دانلود و خرید کتاب ۱۰۱ دیدنی ایران هنگامه دولتشاهی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ۱۰۱ دیدنی ایران اثر هنگامه دولتشاهی

کتاب ۱۰۱ دیدنی ایران

ویراستار:زهره زاهدی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب ۱۰۱ دیدنی ایران

کتاب ۱۰۱ دیدنی ایران نوشته هنگامه دولتشاهی است. کتاب ۱۰۱ دیدنی ایران به شما کمک می‌کند کشور بزرگ ایران را بهتر بشناسید.

درباره کتاب ۱۰۱ دیدنی ایران

سرزمین باستانی ایران با تاریخ چندین هزار ساله تمدن و شهرنشینی با فرهنگ غنی مردمان سخت کوش با منابع و ثروت‌های خدادادی و همچنین با موقعیت جغرافیایی واقع بر شاه‌راه‌های ارتباطی به سرزمینی با ویژگی‌های خاص و دیدنی‌های منحصر به فرد تبدیل شده است.

اولین نشانه‌های شهرنشینی مردمان آریایی که از زندگی کوچ روی قبایل اولیه به یک‌جانشینی روی آوردند. در کمتر جایی در دنیا قابل رویت است. اینکه هر بار در کاوش‌های تازه باستان‌شناسی تاریخ تمدن و شهرنشینی قبایل بشری قدمت بیشتری پیدا می‌کند. یکبار در تپه‌های سیلک بار دیگر در تپه‌های حسینلو زمانی دیگر در بقایای شهری سوخته و به تازگی در تپه‌های باستانی جیرفت.

این کتاب را شما را به شناخت ایران می‌برد و تصاویر بکر و تازه‌ای نشانتان می‌دهد.

کتاب حاضر تلاشی است برای معرفی دیدنی‌های ایران، در قالبی نو و کاربردی. در این کتاب سعی شده ۱۰۱ دیدنی ایران جمع‌آوری شود. هرچند باید اذعان داشت که جمع‌آوری ۱۰۱ دیدنی ایران، از میان هزاران جاذبه آن کاری سخت است. به همین دلیل کتاب‌های دیگری با همین اسلوب در دست تهیه است به نام‌های ۱۰۲، ۱۰۳ و ۱۰۴ دیدنی ایران و ... تا آنها هم تکمیلی بر کتاب حاضر باشند.

در این کتاب سعی شده علاوه بر توضیح مختصر درباره دیدنی مورد نظر، عکسی هم از آن آورده شود. در عین حال برای سفر به آن مکان نقشه‌ای هم تهیه شود. دسته‌بندی دیدنی‌ها به صورتی است که هر منطقه جغرافیایی از ایران تعیین شده و تمام دیدنی‌های آن منطقه در یک فصل گنجانده شده‌اند. نقشه مناطق مختلف و رنگ مخصوص به هر منطقه که در هر صفحه نماینده آن منطقه است، در آخرین صفحه کتاب آمده است. در اولین صفحه کتاب، نقشه‌ای کلی از راه‌های اصلی ارتباطی کشور، جهت مسافرت به نقطه مورد نظر آمده است، تا با کمک آن و نقشه جزئی‌تر در هر صفحه، سفر شما به آن نقطه به آسانی و با آگاهی بیشتر از موقعیت آن مکان باشد. جدولی هم از فاصله میان مراکز استان‌های مختلف تهیه شده، تا فاصله میان مرکز استانی که در آن مستقر هستید تا مرکز استان دیدنی مورد نظر برای شما مشخص باشد. با این کتاب به تمام ایران سفر کنید و زیبایی‌ها را ببینید. 

خواندن کتاب ۱۰۱ دیدنی ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواهند ایران را بهتر بشناسند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ۱۰۱ دیدنی ایران

كاخ‌های باشکوه هخامنشیان و آرامگاه‌های شاهنشاهان آن سلسله و دیگر آثار باستانی تخت جمشید (پارسه) و حوالی آن، یکی از اعجاب‌‌انگیز‌ترین بناهای به یادگارمانده باستانی در مشرق‌‌زمین است. بنای کاخ وسیع و مجلل تخت جمشید، که به فرمان داریوش بزرگ‌ترین پادشاه هخامنشیان در سال ۵۱۸ قبل از میلاد شروع و در زمان پسرش خشایارشاه پایان یافت، در دامنه کوه رحمت، مشرف بر دشت پرجمعیت و آباد خْوادایتْشایه است. هخامنشیان سال‌ها از این كاخ‌ها جهت برگزاری جشن‌ها و مراسم عمومی مانند نوروز، بارِ عام، یا مشورت با بزرگان پارسی و مادی استفاده می‌کردند.

در بالای بسیاری از حکاکی‌های تخت جمشید نقش انسان بالداری با دو حلقه دیده می‌شود، که بسیاری به غلط این نشان را اهورامزدا (خدای پاکی‌ها) می‌خوانند. در حالی که این نقش مربوط به فرشته‌ای به نام فَروَهَر است. به اعتقاد ایرانیان باستان، فروهر فرشته مقرب اهورامزدا، هر سال نوروز به زمین می‌آید. به همین دلیل اولین ماه سال را متعلق به فروهر دانسته‌اند و آن را فروردین نامیدند.

تخت جمشید، تشکیل شده از تالار تخت، تالار شورا، تالار خزانه، تالار آپادانا، کاخ داریوش، کاخ خشایارشا، دروازه خشایارشا و خیابان رژه.

۲. پاسارگاد

به فرمان كوروش پس از پیروزی بر مادها، هنرمندان و سنگ‌تراشان یونانی و لیدیایی، روی صفه‌ای در میان دشت مرغاب (پاسارگاد) با سنگ‌های مكعب‌‌شكل كاخی باشکوه، برگرفته از سبك‌های یونانی، بین‌النهرینی و مصری، آمیخته به تجربه‌های بومی ساختند، تا مقر فرمانروایی كورش باشد.

اهمیت پاسارگاد بیشتر به خاطر آثار دوره هخامنشی است، كه این آثار شامل كاخ پذیرایی و اختصاصی داریوش، كاخ شرقی با نقش برجسته انسان بالدار، با تاجی كه روی دو شاخ قرار دارد (نقش كورش)، آبنماهای كاخ شاهی و حوضچه‌های سنگی، بنای معروف به زندان اسكندر، دژ و آتشكده پاسارگاد، صفه سنگی معروف به تخت مادر سلیمان (تل تخت) و آرامگاه كورش است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۸٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۱,۵۰۰
تومان