دانلود کتاب صوتی لبخند باشکوه آقای گیل با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی لبخند باشکوه آقای گیل اثر اکبر رادی

دانلود و خرید کتاب صوتی لبخند باشکوه آقای گیل

نویسنده:اکبر رادی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۳از ۲۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی لبخند باشکوه آقای گیل

کتاب صوتی لبخند باشکوه آقای گیل نوشته اکبر رادی است. این کتاب یکی از نمایشنامه‌های مشهور اکبر رادی است. رادی را پدر درام‌نویسی ایران است. نمایشنامه صوتی لبخند باشکوه آقای گیل یکی از آثار  شناخته‌شده این نویسنده است.

درباره کتاب لبخند باشکوه آقای گیل

این نمایشنامه درسال‌های اول پس از اصلاحات ارضی ایران در دوران پهلوی دوم درخانواده‌ای از طبقه ملاک گیلان به نام گیل می‌گذرد. پدرخانواده علیقلی خان حدودا ۷۰ سال سن دارد. علیقلی خان به شدت بیمار است و همه فکر می‌کنند به زودی قرار است بمیرد. همسر او گیلانتاج هم دچار یک بیماری روانی است. آنها شش فرزند دارند. تمام فرزندان خانواده تحت تاثیر فروغ الزمان، دختر بزرگ خانواده هستند، او دکتر روان‌شناس و مدرس دانشگاه است. فرزندان تلاش دارند مادرشان را در آسایشگاه بستری کنند و اموال پدرشان را بین خودشان تقسیم کنند. فروغ الزمان، اختلافات فکری شدیدی با برادرش جمشید دارد. جمشید دکترای فلسفه دارد. فروغ‌الزمان می‌خواهد با تحقیر جمشید زمین سهم الارثش را از او بگیرد و چون جمشید خود را حامی طبقه محروم معرفی می کند و ممکن است زمین را بین محرومین وقف کند. این رفتار فروغ الزمان، جمشید را تا مرز خودکشی پیش می برد اما چنین جرأتی ندارد. برخلاف جمشید، داوود که صاحب صندوقچه هویت خاندان شده به خدمتکارشان، طوطی، که تا چند روز پیش گزینه همسری آقای گیل بود تجاوز کرده وسپس با جنون شدید خود را می‌کشد.

رادی دراین نمایشنامه اوضاع تاریخ معاصرجامعه ایرانی را واکاوی می‌کند. دگرگونی ساختار جامعه و وارونگی نقش‌ها و روابط ناشی از آن را در قالب درامی خانوادگی به نمایش می‌گذارد و نتایج و عوارض منتج از این نابسامانی را گوشزد می‌کند. در خلال گفتگوهای گاه طولانیِ شخصیت‌ها، با مکاتب فلسفی _ سیاسی برخورد می‌کنیم؛ رادی به عمد مخاطب را به دنیای فلسفه و جهان اندیشه دعوت می‌کند؛ و به یادمان می‌آورد که امروز جامعه ایرانی در حال گذار از سنت به مدرنیته بوده و به لحاظ فکر و اندیشه، دیگر پدرسالاری‌های پیشین را نمی‌پذیرد.

شنیدن کتاب لبخند باشکوه آقای گیل را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اکبر رادی

اکبر رادی متولد ۱۰ مهر ۱۳۱۸ در شهررشت است.  فرزند سوم بین شش برادر و خواهر بود. پدرش حسن و مادرش ام البنین بود. چهار سال اول ابتدایی را در دبستان عنصری رشت گذراند. در سال ۱۳۲۹ به علت ورشکستگی پدر(کارخانه قندریزی کوچک) همراه خانواده به تهران مهاجرت کرد. وی را یکی از ستون‌های استوار ادبیات معاصر ایران و از معدود نمایش‌نامه‌نویسان جریان‌ساز ایران می‌دانند. جملاتی از کتاب از دست رفته نثر اکبر اردی، نثری ویژه، پخته، سرشار از مایه‌های فرهنگی عامه و مناسب شخصیت‌هایی است که او خلق کرده است. این نویسنده توانمند ۵۰ سال از عمر خود را صرف تالیف نمایش‌نامه کرد. اولین نمایش‌نامه حرفه‌ای اکبر رادی «روزنه آبی» نام داشت. وی علاوه بر حوزه نمایشنامه در سایر حوزههای ادبیات نیز فعالیت داشتُ اما آثار خود در سایر حوزه‌ها را تنها سیاه مشق می‌دانست.

در سال ۱۳۴۴ با یکی از هم رشته‌ای‌هایش به نام حمیده ازدواج می‌کند که حاصل این ازدواج دو پسر به نام‌های آریا و آرش است. اودر ۵ دی ۱۳۸۵چشم ازجهان فروبست.

نظرات کاربران

مونا
۱۴۰۱/۰۳/۱۰

چرا نمیشه دانلود کرد تو بینهایت

علی دائمی
۱۴۰۰/۰۷/۱۷

بازنمایی برشی از زندگی یک خانوادهٔ بورژوا در دوران ارباب و رعیتی؛ خانواده‌ای که در نتیجهٔ مدرن‌شدگی نصفه‌نیمه و التقاطی دچار آشفتگی شده. برداشت غلط از تجدد توسط اعضای خانواده و دست‌‌یافتن به موقعیتی که در حد و اندازهٔ اون‌ها

- بیشتر
کاربر ۴۴۶۵۰۲۶
۱۴۰۱/۰۳/۲۶

چرا پس این کتاب داخل بینهایت هست ولی برای منکه اشتراک دارم باز نمیشه لطفا رسیدگی کنید

محب الشهدا
۱۴۰۱/۰۴/۱۳

چرا نمیشه بارگزاری کرد

کاربر ۴۲۱۲۱۰۹
۱۴۰۱/۰۳/۱۹

نمیشه دانلود کرد چرا؟

کاربر y7777۴۱۵۱۶۲۹
۱۴۰۱/۰۷/۱۱

از بی نهایت دانلود نمیشه!

فاطمه
۱۴۰۱/۰۹/۰۲

سلام کاش بقیه نمایشنامه‌های صوتی آقای رادی رو هم در بی‌نهایت قرار بدید

کاربر 5169341
۱۴۰۱/۰۷/۱۴

درود. کتاب خوبی بود، ولی باید تعداد گویندگان رو بیشتر بشه. کتاب باید بدون سانسور بشه، چون کتاب قبل انقلاب نوشته شده و یه سری چیزهایی پیش پا افتاده......

alijoon
۱۴۰۱/۰۷/۱۳

فوق العاده بود

زمان

۲ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۱۵۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۵۰ دقیقه

حجم

۱۵۶٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۳,۰۰۰
۲۳,۱۰۰
۳۰%
تومان