دانلود کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر چهارم) با صدای امین اصلانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر چهارم) اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی

دانلود و خرید کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر چهارم)

معرفی کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر چهارم)

در این کتاب صوتی، دفتر چهارم از مجموعه ارزشمند مثنوی معنوی مولانا جلال الدین محمد بلخی را با صدای امین اصلانی می‌شنوید.

درباره مثنوی معنوی

مثنوی معنوی اثر گران‌سنگ مولوی، مولانا جلال‌الدین محمد بلخی شاعر و عارف و یکی از نخبگان نامی قرن هفتم هجری است.

مولوی در مثنوی عمیق‌ترین اندیشه‌ها و دریافت‌های عرفانی خود را به نظم کشیده است. عرفانی که از سنایی آغاز شد، با عطار رشد نمود و با او به اوج شکفتگی رسید.

مولوی مثنوی را بعد از رفتن یار و همراه و همدل بزرگش، شمس تبریزی نوشت. درست در سالی که یکی دیگر از یارانش به نام صلاح الدین زرکوب وفات یافته بود. این گنجینه ارزشمند و ماندگار شش دفتر و بیست و هفت‌هزار بیت دارد و استاد تمثیل و سخن، حکایات و تمثیلات بسیاری در آن برای انتقال مفاهیم ناب عرفانی به کار گرفته است. مثنوی معنوی امروز یکی از برترین کتاب‌های ادبیات عرفانی و حکمی ایران و جهان محسوب می‌شود و نشریه گاردین آن را در فهرست ۱۰۰ کتاب برتر تاریخ بشری قرار داده است.

مفاهیم و مطالب مثنوی در سه سطح عام و خاص و اخص قرار دارند. در بخش عام روی سخن شاعر با همه مردم است و هرکس به قدر دریافت خود از آن بهره می‌برد. بیشتر نصایح و پندهای مثنوی در این بخش قرار دارند.

در بخش دوم یا بخش خاص، گویی مولوی با یارانش در سخن بوده است و بخش سوم مطالب مثنوی، آن‌دسته از سخنان بسیار خاص او را دربر می‌گیرد که فهمیدنش تخصص عرفانی می‌خواهد. ابیاتی که مبهم و پیچیده است و متشابهات قرآنی را به یاد می‌آورد و نیاز به تاویل دارد.

شنیدن مجموعه مثنوی معنوی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

همه دوست‌داران ادبیات کهن ایرانی به ویژه علاقه‌مندان به ادبیات عرفانی و اندیشه‌های مولوی را به شنیدن این مجموعه دعوت می‌کنیم.

درباره مولانا جلال الدین محمد بلخی

مولانا جلال الدین محمد بلخی به سال ۶۰۴ هجری قمری در بلخ، از شهرهای کهن افغانستان امروزی متولد شد. اما چندسال بعد، پیش از حمله مغولان به دلیل مشکلی که پدرش بهاولد با دستگاه حکومتی داشت، به قونیه مهاجرت کردند. مولانا در قونیه بزرگ و شیخ شهر شد. برای خود دستگاهی و مجالس وعظ و درسی داشت. به همین دلیل هم بود که از سفر رفتن به شیوه‌ عرفا معاف شد و در عوض، کسی که او را به عالم عرفان برد، یعنی شمس تبریزی در جستجوی او برآمد و او را پیدا کرد.

شمس و مولانا مدتی در مصاحبت یکدیگر روزگار گذرانیدند و در همان زمان بود که عمیق‌ترین تحولات روحی در جلال‌الدین اتفاق افتاد و او را به چیزی تبدل کرد که امروز می‌شناسیم.

مولانا به جز مثنوی معنوی آثار دیگری هم دارد. فیه ما فیه که مجموعه‌ای از نوشته‌های او و شامل پاسخ‌های او به پرسش‌های گوناگون اخلاقی، عرفانی، شرح و تفسیر آیات و احادیث و ... است. مکتوبات مولانا که نامه‌های او برای امور روزانه و جاری زندگی مریدان و آشنایان نوشت شده است. مجالس سبعه که خطابه‌ها و موعظه‌های مولانا است و دیوان اشعارش که شامل شورانگیزترین غزلیات او است.

مولوی در سال ۶۷۲، پس از مدتی رنج بیماری و به دنبال تبی سوزان در قونیه درگذشت و مزارش میعادگاه اهل عرفان است.

نظرات کاربران

saghar
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

به نظر من این اثر نمونه ی موفق یه کار صوتیه... محتوای جذاب و گوینده ی باسواد و توانمند...

نیما
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

صدای گرم و زیبای گوینده و تسلط ایشان بر معنی و همچنین کیفیت بی‌نظیر ضبط لذت شنیدن و درک مثنوی را چند برابر کرده و در کل اثر فاخری است

فرنوش
۱۴۰۰/۰۴/۱۶

اثر فاخر صوتی که با دقتی فراوان تولید شده خدا قوت

زمان

۱۰ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۳۶۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۳۱ دقیقه

حجم

۳۶۲٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹۲,۰۰۰
تومان