نظرات درباره کتاب جنس ضعیف تر و نقد و بررسی خوانندگان | طاقچه
کتاب جنس ضعیف تر اثر آنجلا ساینی

نظرات کاربران درباره کتاب جنس ضعیف تر

۴٫۵
(۱۰)
کاربر ۲۵۹۸۱۴۱
کتاب عالی هست
maria
در مورد کتاب اگر کامل مطالعه کردید کمی توضبح بدید لطفا مچکر
adak
کتاب روان و خوبی بود. خواندنش به همه مردها و زن ها پیشنهاد میشه. خیلی از کلیشه های جنسیتی (از جمله تفاوتهای ذاتی بین مرد و زن)، در این کتاب با استدلال رد میشه.
mlm.msah
📖 کتاب "جنس ضعیف‌تر" 🖋اثر آنجلا ساینی کتابی کە در زمینە‌ی فمنیسم و مطالعات زنان میتونە گزینە‌ی خوبی جهت مطالعه باشه. این کتاب نشون میدە کە نابرابری میان زن و مرد، نە تنها هیچ پایه علمی و زیست‌شناختی ندارە بلکە دلیل این تفاوت‌ها ریشه در فرهنگ و جامعه داره. در ایران هم که اکثر چیزها رنگ‌وبوی مذهب و شریعت دارە(عاملی که در درون خودش حامل بسیاری از این مفروضات و کلیشه‌های جنسیتی و نابرابر دانستن زن و مرد، و مروج این تفکرات هست) و این عامل در پیوند با مناسبات نابرابر طبقاتی سرمایه‌داری، تبدیل به عاملی مضاعف در سرکوب و ستم بر زنان شدە، شناخت علمی در موضوع جنسیت و برابری جنسیت‌ها و ریشه‌ها، میتونە در تلاش جهت ایجاد جامعه‌ای آزاد و برابر بسیار اثرگذار بوده و حائز اهمیت جدی است. چرا که جامعه آگاه با کسب شناخت از ریشه‌ها و علل یک پدیده، میتونه در جهت آرمان‌های انسانی و برابری‌طلب گام برداره و با کسب آگاهی به پیروزی دست پیدا کنه و به حل اون پدیده یا مسئله نائل بشه.
nazanin
این کتاب رو به همه!توصیه میکنم فکر میکنم برای همه ی ماها که مغزمون توسط کلیشه های جنسیتی رگبار شده خوندن این کتاب از واجباته ضمن اینکه اگه مبخواید به کسی کتاب هدیه بدید بنظرم این کتاب هم جذابیت فوق العاده ای داره هم تو آگاهی جمعی ما موثره ممنون از طاقچه و انتشارات سایلاو💙
bluesunay
یکی از معدود کتاباییه که فکر میکنم باید هر کسییی بخونه واقعا فوق العادست و کاملا علنی و قابل اعتماده ممنونم از انتشارات سایلاو ،مترجم کتاب و طاقچه برای در اختیار گذاشتن این اثر .

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۹۵,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد