نظرات کتاب مادری که کم داشتم
۳٫۸
(۸۵)

نظرات کاربران

fateme1ghaderi
من این کتاب رو نسخه ی زبان اصلی ش رو خوندم و میتونم بگم یکی از فوق العاده ترین کتاب هایی بوده که در زمینه ی روانشناسی و توسعه ی فردی خوندم! کتاب میاد درباره ی تاثیرات منفی ای میگه که ن. ع تربیت والدین روی ما گذاشته. اینکه ما توی کتاب متوجه میشیم که خیلی وقت ها رفتارمون به خاطر اینه که محبت کافی از طرف مادر دریافت نکردیم. این موضوع باعث افزایش خودآگاهی میشه و باعث میشه خودمون رو همونطوری که هستم بپذیریم. برای مثال اگر من شخصی باشم که توی رابطه همش خواهان اینم که رابطه م رو با فرد نزدیک تر کنم و هرچی اون میگه انجام میدم، این میتونه ریشه در کودکی ما داشته باشه که توجه کافی از طرف مادر دریافت نمی‌کردیم به همین دلیل همیشه سعی می‌کنیم که آدم مطیعی باشیم تا محبت اون فرد رو نسبت به خودمون از دست ندیم. خوندن این کتاب رو به همه حتی اونایی که فکر میکنن که مادران خوبی داشتن پینشهاد میکنم. البته از کیفیت ترجمه ی کتاب اطلاعی ندارم اما میتونید زبان اصلی کتاب رو بخونید که نیاز به سطح متوسط رو به بالای زبان داره. اسم کتاب the emotionally absent mother بعد اینکه این کتاب اصلا راهکار عملی برای یافتن عشق گمشده نیس🙄 در زمینه ی ازدواج و خانواده م طبقه بندی نمیشه!! خودشناسی و توسعه ی فردی هست.
Shokufe Hosseini
منظورش عشق گمشده پیدا کردن همسر و اینا نبود... شما که کتاب رو کامل خوندین دیگه چرا اینو می‌گید... منظور همون عشقی که ما از مادر دریافت نکردیم هستش... حتی یه جمله ای تو کتاب هس که اگر درست یادم باشه اینو می‌گه: که ما باید خودمون برای خودمون مادری کنیم‌...
A.M.Gh
این هم در نظر بگیرید که همونطور که خیلی رفتار های ما متاثر از دوران کودکی و به تعبیر این کتاب تاثیر مادر بر فرزنده، همون مادر هم این دوران رو طی کرده و تاثیرات زنجیره ای دیگری هم بر اون مادر بوده که با توجه به آن نمیتوان اعمال مادر در مقابل کودک را تماما بر اساس خاست یا سهل انگاری مادر دانست. لب کلام این که 99 درصد مادرها هرچقدر هم قصور کرده باشند باز هم محبت و تاثیرات مثبتشون بیشتره.
کاربر 4873657
ولا
ftm_ghasemi
من با این کتاب درد کشیدم. دردهای عمیق. ریشه های مشکلاتم جلوی چشمم اومد و با اینکه همیشه تصور میکردم مشکلی در کودکیم نبوده اما فهمیدم چقدر آسیب خوردم و زخمی شدم. کتاب خیلی خیلی خوبیه. شوکه کننده‌ست. دردناکه. باور نکردنی حتی. در طی خوندنش خشمگین بودم از همه .مادرم. مادر مادرم و همه کسانی که نقش تربیتی به این مهمی داشتن.
آقا مُحَمَّدتَقی
دلهره های کودکی رو هم بخونید.
Elya Rahimi
خب خداروشکر الان میدونید مشکل کجاست و میتونید برطرف کنید یا کنار بیاید
Mehran
کتاب راه چاره نشون داده یا اینکه درد رو میخاد یاد اور بشه؟
آقای سبا
عمیق و ریشه ای البته بنظرم برای همچین کسایی که مشکلات مادر بد رو داشتن بهتره کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید یانگ خونده بشه. اون فوق العادس. همچین مادر یا پدرهایی موجب بروز یه سری اختلالهای ظریف و تاثیرگذار در افراد میشن که مسیر زندگی و طرز فکر رو نسبت به خودش و اطرافیان عوض میکنه. عدم اعتماد بنفس، خود کمبینی، کمالگرایی، احساس تنهایی همیشگی و... فقط بعضی از این اختلال هاس.
kordelia
همونطور که دوستان اشاره کردن این کتاب در حوزه روانشناسی و توسعه فردی هست نه ازدواج و خانواده... نکته دیگه اینکه این کتاب بدون ارائه راهکارهای درخور اعتنایی فقط به ارتباط کاستی های شخصیتی افراد در بزرگسالی با تجربه‌ای که در دوران کودکی داشتند میپردازه!!!! البته این دیدگاه به نظرم بی اندازه اغراق گونه است چون تمام مسئولیت را به دوش مادران گذاشتن نه عاقلانه‌ست نه منطقی و نه منصفانه...
زینب سادات
سلام جایی در کتاب اشاره شده که فقط مختص مادران نیست و هر کسی که عمده مسئولیت پرورش عاطفی ما رو به عهده داشته میتونه نقشش موثر باشه
حضرت کتابخوان (ع)
😐😑☹️☹️
kordelia
😔😔😔
مریم.
سلام.من به عنوان یک مادر فکر می کنم که بتونم.از مطالب کتاب کمک بگیرم و بهتر با فرزندانم تعامل کنم.ولی متن کتاب فقط به بررسی مشکل پرداخته و فضای کتاب خیلی افسردست من با خوندنش واقعا بهم ریختم فقط چون یه جوری بعضی رفتارهای خودم رو آسیب شناسی می کنه خوبه ولی در مورد مادرم کاری نمیتونم بکنم حتی شاید دید منفی تری نسبت به مادر ها در ذهن ایجاد کنه .کتاب خیلی خاصیه و هرکسی یک جوری باهاش ارتباط برقرار میکنه .
سياه مشق
لطفا در طاقچه بینهایت بذارید
ریحانه
چرا توی تاقچه ی بینهایت نمیزارین خب؟
T Safavi
*طاقچه
melika12011
جمله های اول کتاب رو با گوشت و استخونم درک کردم ..کجا گمت کردم ؟؟کجا جا گذاشتی ام؟؟کجارفتی مامان؟؟رفتنت برای من بود؟؟ این کتاب منو بردبه روزهایی که میخاستمش و نبود ..ولی خدا حفظش کنه انشالله،، برای ما که گذشت ،سخت هم گذشت ،ولی انشالله همیشه سالم و عاقبت بخیر باشه
Ensie Forghani
عزیزم نمیدونم چرا با پیامت اشک تو چشام حلقه زد
mlika
من کاملا وازصمیم قلب وته دل با این کتاب موافق هستم.
مهدی
اگه روش های مختلف روانشناسی امتحان کردین راه های دیگه رو رفتید مشکلتون حل نشده یا نمیدونید اصل قضیه چیه واقعا این کتاب میتونه براتون عالی باشه مخاطبش یه قشر خاصه و بهترین نظریه نظریه یونگ و روان کاوی و روان پویشیه برای این دسته خودتونو برا یه سفر دردناک آماده کنید ولی آرامش داره و آگاهی تون زیاد میشه من به شخصه صفحه به صفحه اش اشک ریختم و درد کشیدم شاید دردناک ترین حس مخاطبین این کتاب تو زندگی فککنم این باشه که واقعا تنهاییم و هیشکی شبیه ما نیست تو دنیا چون قابل درک نیست برای همه حال همتون خوب :)

حجم

۵۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

حجم

۵۷۸٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۳۲۸ صفحه

قیمت:
۷۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد