دانلود و خرید کتاب ببخشید، ببخشید مارجری اینگال ترجمه امین پورحسن
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ببخشید، ببخشید اثر مارجری اینگال

کتاب ببخشید، ببخشید

معرفی کتاب ببخشید، ببخشید

کتاب ببخشید، ببخشید نوشتهٔ مارجری اینگال و سوزان مک کارتی و ترجمهٔ امین پورحسن است. انتشارات بذر خرد این کتاب را منتشر کرده است؛ کتابی در باب اینکه معذرت‌خواهیِ بد افتضاح به بار می‌آورد.

درباره کتاب ببخشید، ببخشید

کتاب ببخشید، ببخشید (Sorry, Sorry, Sorry: The Case for Good Apologies) راهنمای شما در دنیای عذرخواهی است. نویسندگان با تکیه بر طیف وسیعی از تحقیقات در روان‌شناسی، جامعه‌شناسی، حقوق و پزشکی توضیح داده‌اند که چرا عذرخواهیِ خوبْ سخت پیدا می‌شود. این کتاب افزون‌بر ارائهٔ فرمولی شش‌مرحله‌ای برای عذرخواهی زیبا، توضیح داده است که چگونه باید به عذرخواهی بد واکنش نشان داد. چرا شرکت‌ها، سلبریتی‌ها و دولت‌ها به‌ندرت خوب عذرخواهی می‌کنند؟ چگونه به بچه‌ها می‌توان آموزش داد عذرخواهی کنند؟ جنسیت و نژاد چگونه بر عذرخواهی و بخشش تأثیر می‌گذارد و مهم‌تر از همه چرا عذرخواهی‌های خوب، اساسی قدرتمند و احیاگرند؟ عذرخواهی خوب می‌تواند فواید بسیاری داشته باشد؛ روابط را ترمیم کند، به زخم‌ها التیام ببخشد و هماهنگی بیشتری را در خودمان و جامعه به وجود آورد. مارجری اینگال و سوزان مک کارتی کمک می‌کنند تا دنیا با عذرخواهیِ خوب جای بهتری شود. این اثر ۱۱ فصل دارد.

خواندن کتاب ببخشید، ببخشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ببخشید، ببخشید

«همچنین فردی نباشید که مستحق برچسب نیست. تحقیقی بسیار بامزه سال ۲۰۱۵ در دانشگاه ویرجینیا انجام گرفت. سناریوی تحقیق این بود که بچه‌های شش تا هفت‌ساله با لیوان‌های پلاستیکی برج می‌ساختند و یک دستیار تحقیق بزرگسال این برج را سرنگون می‌کرد. (خدایا، چه آدم عوضی‌ای.) بعد بچه‌ها تصمیم می‌گرفتند باید به آن بزرگسال برچسب بدهند یا نه - بچه‌ها ارزش اقتصاد برچسب‌ها را درک می‌کنند. وقتی عذرخواهی نمی‌کرد، بچه‌ها در دادن برچسب خسیس می‌شدند. وقتی عذرخواهی می‌کرد، بچه‌ها هنوز هم بابت از دست رفتن برج غمگین بودند اما برچسب‌های بیشتری به او می‌دادند. ماریسا درل، نویسندهٔ این تحقیق، گفت: «درست است که عذرخواهی باعث نشد کودکان احساس بهتری داشته باشند اما به تسهیل بخشش کمک کرد. به نظر می‌رسید تشخیص می‌دادند عذرخواهی علامتی است که فرد متجاوز احساس بدی درباره کاری که کرده دارد و شاید به‌طور ضمنی قول می‌دهد دیگر این کار را تکرار نکند.» و، هورا، وقتی بزرگسال بعد از عذرخواهی به بچه‌ها کمک می‌کرد برج‌هایشان را دوباره بسازند، بچه‌ها در دادن برچسب سخاوتمندتر هم می‌شدند. درل اشاره کرد: «غرامت - نوعی تلاش فعالانه برای اصلاح وضعیت بعد از خرابکاری- می‌تواند به قربانی کمک کند احساس بهتری داشته باشد چون این کار ممکن است بخشی از آسیب را جبران کند و می‌تواند با نشان دادن تعهد فرد خرابکار نسبت به این غرامت رابطه را احیا کند.»

اگر شش‌ساله نیستید و فردی که از شما عذرخواهی می‌کند به شما کمک نکرده برج استعاری‌تان را دوباره بسازید، اصلاً مجبور نیستید عذرخواهی‌اش را بپذیرید. اما شاید بخواهیم به این فکر کنید که چرا نه. شاید موضوع این باشد که فرصت بیشتری می‌خواهید تا دربارهٔ پذیرش یا عدم پذیرش عذرخواهی تصمیم بگیرید یا به این فکر کنید که چه جبرانی از فردی که به شما آسیب رسانده می‌خواهید. اگر قضیه ازاین قرار باشد، به‌سادگی می‌توانید بگویید: «ممنون. به کمی وقت نیاز دارم تا دربارهٔ این موضوع فکر کنم.» راحت است. بعداً می‌توانید در تنهایی تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید ببخشید (به قسمت‌های بعدی مراجعه کنید) یا آیا اقدام دیگری وجود دارد که فرد باید انجام دهد یا کلمات دیگری وجود دارند که می‌تواند به شما بگوید تا کمکتان کند او را ببخشید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۸۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۴ صفحه

حجم

۴۸۷٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۳

تعداد صفحه‌ها

۳۵۴ صفحه

قیمت:
۵۳,۰۰۰
تومان