دانلود کتاب صوتی یادداشت‌های دایناسور با صدای اطهر کلانتری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی یادداشت‌های دایناسور اثر اطهر کلانتری

دانلود و خرید کتاب صوتی یادداشت‌های دایناسور

نویسنده:مونس الرزاز
انتشارات:رادیو گوشه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۲۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی یادداشت‌های دایناسور

کتاب صوتی یادداشت‌های دایناسور نوشته مونس الرزاز است که با ترجمه رضا عامری و صدای اطهر کلانتری منتشر شده است. این کتاب یکی از رمان های مهم جهان عرب است. این کتاب صوتی روایتی جذاب و نمادین است که در دهه نود میلادی منتشر شده است. 

درباره کتاب یادداشت‌های دایناسور

این کتاب داستانی مردی به نام عبدالله است که او را عبدالله دایناسور خطاب می‌کنند. چیزی که در این مرد متفاوت است ایستادگی او بر تمام اشتباهاتش است. او نمی‌پذیرد نظام سوسیالیستی سقوط کرده است یا ناتو علیه عراق وارد نخواهد شد و وقتی تمام پیش‌بینی‌هایش اشتباه از کار در می‌آید با لبخند می‌گوید جنگجو تا ابد برروی حرفش می‌ماند. این کتاب روایت افرادی در دنیای عرب است که حاضر نیستند بپذیرند راه را اشتباه رفته‌اند. تصویر نمادین و زیبایی که نویسنده می‌سازد شما را با یک اثر خوب روبه‌رو می‌کند که دید بهتری از اردن در اختیارتان قرار می‌دهد.

یکی از ویژگی های قلم الرزاز، به کار گیری عنصر آزمون و تجربه است که آن را به خوبی در رمان مذکرات دیناصور که با عنوان ترجمه شده یادداشت های دایناسور در دهه نود میلادی به چاپ رسیده است، در برابر دیدگان مخاطب به تصویر می کشد. نویسنده با بهره گیری از تجربیات سیاسی و اجتماعی پدرش، کاراکترهایی خلق می کند که حس رانده شدن از اجتماع را در درگیری و نزاع های داخلی به خوبی نشان می دهند.

این کتاب روایت تحقیر است تحقیری که جهان عرب بر دوش کشیده است و نتوانسته بعد از آن سر بلند کند. تحقیری که نتیجه سلسله اتفاقات ناگوار مانند مرگ جمال عبدالناصر، شکست در جنگ شش روزه با اسرائیل، ترکیدن حباب حزب بعث و صدام حسین و جنگ اول خلیج است. 

این کتاب نمادی از تاریخ‌نویسی عرب است که نمی‌خواهد بپذیرد تمام رویایی که در ذهنش می‌ساخته و با آن زندگی می‌کرده تمام شده است و دیگر چیزی برای چنگ زدن وجود ندارد، رمان داستان شکست است و تلاش برای نپذیرفتن این شکست. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۹۴ منتشر شد و توجه منتقدان و کتاب‌خوانان را به خود جلب کرد، زیرا منوس الرزاز به انتقاد از جامعه‌ای بلند شده بود که هرگز نمی‌خواست با صدای بلند به  اشتباهاتش اعتراف کند. این کتاب برای کسانی که ادبیات جهان را دنبال می‌کنند نمونه‌ای خاص و متفاوت است.

شنیدن کتاب یادداشت‌های دایناسور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی جهان عرب پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره مونس الرزاز

مونس الرزاز متولد ۱۹۵۱ - ۲۰۰۲ است در اردن است. او یکی از برجسته‌ترین رمان‌نویسان مدرن عرب به حساب می‌آید. او موفق به دریافت پانزده جایزه شده است، از جمله جایزه شایستگی هنر دولت اردن را دریافت کند. تمرکز آثارش بر بازتاب وضعیت اعراب است. از ترس‌ها و زخم‌ها و زندگی آن‌ها و خودش نوشته است، همچنین از سرکوبی که باعث سکوت مبارزان می‌شود نوشته است. پدرش از نخستین پیشروان یکی از احزاب عرب و مادر او در اتحادیه های اجتماعی و سیاسی نقش رهبری و پیشوایی به عهده داشت برادرش هم نخست وزیر اردن بود. یونسکو کتاب حافظه مجاز او را در سه هزار نسخه منتشر کرده است. او در آگوست ۲۰۰۲ در بیمارستانی در عمان فوت کرد. 

نظرات کاربران

Mehran
۱۴۰۲/۰۶/۱۸

کتابخوانی اطهرکلانتری بی نظیره کتاب بسیارمتفاوته و ممکنه خیلی ها خوششون نیاد من فکر میکنم ارزش یه بار گوش کردن را حتما داره

کاربر12345678900
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

بده نخرید

کاربر ۱۶۱۱۵۷۰
۱۴۰۱/۰۴/۲۱

حیف وقت. روایت، داستان‌ و شخصیت‌ها جذبم نکرد، شاید چون اصن زمان و مکان اردن ۱۹۹۰،دور و نامانوس بود.

roshan
۱۴۰۱/۱۱/۳۰

یکم واسه من ثقیل بود.اصطلاحاتی مثل ناسیونالیستی و ... داشت سیاسی طور بود سلیقه من نبود

زمان

۶ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۵۳۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۵۳۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان