دانلود و خرید کتاب تاب آوری ماریا نجف خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاب آوری اثر ماریا نجف خانی

کتاب تاب آوری

معرفی کتاب تاب آوری

کتاب تاب‌آوری نوشتۀ ماریا نجف‌خانی و عقیل حسین‌لو و علیرضا چهره‌سا در انتشارات رشد فرهنگ به چاپ رسیده است. این کتاب در دسته‌بندی کتاب‌های مرتبط با سلامت و روانشناسی عمومی قرار دارد و دربارۀ کلیات، مبانی و کاربست تاب‌آوری است.

درباره کتاب تاب آوری

هدف نویسندگان در کتاب تاب‌آوری آن است تا بر اساس دانش و تجربه، شناخت و ظرفیت تاب‌آوری فردی و جمعی را که باعث بهبود سلامت روان می‌شود، افزایش دهند. عنوان‌های هر فصل بر اساس نیاز گروه‌های مختلف تنظیم شده و به این منظور از جدیدترین منابع و پژوهش‌های روز استفاده شده است.

 کتاب تاب‌آوری در ۵ فصل تدوین شده است. فصل اول کلیات نام دارد و در آن اهمیت تاب‌آوری، مفهوم و خاستگاه آن و رویکردها به تاب‌آوری را توضیح داده است. فصل دوم مبانی نام دارد. در این فصل مؤلفه‌های تاب‌آوری و انواع آن بررسی شده‌اند. فصل سوم شخصیت تاب‌آور نام دارد. در این فصل، عوامل مؤثر بر تاب‌آوری و ویژگی‌های افراد تاب‌آور توضیح داده ‌شده‌اند. فصل چهارم پیوستار تاب‌آوری نام دارد. این فصل توضیح می‌دهد که چگونه می‌توان تاب‌آوری خود را افزایش داد. فصل پنجم پیشگیری، رشد و بهبودی نام دارد. در این فصل پیش‌بینی‌کننده‌های تاب‌آوری معرفی و بررسی شده‌اند.

خواندن کتاب تاب آوری را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های حوزۀ سلامت و روانشناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاب آوری

«این تنها و تنها خودمان هستیم که هنگام دریافت فرمان حرکت (مواجهه با شرایط و موقعیت‌ها)، باید نقش خویش را ایفا کنیم. نویسنده‌ی این نقش، بازیگردان، بازیگر، کارگردان و تماشاگر ان در لحظه، خود ماییم. این قدرت از درون خود ما سرچشمه می‌گیرد و البته با یکی از ویژگی‌های مهم روانی به نام تاب‌آوری پیوند می‌خورد. هر زندگی یک تغییر است. ما تغییر در کار و روابط، تغییر در سلامت جسمی و روانی و رویدادهای جدید در جوامع محلی و جهان را تجربه می‌کنیم. گاهی اوقات ما می‌دانیم که تغییر رخ خواهد داد، در حالی که زمانی دیگر به طور ناگهانی و غیر منتظره رخ می‌دهد. شاید ناامیدکننده یا شگفتانه‌ی فوق‌العاده‌ای باشد. بسیاری اوقات مردم وقت و انرژی زیادی را صرف تلاش برای اجتناب از تغییر می‌کنند، اما ناگزیر به سمت آنها خواهد آمد. اگر توانستید مقابله با تغییر را فرا بگیرید، خطر ابتلا به اضطراب و افسردگی را پایین آورده‌اید. روابط شما شکوفا خواهد شد و بدن شما سالم‌تر خواهد ماند. اما اگر شما نمی‌توانید با تغییرات مقابله کنید، تنها مقدار کمی از استرس می‌تواند باعث ایجاد سراسیمگی در زندگی شما شود. توانایی سازگاری با تغییرات انعطاف‌پذیری نامیده می‌شود.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۱۶۶ صفحه

قیمت:
۱۰۰,۰۰۰
تومان