دانلود و خرید کتاب والی دادگر احمد عربلو
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب والی دادگر اثر احمد عربلو

کتاب والی دادگر

معرفی کتاب والی دادگر

کتاب مصور والی دادگر، قصه‌ای از زندگی پهلوان اسد کرمانی است که برای گروه سنی کودک و نوجوان، به قلم احمد عربلو، در مجموعۀ پهلوانانِ انتشارات سوره مهر به چاپ رسیده است. مهیار چاره‌جوی تصویرگری این اثر کمیک استریپ را برعهده داشته است.

والی دادگر در کارگاه کمیک استریپ مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزۀ هنری تولید شده است.

درباره کتاب والی دادگر

پهلوان اسد از امرای بزرگ شاه شجاع محسوب می شد. او مردی خوشرو، نیک سیرت و زاهد بود. روزی از روزهای زمستان در صبحی سرد شاه شجاع او را دید که او در حال یخ های حوض بود. شاه شجاع پرسید که چه می کند، پهلوان پاسخ داد یخ می شکند تا وضو سازد. شاه از این همه دلبستگی مذهبی پهلوان خوشش آمد و گفت: کسی که در دین به این متانت، مجد و مردانه باشد، می توانی بدانی در دنیا چگونه خواهد بود. پس شاه شجاع امارت کرمان را به پهلوان اسد سپرد. مساوات و عدالت او در کرمان باعث شد تا کینه و کدورت اطرافیان شاه شجاع، از جمله مخدوم شاه مادر شاه شجاع، که دنبال حفظ منافع خود در کرمان بودند، بر او بیش از گذشته شود. این عداوت به آن جا رسید که شاه را ترغیب کردند تا پهلوان را از حکومت خلع سازد. اما این امر سبب شد تا پهلوان قیام خود را علنی سازد و بر شاه شورش کند. روایت زیر بخشی از زندگی این پهلوان ایرانی است که مجبور به مقابله با شاه شجاع شد.

کتاب والی دادگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کمیک استریپ و کسانی که به مطالعۀ زندگینامۀ پهلوانان علاقه دارند، پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب والی دادگر

کمیک استریپ یا داستان مصور، یکی از محبوب ترین قالب های هنری دنیاست. مردم بسیاری در جهان، برای خریدن، دیدن و خواندن کمیک استریپ ها شــوق دارند و قهرمان های بزرگ زندگیشــان از دل این قصه های مصور می آیند. کتاب های کمیک در دنیا تیراژهای افسانه ای دارند؛ برای مثال مانگا که داستان مصور بومی ژاپنی هاست، سالانه پانصد میلیون نسخه فروش دارد یا در آمریکا کتاب های کمیک، سالانه هفتاد و دو میلیون نسخه تیراژ دارند، که این نشــان دهندة اهمیت و تأثیرگذاری داستان مصور، در زیست فرهنگی یک جامعه است. کمیک استریپ، تلفیق ادبیات و هنر تصویرسازی است؛ ذهن خیال انگیزی که داستان را می نویسد و ذهن خلاقی که آن داستان را در دل تصویر غیرمتحرک می پردازد، این تلفیق خیال و خلاقیت برای مخاطب لذت بخش و گرانقدر است. کمیک استریپ به نحو امروزی از اوایل قرن نوزدهم آغاز شد و در قرن بیستم، در آمریکا به شکوفایی رسید. این هنر در ایران نیز دوران پر فراز و نشیبی را سپری کرده است. از اواخر دهة سی، به تقلید از غرب، وارد نشریات ایران شد، در دهة چهل و پنجاه به صفحة ثابت مجلات فکاهی و برخی روزنامه ها بدل شد. در دهة شصت و هفتاد به تک نشریة طنز ایران محدود شد و در دهة هشتاد در نشریات نوجوانان دوباره رونق نسبی خود را بازیافت. با این همه کمیک استریپ در شکل کتاب، هیچ گاه سیطره ای بر بازار ایران نداشته و کمتر در سبد ثابت خرید محصولات فرهنگی خانواده قرار گرفته است. واکاوی دلایل این عدم اقبال، چه از سوی تولیدکنندگان و چه از طرف مصرف کنندگان و نیز بررسی اقتضائات اقتصادی، صنعتی و هنری در این زمینه، مجال مفصلی را می طلبد که از استعداد این سطور افزون است. اما از رهگذر همین مجمل، باید اذعان کرد که داستان مصور از قالب های مغفول اما مستعد در جریان سازی فرهنگی ما بوده که باید هر چه سریع تر و بیش تر، این غفلت، به نحو مقتضی جبران شود. مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری، با بهره گیری از استعدادهای ناب هنری کشور و بررسی نیاز مخاطب نوجوان و جوان، درصدد است، با تولید کتاب های کمیک به صورت هدفمند و منسجم، قدمی در مسیر ایجاد و احیاء این قالب هنری در شکل کتاب بردارد، راهی را برای انتشار چنین مجموعه هایی بگشاید و مخاطب امروز را با داستان های مصور بومی آشنا نماید. امید که در این راه توفیق حاصل و نقد دلسوزان، مصلح اقداممان شود.

مرکز تلویزیون و انیمیشن حوزه هنری


نظرات کاربران

کاربر ۲۴۵۸۰۸۰
۱۴۰۲/۰۶/۲۲

آقا نقاشی این قسمت دیگه خییییلی بهتر از قبل بود

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

حجم

۵٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان