دانلود کتاب صوتی در سایه‌ مارسل پروست با صدای شهین نجف‌زاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در سایه‌ مارسل پروست اثر شهلا  حائری

دانلود و خرید کتاب صوتی در سایه‌ مارسل پروست

نویسنده:شهلا حائری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی در سایه‌ مارسل پروست

کتاب صوتی در سایه‌ مارسل پروست اثری از شهلا حائری، نویسنده و مترجم توانمند ایرانی است. او در این کتاب دنیایی را شرح می‌دهد که مارسل پروست، نویسنده شهیر قرن نوزده و خالق کتاب در جستجوی زمان از دست رفته، برای ما تصویر می‌کند.

درباره کتاب صوتی در سایه‌ مارسل پروست

شهلا حائری در کتاب در سایه‌ مارسل پروست با کمک گرفتن از نقل قول‌هایی از کتاب مشهور او، در جستجوی زمان از دست رفته، تلاش می‌کند تا دری به سوی دنیای او باز کند و جهانی را که او تصویر می‌کند، برای مخاطبانش شرح کند. مارسل پروست چهره بسیار مهمی در ادبیات جهان است. چه که با درهم شکستن مفاهیم و قالب‌های پیشین، رمان نویسی مدرن را بنیان نهاد. او در همان مجموعه هفت جلدی مشهور، از مسائل مختلفی مانند فلسفه، روان شناسی، زیبایی شناسی، جامعه شناسی و ... صحبت کرده است و آنهم با نوآوری بی‌نظیری که مخصوص به خود او است.

حال در این کتاب با کمک گرفتن و بهره بردن از کتاب جستجوی زمان از دست رفته، هنر، عشق و دلداگی، من اجتماعی و من حقیقی را در آثارش می‌کاویم و با نحوه نگارش کتاب‌هایش آشنا می‌شویم.

کتاب صوتی در سایه‌ مارسل پروست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

در سایه مارسل پروست را به تمام دوست داران آثار پروست و همچنین به علاقه‌مندان به پژوهش‌های ادبی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شهلا حائری 

شهلا حائری، نویسنده و مترجم مشهور ایرانی و استاد رشته انسان‌شناسی فرهنگی در دانشگاه بوستون آمریکا است. او همچنین به عنوان مدیر برنامه مطالعات زنان در این دانشگاه فعالیت می‌کند.

حائری مطالعات گسترده‌ای درباره دین، حقوق و پویایی‌های هویت جنسی در جهان انجام داده است. از دیگر فعالیت‌های پژوهشی او می‌توان به پژوهش‌های انسان‌شناختی خود در ایران، هند و پاکستان، مرکز مطالعات خاورمیانه دانشگاه هاروارد، مرکز پمبروک برای تدریس و تحقیق درباره زنان، در شورای پژوهش علوم اجتماعی و در سال ۱۹۹۶ در کالج سنت آنتونی در دانشگاه آکسفورد در سال‌های متمادی اشاره کرد. 

در ایران بیشتر او را به دلیل ترجمه‌های بی‌نظیرش از آثار اریک امانوئل اشمیت می‌شناسند. 

بخشی از کتاب صوتی در سایه‌ مارسل پروست

دیگران از دنیا لذت می‌برند و من برایشان خرسندم. از من دیگر نه حرکتی برمی‌آید، نه سخنی، حتا آسایش درد نکشیدن نیز از من دریغ شده است. این گونه که از خود رانده شده‌ام، تنها گریزگاهم جلدهای کتاب جستجوست که چون قادر به خواندنشان نیستم، تنها لمسشان می‌کنم، آن هم با احتیاط... این سان در خود فرورفته و محروم از دنیا، تنها می‌کوشم که از جهان فکر و تخیل به این اوراق طراوتی بخشم که از من دریغ گشته است. (نامه مارسل پروست به انتشارات ن. ر. ف)

در اواخر قرن نوزدهم، در دورانی که عصر طلایی‌اش می خوانند، مارسل پروست در خانواده‌ای مرفه چشم به جهان گشود. درباره سرگذشت این نویسنده بزرگ بسیار نوشته‌اند، هر چند که او خود معتقد به آن نبود و اعتقاد داشت که باید «من اجتماعی» و نفرت انگیز را رها کرد و در پی «من حقیقی» بود. در واقع سرگذشت پروست، سرگذشت مردی است که تنها به خاطر اثری که می نوشت، زیست و جان خود را نیز در این راه نهاد. حتا دیزبک که کتاب مفصلی درباره زندگی او تحریر کرده است، می‌نویسد:

«حق بود که چنین مردی شخصیتی ناشناس باقی می‌ماند و تنها در سایه اثرش در جستجوی زمان از دست رفته می‌درخشید.»

مارسل پروست در سال ۱۹۰۸ آغاز به نگارش کتاب در جستجوی زمان از دست رفته می کند و این زمانی است که در فرانسه، دوران شکوفایی رمان است، مکتب ها و گرایش های ادبی یکی پس از دیگری باب می شوند، و رمان و ادبیات در جستجوی سبک و شیوه ای تازه و نو برمی آیند. دیگر دوران پارناسین‌ها، ناتورالیست‌ها و سمبولیست‌ها گذشته است. برای مردمی که با آثار فلوبر، بالزاک و زولا آشنا هستند، نویسندگانی از قبیل آناتول فرانس و پیر لوتی کفایت نمی‌کنند، زیرا نه حرف تازه‌ای دارند و نه پایه گذار سبک جدیدی هستند. با این حال بعضی نویسندگان از جمله آندره ژید، پل والری و کلودل در پی احیای ادبیات برمی آیند. 

مائده‌های زمینی آندره ژید (۱۸۹۷) آغازگر دوران جدیدی در ادبیات است، زیرا ژید معتقد است که «اهمیت در نگاه توست و نه در آن چه می‌نگری». از پل والری پیشگفتاری بر سبک لئوناردو داوینچی (۱۸۹۵) و شبی با آقای تست منتشر می‌شود. پل کلودل نویسنده و سیاستمداری که در چین و ژاپن به سر می برده است، بین سال های ۱۸۹۵ تا ۱۹۰۹ رساله شناخت مشرق زمین را می‌نویسد....

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۴۰۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۴۰۵٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۰,۰۰۰
تومان