دانلود و خرید کتاب سه گام در کنترل استرس سلیمان شهبازی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سه گام در کنترل استرس اثر سلیمان شهبازی

کتاب سه گام در کنترل استرس

معرفی کتاب سه گام در کنترل استرس

کتاب الکترونیکی «سه گام در کنترل استرس» نوشتهٔ سلیمان شهبازی و صادق آرامش با ویراستاری مهدی افشون و سعید خوش نژاد در انتشارات کنکاش چاپ شده است. در این کتاب استرس تعریف شده و عوامل گوناگون و بالقوهٔ پدید‌آورندهٔ آن بررسی می‌شود. با شناخت عوامل ایجاد‌کننده استرس و آگاه شدن از علائم آن می‌توان به راهکاری در خصوص کنترل استرس دست پیدا کرد.

در این کتاب به انواع گوناگون استرس و تأثیرات آن بر زندگی خود شناخت پیدا خواهید کرد و با مطالعهٔ آن مسیرهایی را خواهید یافت که با شرایط ویژهٔ شما بیشتر مناسبت دارد و راه حل‌ها و توصیه‌هایی می‌یابید که مناسب حال شما است و متوجه خواهید شد که می‌توانید خود را از شر استرس‌های بیهودهٔ زندگی خلاص کنید و در همین حال، احساس خود بودن و خوشبختی را در خود تقویت کنید. آنچه را با خواندن این کتاب از دست خواهید داد تنها استرس است و استرس!

درباره کتاب سه گام در کنترل استرس

اگر این علائم را دارید خواندن این کتاب برایتان ضروری است: تندخویی، زود خشمی، گوشه گیری، بهانه گیری، بی اشتهایی، افسردگی و غم، پر خوری، بدگمانی، بی خوابی، تردید، پریشانی، عدم تمرکز، تنش و تشویش، سرگیجه، سردرد، دیدن کابوس و خستگی مفرط.

در بروز استرس و آثار نامطلوب آن عوامل بسیار متفاوتی نقش دارند. فشار کار زیاد یکی از آن‌هاست سایر عواملی که می توانند ذهنتان را تحت فشار بگذارند عبارتند از: تغییراتی که در زندگی شما روی می‌دهد، (مانند بیماری یکی از اعضای خانواده)، بحران‌های اقتصادی پیشبینی نشده، مشکلات تحصیلی و شغلی، نا پایداری رفتار اطرافیان و... به بیان ساده‌تر هر پیشامدی که در زندگی عادی تغییراتی اساسی ایجاد کند عاملی بالقوه برای بروز استرس است. البته باید به این مهم واقف باشید که استرس تنها به‌واسطه شرایط محیطی به وجود نمی‌آید بلکه بیش از همه، شیوه برخورد شما با شرایط مختلف زندگی است که بر چگونگی عملکرد‌تان در قبال استرس ها تأثیر عمده دارد.

درون شما قدرتی فراتر از تصو‌رتان نهفته است. این کتاب به شما کمک می کند تا به قدرت درونتان دست پیدا کنید و از آن استفاده کنید و بر استرس‌هایتان غلبه کنید.

کتاب سه گام در کنترل استرس را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب سه گام در کنترل استرس

این سندروم هنگامی ظاهر می شود که شخص وجود عامل استرس را درک یا با آن روبرو شود. در مرحله نخست، ذهن ابتدا در وضعیت هشدار یا اعلام خطر قرار می گیرد و فعالیت بدن بیش از حد معمول می شود. عضلات منقبض می شوند، در خون آدرنالین ترشح می شود و فشار خون افزایش می یابد. در مرحله دوم یا همان مرحله مقاومت، تمامی واکنش های جسمی و ذهنی بدن به منظور مقابله با آن عامل تشدید می شود، اما تحمل شخص برای پشت سر گذراندن این مرحله محدود است و در صورت تحمل بیش از اندازه، وارد مرحله سوم یا همان مرحله خستگی یا تحلیل قوا خواهد شد. همان گونه که می شود حدس زد اگر برای مدت طولانی از ظرفیت تحمل خود بیشترین استفاده را بکنید بیمار خواهید شد اگر ناچار باشید هر روز با مشکلی روبرو شوید، برای نمونه معلمی در کلاس درس بداخلاقی شدید با شما داشته باشد تلاش های شما را نبیند و انتظارات نا بجا از شما خواهان باشد و فکر روبرو شدن با آن هر روز آزارتان بدهد سرانجام قوایتان تحت فشار های عصبی تحلیل خواهد رفت و از کارایی شما کاسته خواهد شد. استرس احساس تحت فشار بودن است و در موارد حاد، تحمل دراز مدت استرس منجر به بیماری های جسمی و روانی می شود. هنگامی که شخصی پا به مرحله سوم (خستگی یا تحلیل قوا) می گذارد پیداست که در زندگیش مشکل وجود دارد. و متاسفانه در بیشتر موارد، به علائم مرحله نخست توجه نمی شود مرحله اول (هشدار یا اعلام خطر)، مرحله ای است که شما آگاه می شوید که بزودی در زندگی تان تغییری رخ خواهد داد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۹۸۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

حجم

۹۸۶٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۱۰ صفحه

قیمت:
۴۶,۰۰۰
تومان