دانلود و خرید کتاب بازی برد ای. جی. لافلی ترجمه سید حسین جلالی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب بازی برد

کتاب الکترونیکی بازی برد از ای. جی. لافلی و راجر ال. مارتین و سید حسین جلالی در انتشارات آریانا قلم به چاپ رسیده است. این کتاب دربارهٔ استراتژی است و مدیرعامل یک شرکت بزرگ به همراه رئیس یک دانشکدهٔ کسب‌وکار آن را نوشته‌اند. این کتاب روایتی دربارهٔ انتخاب‌ها، مشتمل بر انتخاب برای خلق نظام تفکر استراتژیک و فنون آن درون سازمان است.

درباره کتاب بازی برد

رویکردی که در این کتاب معرفی شده است، ابتدا در شرکت مانیتور توسعه یافت و سپس به فرایند استاندارد کار روی استراتژی در پی‌اندجی تبدیل شد. نویسندهٔ بازی برد می‌گوید: ما از پی‌اندجی برای اصلی‌ترین مثال‌مان در این کتاب استفاده کردیم، با این‌حال این به معنای محدودبودن اثربخشی رویکردمان به استراتژی در شرکت‌های بین‌المللی تولیدکنندهٔ کالاهای مصرفی نیست. ما مشاهده کردیم که این رویکرد در همهٔ صنایع و سازمان‌ها و با هر اندازه‌ای مانند شرکت‌های نوپا، مؤسسه‌های غیرانتفاعی و نهادهای دولتی قابل‌ اجرا است. با این وجود پی‌اندجی جایی بود که توانستیم این رویکرد را برای طیف وسیعی از کسب‌وکارها، دوایر عملیاتی و نواحی مختلف جغرافیایی در طی یک دهه به‌کار بگیریم (و متوجه شویم این رویکرد در چه جایی به کار می‌آید و در چه جایی به کار نمی‌آید)، بنابراین، این روایتی است که برگزیده‌ایم. در این کتاب مثال‌هایی را از برند، طبقات محصول، بخش‌ها، واحدهای عملیاتی و شرکت پی‌اندجی به منظور تشریح مفاهیم و ابزارهای استراتژی استفاده خواهیم کرد. البته بدیهی است که همهٔ شرکت‌ها مانند پی‌اندجی نیستند. اما امیدواریم در میان مثال‌هایی که از سطوح مختلف و کسب‌وکارهای گوناگون شرکت پی‌اندجی آورده‌ایم، درس‌هایی برای سازمان‌تان روشن شود.

کتاب بازی برد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به گفتهٔ مترجم اثر، اگر مدیریت ارشد سازمان را بر عهده دارید و باید درباره استراتژی‌های کسب‌وکارتان تصمیم بگیرید؛ در واحد طرح و برنامه سازمان به دنبال الگویی برای انجام فرایند برنامه‌ریزی استراتژیک می‌گردید؛ یا قصد دارید دانش خودتان را از استراتژی افزایش دهید، مخاطب اصلی این کتاب هستید. 

بخشی از کتاب بازی برد

استراتژی حوزه‌ای نسبتاً نوپاست. تا نیمهٔ قرن گذشته، آنچه عموم مردم امروزه آن را استراتژی می‌دانند خیلی ساده تحت عنوان مدیریت طبقه‌بندی می‌شد. بنابراین، جای تعجب نیست که بسیاری از سازمان‌ها در تقلای تعریفی از استراتژی و چگونگی خلق استراتژی اثربخش‌اند؛ هیچ تعریف منحصر به‌فرد، واضح و فراگیری از استراتژی یا اجماع دربارهٔ چگونگی خلق استراتژی وجود ندارد. هنگامی‌که استراتژی منجر به نتیجهٔ مطلوب می‌شود، در ابتدا مسئله‌ای خارق‌العاده، ناشناخته و غیرقابل‌توضیح به نظر می‌رسد، اما با بازنگری گذشته مسئله‌ای واضح و بدیهی به شمار می‌آید.

در حقیقت، استراتژی دربارهٔ انتخاب‌های مشخص برای دستیابی به پیروزی در فضای بازار است. طبق نظر پورتر مؤلف کتاب استراتژی رقابتی۲۱، که شاید مشهورترین کتاب استراتژی باشد؛ هر شرکت با انتخاب آگاهانهٔ مجموعه‌ای متمایز از فعالیت‌ها برای خلق ارزشی بی‌همتا در برابر رقبایش به مزیت رقابتی پایدار دست می‌یابد. بنابراین، استراتژی مستلزم انتخاب‌های صریح برای انجام دادن برخی موارد و انجام ندادن موارد دیگر و برپایی کسب‌وکار بر مبنای این انتخاب‌هاست. خلاصه اینکه استراتژی همان انتخاب است. به طور خاص، استراتژی مجموعه‌ای یکپارچه از انتخاب‌هایی است که به طور منحصر به‌فرد جایگاه شرکت را در صنعت مشخص می‌سازد تا شرکت از این طریق به خلق مزیت پایدار و ارائهٔ ارزش برتر نسبت به رقبایش بپردازد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲۲)
خلق استراتژی دربارهٔ ساختن چیزهای بی‌عیب و نقص نیست، بلکه دربارهٔ به حداقل رساندن گزینه‌های احتمالی است.
Perfectsunset75
هر شرکت با انتخاب آگاهانهٔ مجموعه‌ای متمایز از فعالیت‌ها برای خلق ارزشی بی‌همتا در برابر رقبایش به مزیت رقابتی پایدار دست می‌یابد
کاربر ۳۸۶۳۲۹۲
به جای پافشاری روی خلق تعریف بدون نقصی از پیروزی، یک طرح کلی از آنچه مد نظر دارید خلق کنید و در نظر داشته باشید که بعداً دوباره به این نقطه باز خواهید گشت.
Perfectsunset75
استراتژی‌هایی که بتوان آنها را در تعداد کمی از کلمات شرح داد، احتمالاً قدرت‌مندتر و انگیزاننده‌ترند و تصمیم‌گیری‌های آتی و اجرا را ساده می‌کنند.
Perfectsunset75
چه کسی مهم‌ترین ذینفع شرکت است و همواره باید مهم‌ترین باقی بماند
Perfectsunset75
انتخاب‌های حیاتی استراتژیک که هر شخصی در سازمان لازم است آنها را بداند و درک کند چیست؟
Perfectsunset75
گردهم‌آوردن گروهی از افراد موفقیت‌طلب و درخواست کار گروهی از آنها برای خلق استراتژی کار ساده‌ای نیست. از آنجایی که انتخاب استراتژیک نوعی از قضاوت است که در آن هیچ‌کس نمی‌تواند تناسب یا برتری یک استراتژی را از پیش اثبات کند، تصمیم‌گیری‌های سازمانی دربارهٔ استراتژی چالشی بنیادین به شمار می‌آید
Perfectsunset75
اگر آرمان‌تان برای کسب پیروزی را تعیین کنید، حوزهٔ فعالیت و روش کسب پیروزی را انتخاب کنید و قابلیت‌های مورد نیازتان را تعریف کنید، اما در استقرار سیستم‌های مدیریتی برای پشتیبانی از این انتخاب‌ها و قابلیت‌ها ناکام باشید، ممکن است شکست بخورید. استراتژی بدون ساختارها، سیستم‌ها و معیارهای پشتیبان، فهرستی از آرزوها و مجموعه‌ای از اهداف است که ممکن است به وقوع بپیوندند یا نپیوندند
Perfectsunset75
اگر سیستم به آسانی تقلیدپذیر یا شکست‌پذیر باشد، استراتژی در مجموع دفاع‌شدنی نیست و نخواهد توانست مزیت رقابتی بامعنایی خلق کند. در چنین وضعیتی نیازمند بازبینی در انتخاب‌هایتان از حوزهٔ فعالیت و روش کسب پیروزی هستید تا مجموعه‌ای از انتخاب‌های استراتژیک و یک سیستم فعالیت بیابید که تقلید از آن سخت و مقاومت در برابرش دشوار باشد.
Perfectsunset75
به جای شروع از قابلیت‌ها و جست‌وجوی راهی برای کسب برد از طریق آنها، باید با تعیین آرمان‌ها و تصمیم‌گیری دربارهٔ حوزهٔ فعالیت و روش دستیابی به پیروزی شروع کنید و سپس قابلیت‌ها را بر اساس این انتخاب‌ها در نظر بگیرید. فقط با این روش می‌توانید بفهمید برای کسب برد باید چه کاری را آغاز کنید، به چه کاری ادامه دهید و چه کاری را متوقف کنید.
Perfectsunset75

حجم

۶۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

حجم

۶۹۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۲۹۶ صفحه

قیمت:
۶۴,۰۰۰
تومان