دانلود کتاب صوتی عمر خیام با صدای رضا خضرایی و جمعی از گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی عمر خیام اثر هارولد لمب

دانلود و خرید کتاب صوتی عمر خیام

معرفی کتاب صوتی عمر خیام

کتاب صوتی عمر خیام نوشتهٔ هارولد لمب و ترجمهٔ مسعود برزین است. گویندگی این کتاب صوتی را گروه گویندگان انجام داده و انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب (نشر صوتی) آن را منتشر کرده است؛ کتابی حاوی زندگی‌نامهٔ داستانی عمر خیام نیشابوری.

درباره کتاب صوتی عمر خیام

کتاب صوتی عمر خیام (Omar Khayyam, a life) حاوی زندگی‌نامهٔ داستانیِ «عمر ابن ابراهیم خیام» از ۱۷سالگی تا پایان عمر این شاعر بزرگ ایرانی است. گفته شده است که سبک داستانی این زندگی‌نامه نباید در اعتبار و درستی آن تردید ایجاد کند؛ زیرا نویسنده به‌عنوان یکی از تاریخ‌دانان و پژوهشگران برجستهٔ آمریکایی، به مطالعهٔ تاریخ و فرهنگ شرق و به‌ویژه ایران علاقهٔ فراوانی داشته و همین موضوع سبب شده است که در دوران جنگ جهانی دوم در دفتر خدمات استراتژیک ایران خدمت کند. او با احاطه‌ای که به زبان‌هایی همچون عربی و چینی داشته، زمان بسیاری را وقف مطالعهٔ آثار علمی و فرهنگی آسیا کرده و با سفرهایی که به نقاطی مانند ایران، روسیه، چین و برخی نواحی خاورمیانه داشته، با فرهنگ مردمان این ناحیه آشنایی پیدا کرده است. هارولد لمب کتاب صوتی عمر خیام را از راستهٔ بازار کتابفروشان نیشابور آغاز می‌کند؛ جایی که با سقف بلندش و جوی آبی که در نزدیکی‌اش در جریان است، مأمن و پناهی برای مردمان از دسته‌ها و طبقات مختلف است. دخترکی ۱۲ساله که به‌دنبال بخت خود، چشم‌به‌راه طلبه‌ای جوان است، در حجرهٔ کتاب‌فروشی پدرش منتظر نشسته و رؤیا می‌بافد. او «یاسمین» نام دارد؛ دختر جوانِ پیرمردی کتاب‌فروش که دیر زمانی است دل در گروی عمر، پسر ابراهیم بسته است.

عمر خیام نیشابوری با نام کامل «غیاث‌الدین ابوالفتح عُمَر بن ابراهیم خَیام نیشابوری» در سال ۴۴۰ هجری قمری به دنیا آمد و در سال ۵۱۷ هجری قمری درگذشت. او که خیامی، خیام نیشابوری و خیامی النّیسابوری هم نامیده شده، همه‌چیزدان، فیلسوف، موسیقی‌دان، فیزیک‌دان، ادیب، عارف، مفسر، شیمی‌دان، زیست‌شناس، زمین‌شناس، دین‌شناس، ریاضی‌دان، ستاره‌شناس و شاعر رباعی‌سرای ایرانی در دورهٔ سلجوقیان است. گفته می‌شود که جایگاه علمی خیام برتر از جایگاه ادبی اوست و لقبش «حجّةالحق» بوده، اما آوازهٔ او مدیون رباعیاتش است که شهرت جهانی دارد. رباعیات خیام به بیشترِ زبان‌های زنده برگردانده شده است. شهرت او در غرب، به‌طور مشخص، بیشتر مدیون ترجمهٔ «ادوارد فیتزجرالد» (نویسنده) از رباعیات او به زبان انگلیسی است. یکی از برجسته‌ترین کارهای خیام نیشابوری را می‌توان سروسامان‌دادن و سرپرستی محاسبات گاه‌شماری ایران در زمان وزارت خواجه نظام‌الملک که در دورهٔ پادشاهی ملک‌شاه سلجوقی بود، دانست. محاسبات منسوب به خیام در این زمینه، هنوز معتبر است و دقتی به‌مراتب بالاتر از گاه‌شماری میلادی دارد. خیام در ریاضیات، نجوم، علوم ادبی، دینی و تاریخی استاد بود. نقش خیام در حل معادلات درجهٔ سوم و مطالعاتش دربارهٔ اصل پنجم اقلیدس نام او را به‌عنوان ریاضی‌دانی برجسته در تاریخ علم ثبت کرده است. شماری از تذکره‌نویسان، خیام را شاگرد ابن‌سینا و شماری نیز او را شاگرد امام موفق نیشابوری خوانده‌اند.

شنیدن کتاب صوتی عمر خیام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی آمریکا و قالب رمان زندگی‌نامه‌ای درمورد شخصیتی ایرانی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی عمر خیام

«فرصتی را که یاسمین آرزو می‌کرد، به دست آمد. مادرش او را به سر چشمه فرستاد تا کوزه را آب کند. حمل کوزه‌ی خالی از زیر شاخه‌های پهن درختان تا لب چشمه آسان بود، ولی همین که از آب پر می‌شد، دخترک خردسال ناچار می‌شد آن را با فشار و ناراحتی بسیار بر سر کوچک خود قرار دهد و به طرف خانه بازگردد. همان موقعی که یاسمین کوزه را پر می‌کرد، عمر تصادفاً به لب چشمه رسید تا با دست چند جرعه آب بنوشد. نه کتابی در دست داشت، و نه با دوستی درباره‌ی مباحث مختلف مباحثه و مجادله می‌کرد. آرام سری به‌عنوان سلام به طرف یاسمین حرکت داد، ولی قبل از آنکه از چشم دور شود، یاسمین گفت: «آهای آقا!»

- بله، فرمایش؟

یاسمین که می‌ترسید مبادا عمر از راه منزل وی بگذرد گفت: «پدرم می‌گوید شما همه را مسخره می‌کنید. چرا کاری می‌کنید که نتیجه‌ی خوبی نداشته باشد؟»»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۴ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۱۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۴ ساعت و ۳۶ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۱۲٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۲۰,۰۰۰
تومان