دانلود و خرید کتاب از جامعه تا جامعه شناسی سعیده اسعدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب از جامعه تا جامعه شناسی اثر سعیده اسعدی

کتاب از جامعه تا جامعه شناسی

معرفی کتاب از جامعه تا جامعه شناسی

کتاب از جامعه تا جامعه شناسی (هویت، دین و آسیب‌های اجتماعی) نوشتهٔ سعیده اسعدی توسط انتشارات حکمت و عرفان چاپ شده است. به دلیل تأثیر فراوانی که جامعه شناسان کارکردگرا بر جامعه شناسی دین و نقش دین در تجزیه و تحلیل مسائل اجتماعی داشته‌اند در این کتاب سعی شده است به بررسی رویکرد کارکردگرا در رابطه بین دین و انحرافات اجتماعی پرداخته شود و از بین معضلات اجتماعی مخصوصاً به اعتیاد نگاه ویژه‌ای شده است.

درباره کتاب از جامعه تا جامعه شناسی

 از جامعه تا جامعه شناسی (هویت، دین و آسیب‌های اجتماعی) همان طور که از نام آن قابل حدس است به بررسی معضلات اجتماعی به ویژه مقولهٔ اعتیاد از منظر ارتباط آنها با هویت و دین می‌پردازد. این کتاب در شش فصل نوشته شده است که عناوین این فصول عبارتند از:

 آسیب‌شناسی اجتماعی، انحرافات اجتماعی در ساحت نظریه‌پردازی، سرمایه اجتماعی، دینداری و گرایش به اعتیاد، تعاریف عملیاتی و شاخص‌سازی‌ها و مطالعهٔ موردی: اعتیاد نوجوانان در بوکان 

کتاب از جامعه تا جامعه شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن این کتاب را به افرادی که به جامعه‌شناسی از جنبهٔ آسیب‌شناسی علاقه دارند، پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب از جامعه تا جامعه شناسی

جامعه؛ این منحصربه فردترین مقوله بشری.

جامعه بنیادی ترین و پیچیده ترین محصول بشر است. شاید اگر انسانها در یک گاه و لحظه تاریخی و در قالب یک قرار نانوشته تصمیم نمیگرفتند که در کنار یکدیگر و در چارچوب جمعی انسانی زندگی کنند هیچ کدام از مقولات غامض امروز ما وجود نمیداشت. جامعه خود منشا و محمل همه چیز است. انسانهای منفرد و به دور از هم بالطبع با موضوعات و مولفای انفرادی روبرو بودند و نه مباحث ایجابی و سلبی برآمده از جمع ایشان. چ زیست جمعی انسانا را نتیج خو و سرشت آنان مدنی بالطبع بدانیم، چه برآیند غرائض و امیال و چ نتیج محاسب سود و زیان، شاید زیست جمعی در چارچوب مقول جامعه، بزرگترین متغیر و انتخابی بود ک بشر دانست یا نادانست و آگاان یا ناخودآگا با برنگزیدن آن میتوانست مسیر تاریخ عالم را تغییر بدد. جامعه حاصل جمع عددی صرف افراد نیست، بلک ح ور ایشان در اطراف م و شکلگیری یک زنجیر روابب نسبتا وابت و پایدار، ف ا و اتمسفری را ایجاد میکند ک در واقع روح و اساس جامعه است. این امر الزامات و پیشنیازا و نتایج خاص خود را ب دنبال دارد. شاید ممترین مسال در این ارتباط، کیفیت ساختیابی و مفصلبندی ویت جمعی باشد. از جامعه تا جامعه شناسی. ویت جمعی مان روح و اتمسفر ایجاد شد بر فراز ر جامعه بشری اعم از خرد و کلان است ک حافظ تاریخی آن را ب ابدیتاش پیوند میدد. هویت فردی پاسخ به پرسش من کیستم و هویت جمعی پاسخ ب پرسش ما کیستیم است و این که بودن و هویت به اعتبار مقولات متعدد کمی و کیفی و ذنی و عینی بازشناسی میشود. اگر جامعه، متفاوت از اجتماع، صرف حاصل جمع عددی افراد نبود و هویت جمعی همان اضافات بنیادینی است ک در نتیج ح ور پایدار و دفمند افراد در کنار یکدیگر شکل میگیرد، آنومی و بحران ویت اساسیترین مع ل و مشکل یک جامعه قلمداد میگردد. بدل شدن کیفیت بازتعریف افراد، اجتماعات و گروا در درون یک جامعه ب یک مقول پرابلماتیک، سرآغاز ازهم گسیختگی، انحطاط و نابودی آن ب شمار میآید. در این بستر افراد، جماعتا و گروایی ک نتوانند ب صورتی سیستماتیک خود را در ارتباط با دیگر افراد، ویتای خرد و کلیت جامعه شناسایی نمایند مستعد گریز و انعزال و انزوا از جامعه، پذیرش ویتای نامتناسب، نابهنجار و انحرافی و یا پذیرش هویت برساخت در چارچوب مفصل بندی گفتمانی، گفتمانها و ایدئولوژیهای رقیب و یا دشمن میشوند.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۸۶ صفحه

قیمت:
۱۷,۰۰۰
تومان