دانلود کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول) با صدای ساعد باقری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول) اثر مولانا جلال‌الدین محمد بلخی مولوی

دانلود و خرید کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول)

معرفی کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول)

کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول) اثر بی‌نظیر و جاودانه از مولانا جلال‌الدین محمد بلخی است. در کتاب مثنوی معنوی (دفتر اول) ما با عمیق‌ترین اندیشه‌های عارفانه مولانا در قالب اشعاری خواندنی رو به رو هستیم.

شنیدن نسخه‌ی صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول) با صدای ساعد باقری، لطف و حلاوتی دو چندان دارد.

درباره‌ی کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول)

مثنوی معنوی (دفتر اول) شامل عمیق‌ترین اشعار عرفانی است که تا به حال خوانده‌اید. ورود عرفان به شعر با سنایی آغاز شد، با عطار رشد کرد و با مولانا به اوج خود رسید. مولانا در هجده بیت ابتدایی مثنوی معنوی (دفتر اول) که آن را نی‌نامه‌ نامیده است و به نوعی مقدمه‌ی آن نیز به شمار می‌رود، تمام آنچه را که در هفت دفتر دیگر برای گفتنش تلاش کرده است، به زبان آورده است. مولانا مثنوی معنوی را بعد از رفتن شمس می‌نویسد. در همان سالی که صلاح‌الدین زرکوب (از یاران و مرادان مولانا) وفات یافت. گفته می‌شود که تاخیر در شروع مثنوی به جهت وفات زن حسام‌الدین چلپی بوده و ملال خاطر حسام، سبب شده بود تا مولانا نظم مثنوی را به تاخیر بیندازد. مولانا مثنوی معنوی را در شش دفتر و بیست و هفت‌هزار بیت سروده است. در مثنوی معنوی حکایات بسیاری را آورده است و با استفاده از تمثیل‌های دلنشین مقصود و پیام خود را رسانده است. 

کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به شعر و ادبیات علاقه دارید و اگر دوست دارید با عرفان مولانا آشنا شوید، کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول) را انتخاب کنید تا روحی تازه به روزهایتان ببخشید.

درباره‌ی مولانا

مولانا جلال الدین محمد بلخی در سال ۶۰۴ ه.ق در بلخ متولد شد. اما چندسال بعد، کمی پیش از زمانی که مغولان به ایران حمله کردند، و به دلیل مشکلی که پدرش بهاولد با دستگاه سلطنتی داشت، به قونیه مهاجرت کردند. مولانا آنجا بزرگ شد و شیخ شهر شد. برای خودش دستگاهی و مجالس وعظ و ارشاد و درسی ترتیب داد. به همین دلیل هم بود که از سفر رفتن به شیوه‌ی عرفا معاف شد و در عوض، پیری که او را به عالم عرفان کشاند، یعنی شمس در جستجو و طلب او به سفر رفت و او را یافت. شمس و مولانا مدتی را با یکدیگر روزگار گذرانیدند و در همان هنگام بود که عمیق‌ترین تحولات روحی در مولانا رخ داد و او را به چیزی بدل کرد که امروزه می‌شناسیم. مولانا به جز مثنوی معنوی آثار دیگری هم دارد. فیه ما فیه که مجموعه‌ای از تقریرات او است. پاسخ‌های او به پرسش‌های گوناگون اخلاقی، عرفانی، شرح و تفسیر آیات و احادیث و ... مکتوبات مولانا که نامه‌های او برای امور جاری زندگی مریدان و آشنایان بوده. مجالس سبعه که خطابه‌ها و موعظه‌های اوست و دیوان اشعار که شامل شورانگیز ترین  غزلیات مولانا است. مولانا در سال ۶۷۲ ه.ق در قونیه درگذشته است.

جملاتی از کتاب صوتی مثنوی معنوی (دفتر اول)

بشنو این نی چون شکایت می‌کند

از جدایی‌ها حکایت می‌کند

کز نیستان تا مرا ببریده‌اند

در نفیرم مرد و زن نالیده‌اند

سینه خواهم شرحه شرحه از فراق

تا بگویم شرح درد اشتیاق

هر کسی کو دور ماند از اصل خویش

باز جوید روزگار وصل خویش

من به هر جمعیتی نالان شدم

جفت بدحالان و خوش‌حالان شدم

هرکسی از ظن خود شد یار من

از درون من نجست اسرار من

سر من از نالهٔ من دور نیست

لیک چشم و گوش را آن نور نیست

تن ز جان و جان ز تن مستور نیست

لیک کس را دید جان دستور نیست

آتشست این بانگ نای و نیست باد

هر که این آتش ندارد نیست باد

نظرات کاربران

Parsa Ali
۱۳۹۹/۰۴/۲۸

خیلی گرونه

magpie
۱۳۹۹/۱۱/۰۶

مدتها دنبال کتاب صوتی مثنوی بودم، چون فکر میکنم مثنوی به خاطر ماهیت شفاهی و سرایش فی‌البداهه‌ش، با شنیدن بهتر فهمیده میشه تا با خواندن. خوانش آقای باقری خوشایند و گوشنوازه. توضیحات خارج از متن اوایل کمی رشته توجهم رو

- بیشتر
کامبیز شایان 2
۱۳۹۹/۰۱/۰۷

خیلی قیمتش بالا هست

کاربر ۱۲۲۳۰۹۰
۱۳۹۹/۰۴/۲۹

کاش قیمتش پایین بود همه بتونن استفاده کنن

Alivi
۱۳۹۹/۰۸/۱۳

خیلی گرونه

blue sky
۱۳۹۹/۰۴/۱۷

سلام به همه دوستان و اهالی برنامه طاقچه...خیلی کتاب عالی و زیبا و پرمحتوایی هست و به همه دوستان توصیه میکنم بخونن.مخصوصا این کتاب باصدای آثای باقری که خیلی زیبا این کتاب رو واشعار استاد رو قرائت کردن..بسیار عالیست😊

حافظ
۱۳۹۸/۱۲/۲۷

امیدوارم هر چه زودار نسخه صوتی دفاتر بعدی هم منتشر شود

پیمان
۱۴۰۰/۰۴/۲۱

بسیار شیوا و عالی است. آقای ساعد باقری زحمت زیادی برای آن کشیده‌اند و "توضیحات خارج از متن" که توسط ایشان ارائه می‌شود در درک بهتر مثنوی، بسیار راهگشا و راهنما ست.

کاربر ۱۶۳۶۷۴۷مصطفی
۱۴۰۰/۰۴/۰۳

فقط چون تمام دفاتر مولانا رو باید خرید و خیلی گرونه

علی
۱۴۰۰/۰۹/۰۸

زیبا ولی قیمت بالا بنظر من ماهانه 100هزار تومان کتاب صوتی بی نهایت بزارید تا هم عضویت بالا بره هم کتابخوانی و هم چیزی گیر خودتون بیاد

زمان

۱۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۵۵۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۳ ساعت و ۳۵ دقیقه

حجم

۵۵۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۱۶۰,۰۰۰
تومان