دانلود و خرید کتاب نشانه های یک زوال جاوید سبحانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب نشانه های یک زوال اثر جاوید سبحانی

کتاب نشانه های یک زوال

معرفی کتاب نشانه های یک زوال

کتاب نشانه های یک زوال نوشته جاوید سبحانی است. کتاب نشانه های یک زوال را که انتشارات همشهری منتشر کرده است.

انتشارات مؤسسه همشهری در جهت ارتقا سطح فرهنگی و آگاهی‌های جامعه، از سال ۱۳۷۳ به فعالیت حرفه‏ای در بازار نشر پرداخته است. این مرکز با بهره‌گیری از توانمندی‌ها و امکانات مؤسسه همشهری، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مؤسسه‌های فرهنگی‌ ـ‌ ‌مطبوعاتی ایران، فعالیت خود را آغاز کرده است. این انتشارات در زمینه‌ چاپ و نشر کتاب‌های برگرفته از مجموعه نشریات مؤسسه، کتاب‌های حوزه علوم ارتباطات و کتاب‌های حوزه شهر و شهرنشینی و همچنین کتاب‌های تخصصی حوزه ارتباطات و رسانه و سایر حوزه‌های علوم انسانی فعالیت می‌کند.

درباره کتاب نشانه های یک زوال

درباره‌ خاک سفید کلیشه‌های رسانه‌ای زیادی خلق شده است؛ از نحوه پیدایش آن تا وضعیت کنونی‌اش. در این مطالعه سعی شده است با بررسی ریشه‌های شکل‌گیری و تحولات خاک سفید، برخی از این کلیشه‌ها با تکیه بر مطالعات اسنادی و میدانی مورد نقد قرار گیرد و از استیگمای جان سختی که همچنان اصرار دارد از طریق بازتولید ترس و نگرانی عمومی نسبت به این محله، برخوردهای سخت و مخرب با آن‌ را توجیه سازد و محرومیت مردم محله را تداوم بخشد، فاصله بگیرد. این کتاب به منطقه خاک سفید رسیدگی می‌کند.

خواندن کتاب نشانه های یک زوال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان جامعه‌شناسی شهری پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب نشانه های یک زوال

مسئله شکل‌گیری بافت‌های فرسوده، ناکارآمد و مسئله‌دار شهری و چگونگی مداخله در آن در ادبیات و متون علمی ذیل مفهوم «مسئله شهری و زوال شهری» صورت بندی شده است. «دامنه تغییرات در بسیاری از شهرهای جهان بی‌سابقه است و فرایندهای تجدید ساختار شهرها را به گونه‌ای تغییر داده است که در دهه‌های قبل قابل پیش‌بینی نبود. یکی از آثار این فرایند پدیدهای است که تدریجاً تحت عنوان زوال شهری شناخته شده است. مسئله شهری را می‌توان ناشی از عملکرد ناقص اقتصادهای شهری محلی و محرومیت اقتصادی، اجتماعی، کالبدی و محیط زیستی ناشی از آن دانست. این در واقع محرومیتی است که در غیاب مداخله بیرونی، ماندگار به نظر می‌رسد. در نتیجه آن در بسیاری از مناطق شهری در صورتی که مداخلات و اقداماتی در آنها انجام نشود، با سیر نزولی کفایت و استقلال مواجه می‌شوند. این سیر نزولی در سطح محلی پاره‌ای از نشانه‌ها و عوارض را در برمی‌گیرد. به عنوان مثال، شاخصه‌های اجتماعی از افزایش نابرابری‌های درآمدی، بزهکاری یا جرم و منازعات حکایت دارد و شاخصه‌های اقتصادی نشان دهنده صنعت زدایی و زوال صنایع، افزایش بی‌کاری، وابستگی خانواده‌ها به کمک‌های دولتی و زوال زیرساخت‌ها هستند. این فرایندها غالباً همدیگر را تقویت کرده و در نتیجه پدیده‌های نابرابری و انزوای اجتماعی به طور فزایندهای تمرکز می‌یابند»

ادبیات مربوط به دگرگونی‌ها و تحولات محلات شهری در دهه‌های اخیر عمدتاً متمرکز بر ناپایداری و زوال محالت شهری بوده است؛ آنچنان که فلیپ کلی اذعان داشته است: در طی دهه‌های گذشته شاهد تحلیلی بی‌سابقه از مشکلات شهرها بوده‌ایم. ناهنجاری‌ها و مشکلات مناطق شهری توسط سیاست‌مداران، رسانه‌ها و مجلات حرف‌های و دانشگاهی در بوق و کرنا شده است. این زوال با ریزش گسترده و مداوم خانوارهای طبقه متوسط، از بین رفتن صنعت و درنتیجه از دست رفتن مشاغل، کاهش بسیاری از موسسات دولتی و زوال فزاینده اطمینان به محلات شهری به عنوان مکان‌های مطلوب برای زندگی همراه بوده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۲ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۸۲ صفحه

قیمت:
۱۶۸,۷۰۰
تومان