دانلود و خرید کتاب قاتلان حقیقت لی مک اینتایر ترجمه مریم تقی خانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب قاتلان حقیقت

کتاب قاتلان حقیقت نوشتۀ لی مک‌اینتایر با ترجمۀ مریم تقی‌خانی و مهدی فروتن آغمیونی در انتشارات همشهری به چاپ رسیده است. این کتاب با مخاطب قرار دادن جامعۀ ایالات متحده توضیح می‌دهد که چگونه با دروغ‌رسانی بجنگیم و از واقعیت حراست کنیم.

درباره کتاب قاتلان حقیقت

کتاب قاتلان حقیقت، راهنمای شهروندی قدرتمند و جیبی دربارۀ شیوه‌های رویارویی با کارزارهای دروغ‌پراکنی است که دمکراسی آمریکایی را در سال‌های اخیر به خطر انداخته است. لی مک‌اینتایر که در ایران با کتاب «پساحقیقت» شناخته می‌شود، در کتاب قاتلان حقیقت، که نام اصلی آن در باب دروغ‌رسانی است، جامعۀ ایالات متحده را مخاطب قرار داده و از خطرهای به مسلخ رفتن واقعیت و حقیقت برای آیندۀ این کشور سخن گفته است. او در این کتاب نشان می‌دهد که چگونه جنگ با حقیقت آغاز شد و شهروندان عادی چگونه می‌توانند با دو بلای بزرگ دروغ‌رسانی و اشتباه‌پراکنی که به تهدیدی برای جامعه تبدیل شده است مبارزه کنند.

 هرچند، پیشینۀ دروغ‌رسانی، اشتباه‌پراکنی، دست‌کاری و جعل در ایالات متحده به پیش از دوران ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ بازمی‌گردد؛ اما به‌گفتۀ مک‌اینتایر، حضور ترامپ در کاخ سفید تمام روزنه‌های نفوذ قدرتمندان و ثروتمندان را به مرزهای دمکراسی و آزادی در بی‌پرده‌ترین شکل ممکن آشکار کرد و نشان داد که ایالات متحده در آستانۀ سقوط در چاهی است که گونه‌ای خاص از دمکراسی برایش کنده است. آنچه در کتاب قاتلان حقیقت آمده، هشدار صریح مدرس اخلاق دانشکدۀ توسعۀ هاروارد به کسانی است که قدرت را در سومین دهه از هزارۀ سوم در پایتخت‌های سیاسی و اقتصادی ایالات متحده، یعنی واشنگتن و نیویورک، در دست دارند تا نگذارند دست‌کم آزادی و دمکراسی در این کشور برای همیشه به فنا برود.

کتاب قاتلان حقیقت در ۶ فصل تدوین شده که عنوان آن‌ها عبارت است از: فصل ۱: قاتلان حقیقت؛ فصل ۲: تاریخ انکارگرایی راهبردی؛ فصل ۳: آفرینندگان؛ فصل ۴: تقویت‌کنندگان؛ فصل ۵: باورمندان؛ فصل ۶: چگونه در جنگ حقیقت پیروز شویم؟

خواندن کتاب قاتلان حقیقت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

به دوستداران کتاب‌های علوم ارتباطات، جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و روابط بین‌الملل پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب قاتلان حقیقت

«به دنیای انکار واقعیت خوش‌آمدید،جایی که حقیقت تابع ایدئولوژی است، احساس‌ها وزنی بیشتر نسبت به شواهد دارند و دموکراسی در تعادل است. در طول تاریخ، راهبران خودکامه و بدخواهان آن‌ها دریافته‌اند که سریع‌ترین راه برای کنترل جمعیت، کنترل منابع اطلاعاتی آن‌هاست، اما در جامعه‌ای هنوز جمعیت، کنترل منابع اطلاعاتی آن‌هاست، اما در جامعه‌ای که هنوز رسانه‌های آزاد دارد دروغ‌رسانی گونه‌ای تازه از سانسور است. صحنه‌ای در ایندیانا جونز و آخرین جنگ صلیبی را که در آن هریسن فورد سرانجام جام مقدس را پیدا کرده اما چون با صدها جام جعلی محاصره شده نمی‌تواند بگوید کدام است، به یاد دارید؟ این نقطه همان دروغ‌رسانی است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۵۴۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۵۴۳٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان