دانلود کتاب صوتی موش ها و آدم ها با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی موش ها و آدم ها اثر جان اشتاین‌بک

دانلود و خرید کتاب صوتی موش ها و آدم ها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۱۰۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی موش ها و آدم ها

کتاب صوتی موش ها و آدم ها داستانی از جان اشتاین بک، نویسنده برنده جایزه نوبل ادبی است. این داستان در سال ۱۹۷۳ و در دوران رکود بزرگ آمریکا منتشر شده است و درباره دو دوست به نام‌های جرج و لنی است که با دردسرهای بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

اشتاین بک این داستان را بر اساس بخشی از خاطرات خود نوشته است و در آن به خوبی جامعه استثمارگری را نشان می‌دهد که مردم فقیر را در چنگال خود می‌گیرد. نسخه صوتی این اثر را با ترجمه کیانوش رزاقی و صدای مصطفی طالبیان بشنوید و پا به دنیای جرج و لنی و دردسرهای آنان بگذارید.

درباره کتاب صوتی موش ها و آدم ها

موش ها و آدم ها داستانی زیبا است که به خوبی زندگی مردم فقیر و استثمار آنان را نشان می‌دهد.

داستان درباره دو دوست به نام‌های جرج میلتون و لنی اسمال است. آن‌ها با کار در یک آخور زندگی می‌کنند و شهر به شهر دنبال کار می‌روند ولی آرزوی همیشگیشان این است که جایی برای خودشان بخرند و در آن خرگوش پرورش بدهند. لنی مهربان است، به ناز و نوازش چیزهای نرم علاقه دارد اما باهوش نیست و بارها به خاطر زور بازوی زیادش به دردسر افتاده است. اینبار هم همینطور است. روزی در حالی که موهای زن پسر اربابش را نوازش می‌کند، ناخواسته او را می‌کشد و ترسش او را مجبور می‌کند که فرار کند....

پسر ارباب و افرادش به دنبال لنی شروع به جستجو می‌کنند؛ کرلی خشمگین با مردانش در پی یافتن و از پای در آوردن لنی راهی می‌شود. جرج هم برغم سوگندش برای پشتیبانی از لنی در چنین درگیری‌هایی به گروه پیوسته در پی انی راهی می‌شود. مبنای این داستان آموخته‌های زندگی اشتاین بک درباره زندگی مردان بی‌خانمان و دربدر در پی کارگری در اسبدارها است. نام این داستان از سروده رابرت برنز بر گرفته شده است. 

جان اشتاین بک برای شخصیت رمان خود احساس همدردی می‌کند اما این باعث نمی‌شود که برای آن‌ها پایان خوشی را رقم بزند. در عوض او تضاد بین دنیای واقعی سرشار از فقر و کمبود و خشونت را با جهان رویایی آزاد و ثرتمند و دوست داشتنی به تصویر می‌کشد. این مجاورت بی‌رحم و خشن به سادگی بیان می‌کند که رویای آمریکایی شاید چیزی بیشتر از یک خیال نومیدانه نبوده است.  همچنین او برای نوشتن کتاب موش‌ ها و آدم‌ ها از شیوه روایتی مبهم استفاده کرده است. این شیوه، شیوه سوم شخص هدف نام دارد که به خواننده اجازه دسترسی مستقیم به افکار و احساسات هیچ کاراکتری را نمی‌دهد و تنها از طریق اعمال و گفتگوی شخصیت‌ها می‌تواند دیدگاه آن‌ها را استنباط کند.

کتاب صوتی موش ها و آدم ها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن کتاب صوتی موش ها و آدم ها برای تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی آمریکا جذاب است. اگر دوست دارید آثار ادبی و مهم دنیا را بخوانید این کتاب را حتما در فهرستتان قرار دهید.

درباره جان اشتاین بک 

جان اشتاین بک، یکی از مهم‌ترین چهره‌های ادبی آمریکا و یکی از نمایندگان مکتب ناتورالیسم است. او با نام کامل جان ارنست اشتاین‌ بک جونیور در ۲۷ فوریه ۱۹۰۲ در کالیفرنیا، آمریکا متولد شد و در سال ۱۹۴۰ جایزه پولیتزر و در سال ۱۹۶۲ جایزه نوبل ادبی را از آن خود کرد.

پدرش خزانه‌دار و مادرش آموزگار بود و خودش هم در دانشگاه در رشته زبان و ادبیات انگلیسی درس خواند. بعد به نیویورک رفت و روزنامه‌نگاری را آغاز کرد. بعد از مدتی به کالیفرنیا برگشت و در آنجا به کارهای مختلفی مشغول شد. همین کارها باعث شد تا او با رنج زندگی کارگران آشنا شود و همین باعث شد تا درباره‌ آنان بنویسد.

نخستین اثرش جام زرین را در سال ۱۹۲۹ نوشت. نگاه انسان‌دوستانه و دقیق او به جهان پیرامون و چهره رنج‌کشیده خودش سبب درخشش او در نوشتن آثاری چون موش ‌ها و آدم‌ ها و خوشه های خشم شد. از میان کتاب‌های دیگر او نیز می‌توان به دهکده فراموش شده، ماه پنهان است، راسته کنسروسازی، اتوبوس سرگردان، مروارید، پنجشنبه شیرین، شرق بهشت، در نبردی مشکوک و خون آن‌ها قوی است، اشاره کرد.

جان اشتاین ‌بک در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ در ۶۶ سالگی به دلیل بیماری قلبی در نیویورک از دنیا رفت.

درباره مصطفی طالبیان 

مصطفی طالبیان یکی از گویندگان توانای کشور است که در زمینه مهندسی و طراحی صدا، گویندگی کتاب‌های صوتی، تهیه پادکست‌ها و برنامه‌های رادیویی، ساخت تیزر تبلیغاتی، نریشن و ... فعالیت می‌کند. 

بخشی از کتاب صوتی موش ها و آدم ها 

در چند مایلی جنوب شهر سولِدَد، رودخانه سالیناس به لبه‌ی دامنه کوه سرازیر می‌شود و در آن‌جا عمیق و سرسبز می‌گردد. آب رودخانه از روی سنگ‌های زرد رنگ، زیر نور آفتاب می‌لغزد و حرکت می‌کند تا به برکه‌ای باریک برسد، آبی زلال و گرم. یک طرف رودخانه، دامنه‌ی کوه، طلایی رنگ است و رودخانه دایره‌وار به سمت آن سرازیر می‌شود و تا صخره‌های محکم کوهستان گابیلان، می‌رسد. درون دره، کنار آب، درختان ردیف شده‌اند... درختان بید با هر بهار تازه و سبز می‌شوند، خاشاک همراه با سیلاب‌های زمستانی در مسیر رودخانه حرکت کرده و در نهایت به شاخه‌های زیرین درخت‌های چنار چسبیده‌اند.

درختان چنار با شاخه‌های خمیده‌، بر روی برکه طاق زده‌اند. روی لبه‌ی سنگلاخی برکه، زیر درختان، برگ‌ها آن‌قدر عمیق و شکننده فرش شده‌اند که اگر یک مارمولک از روی آن‌ها رد شود، سر و صدای بلندی به وجود می‌آید. عصر هنگام خرگوش‌ها از بیشه‌ها بیرون می‌آیند تا بر روی سنگ‌ها بنشینند، و سطح نمناک و شنی کنار رودخانه از رد پای شبانه راکون‌ها، و رد پای گسترده سگ‌های مزارع... با فضولات حیوانات و رد سُم آهوها که برای آب خوردن می‌آیند، پوشیده می‌شود.

لابه‌لای درختان بید و درختان چنار باریکه راهی وجود دارد که در اثر رفت و آمد کودکان و نوجوانانی که از مزراع برای شنا کردن در برکه می‌آیند، و توسط ول‌گردانی که عصرگاهان از سمت بزرگراه به جنگل و نزدیک رودخانه می‌آیند، پاخورده و سخت کوبیده شده است. در جلوی شاخه‌ی افقی یک درخت چنار بزرگ، کومه‌ای از خاکستر به جا مانده از آتش‌ها دیده می‌شود؛ شاخه‌ای که در اثر نشستن بر روی آن، ساییده و صاف شده است. 

معرفی نویسنده
عکس جان اشتاین‌بک
جان اشتاین‌بک

جان ارنست استاین‌بک که در ایران با نام جان اشتاین بک نیز شناخته می‌شود، نویسنده‌ای آمریکایی است که در ۲۷ فوریه سال ۱۹۰۲ در کالیفرنیا متولد شده و در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۸ به علت بیماری قلبی چشم از جهان فروبست.

نظرات کاربران

مهلا
۱۴۰۱/۰۸/۲۲

نمیدونم این کتاب چرا آنقدر مهجور مونده و تعداد کمی اونو خوندن؟ یه شاهکار به تمام معناست!دوست داشتم یه سره گوش بدم خیلی داستانش جذاب بود وجای تامل داشت گویندگیش فوق العاده.... شرح حال طبقه وسیعی از مردم دنیاس .... شخصیت پردازی

- بیشتر
Ssdt Hosseiny
۱۴۰۱/۰۶/۱۸

متن کتاب و موضوع و ترجمه واقعا دیگه ۹ از ۱۰ رو می‌گیره، ولی انصافا یه نفر قبل ازینکه کتاب صوتی رو منتشر کنین بهش گوش بده!!! آخه دیگه غلط خوندن کلمات واقعا زشته!! غرولند رو وقتی یه نفر بلد

- بیشتر
Mahi
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

گویندگیش رو دوست داشتم

narges
۱۴۰۱/۰۱/۲۳

کتابها را دوست دارم چون هر کتابی که دست میگیریم حتی اگه بسیار کودکانه باشد میتواند پیغام های دلنشینی به ما دهد این کتاب را دوست داشتم چون برایم یاداور این بود که تنها دیوانگان همیشه خندان و دلخوشند

Groot
۱۴۰۲/۰۲/۰۴

آخرش خیلی بد بود من با گوش دادن به این کتاب ۱ساعت مدام داشتم گریه میکردم و مطمئنم اگه خودم می‌خواندم هیچی متوجه نمی شدم که این نشون دهنده ی حرفه ای بودن گوینده است در کل این کتاب یک شاهکار

- بیشتر
M.L
۱۴۰۱/۱۱/۰۹

اصلا انتظار نداشتم اینقدر قشنگ باشه...

کاربر 6161367
۱۴۰۲/۱۱/۱۸

شاید این کتاب در حالت عادی برام جذاب نباشه اما با این گویندگی و صداپیشگی واقعا فوق العاده و دلنشین بود و پرکشش خیلی دوست داشتم ممنون از شما 😍🌹🙏

sepideh_book_collection
۱۴۰۰/۱۱/۰۱

این کتاب رو پیشنهاد میکنم، موش ها و آدم‌ها رنج ها و حسرت های قشر کارگر رو به تصویر میکشه، آرزوهایی که به خاطر شرایط محیطی که درونش قرار گرفتن هیچگاه به دست آوردنی نیست. اما انسانیت هنوز در بین

- بیشتر
AmirhSh
۱۴۰۲/۱۱/۱۴

گوینده خیلی خوب شخصیت های داستان رو تفکیک کرد 👌

کاربر ۱۵۲۵۸۰۲
۱۴۰۱/۰۴/۱۲

داستان کتاب بسیار گیرا و جذاب بود و پایان شوکه کننده ای داشت. گوینده بسیار با مهارت و عالی داستان رو روایت می‌کردند و با صدا و طرز بیانشون به شخصیت های متفاوت روح داده بودند.

زمان

۴ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۲۲۹٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱۰ دقیقه

حجم

۲۲۹٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان