ۵۶ آیه است. یکی از موضوعات و سوالاتی که دربارهٔ این سوره از دیرزمان بین مفسران مطرح بوده، این است که آیا این سوره اولین سوره‌ای است که نازل شده، یا اولین سورهٔ نازل شده، سورهٔ مبارکه «اقرا» است؟ این تفسیر سعی دارد به این موضوع هم بپردازد. 

خواندن کتاب تفسیر سوره مدثر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت قرآن پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تفسیر سوره مدثر

۱. (یا أَیهَا الْمُدَّثِّرُ)

ای در بستر خواب آرمیده و جامهٔ خواب بر سر کشیده!

۲. (قُمْ فَأَنذِرْ)

برخیز و انذار کن.

اولین بار که انسان با این آیات مواجه می‌شود و آنها را می‌خواند، این سؤال به ذهنش خطور می‌کند که مخاطب این آیات چه کسی است؟

با کمی دقّت و توجّه به قرائن موجود در این آیات و آیاتی که بعد خواهیم خواند روشن می‌شود که مخاطب، شخص پیامبر (ص) است، گرچه به آن تصریح نشده است.

این سوره ابتدا با این خطاب شروع می‌شود: «یا أَیهَا الْمُدَّثِّر» ای در بسترخواب آرمیده و ای جامه و ردای خواب به سرکشیده!

کلمهٔ «مُدَّثِّر» در اصل از مصدر «تدثر» مشتق شده است و با اِعلال خاصی که در آن صورت گرفته، به این شکل درآمده و معنای آن پیچیدن پتو و امثال آن در هنگام خواب است.

از خطاب «یا أَیهَا الْمُدَّثِّر» استفاده می‌کنیم که درحین خطاب، پیامبر (ص) چیزی مانند پتو به خود پیچیده بود و در بسترخواب آرمیده بود. «یا أَیهَا الْمُدَّثِّرُ» بعد از این خطاب می‌فرماید: «قُمْ فَأَنْذِر» برخیز و انذارکن و مردم جهان را بیم ده. از این دستور نیز استفاده می‌کنیم رسالت اصلی پیامبر (ص) و نقطهٔ آغازین دعوت آن حضرت، قیام و انذار و اخطار به مردم است.

البته در این‌جا تنها سخن از انذار است و از تبشیر خبری نیست با این‌که پیامبر هم نذیر است، هم بشیر. چرا فقط روی انذار تکیه شده است؟ دلیلش این است که این سوره در آغاز دعوت، نازل شده است و در ابتدای دعوت، انذار کاربرد بیشتر دارد و می‌تواند تأثیر عمیق‌تری در افکار دیگران داشته باشد. لذا در این‌جا که شروع دعوت آشکار پیامبر است، تنها سخن از انذار است و به تبشیر اشاره‌ای نشده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

حجم

۱۰۹٫۴ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۷۷ صفحه

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان