دانلود و خرید کتاب تاثیر جهانی شدن اقتصاد بر وضعیت حقوق بشر در ایران حسین سوری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر جهانی شدن اقتصاد بر وضعیت حقوق بشر در ایران اثر حسین سوری

کتاب تاثیر جهانی شدن اقتصاد بر وضعیت حقوق بشر در ایران

نویسنده:حسین سوری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب تاثیر جهانی شدن اقتصاد بر وضعیت حقوق بشر در ایران

کتاب تاثیر جهانی شدن اقتصاد بر وضعیت حقوق بشر در ایران نوشته حسین سوری است. کتاب تاثیر جهانی شدن اقتصاد بر وضعیت حقوق بشر در ایران به آزادی‌های مدنی از سال ۲۰۰۰ به بعد می‌پردازد. 

درباره کتاب تاثیر جهانی شدن اقتصاد بر وضعیت حقوق بشر در ایران

جهانی شدن بارزترین وجه تمایز جهان دیروز و جهان امروز است. فرایند جهانی شدن بیشترین تأثیرات خود را بر اقتصاد جهان گذارده و در این وادی خودنمایی می‌‌نماید. درواقع می‌‌توان گفت که در روند جهانی شدن مهم‌ترین و پیشتازترین بخش، اقتصاد بوده است؛ جهانی شدن اقتصاد می‌تواند در گسترش فناوری و انتقال آن به کشورهای درحال توسعه و نقل وانتقال سریع سرمایه و منابع مالی نقش مؤثری ایجاد کند و طی آن وابستگی متقابل کشورها به یکدیگر افزایش می‌یابد. تلاش شرکت‌های فراملیتی برای توسعه و یکپارچگی بازارهای خود و گسترش مبادلات تجاری در راستای گسترش و تعمیق وابستگی‌های متقابل بین کشورهای منطقه و اقتصاد ملی آنان می‌تواند با برداشتن بسیاری از موانع تجاری موجود در جهت مقررات‌زدایی و ایجاد اقتصادی باز از نتایج جهانی شدن اقتصاد باشد. درواقع، جهانی شدن اقتصادهای جهان را چنان به یکدیگر گره می‌زند که بروز حتی یک بحران کوچک می‌تواند به سرعت گریبان‌گیر سایر کشورهای جهان نیز شود. با بروز پدیده جهانی شدن اقتصاد و از میان برداشته شدن بسیاری از موانع تجاری موجود، زمینه نقل و انتقال سرمایه و منابع مالی و قطعاً تقسیم کار بین‌المللی گسترش خواهد یافت که این خود به افزایش کارایی اقتصاد بین‌المللی کمک شایانی خواهد نمود. جهانی شدن اقتصاد، سیاست جهانی را نیز متحول ساخته است و آن را به نظامی‌ فراسوی نظام مبتنی بر دولت‌های ملی سوق می‌دهد. نظام سنتی به طور فزایندهای به واسطه عوامل گوناگونی مورد چالش جدی قرار گرفته است. این کتاب سعی دارد با نگاهی دقیق تاثیر فرایند جهانی شدن را بر ایران بررسی کند.

خواندن کتاب تاثیر جهانی شدن اقتصاد بر وضعیت حقوق بشر در ایران را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به علوم اجتماعی و علوم سیاسی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاثیر جهانی شدن اقتصاد بر وضعیت حقوق بشر در ایران

یکی از تأثیرات جهانی شدن اقتصاد اقداماتی است که به انحای مختلف باعث کمرنگ شدن مرزها، باز شدن و نهایتاً از میان رفتن مرزهای جغرافیایی و سرزمینی است. در طول تاریخ و از زمانی که مرزها به عنوان محدوده سرزمینی و تجلی اراده حاکمیت مطرح و قوام یافتند تاکنون چنین وضعیتی تجربه نشده است. به عبارت دیگر زمانی حکومت‌ها آنچه را در محدوده سرزمینشان حادث می‌شد را تحت سیطره و اراده خود می‌دانستند و به هیچ قدرتی اجازه دخالت در این اراده را نمی‌دادند و این قدرت محوری حتی در روابط میان دولتها در عرصه بین‌الملل نیز تسری می‌یافت و حاکم بود. در این محدوده یعنی در درون مرزهای سرزمینی، حقوق بشر و آزادی‌های فردی و حقوقی آنچنان تعریف و داوری می‌شد که دولت ویا قدرت حاکمی‌ت اراده می‌نمود وهرگونه وبه هر شکلی که صلاح می‌دانستند به شهروندان و یا مردمان خود رفتار می‌کردند. اما با پدید آمدن تحولات ناشی از جهانی شدن این اراده مطلق دستخوش تغییر شده است و دولتها (به اجبار یا به دلخواه) دیگر مثل گذشته نمی‌توانند رفتار نموده و این سبب گسترش آزادی‌های فردی شده است، امروزه حقوق بشر به یک موضوع جهانی تبدیل شده است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۴۲ صفحه

قیمت:
۱۴,۴۵۰
تومان