دانلود کتاب صوتی کتاب اوهام با صدای بهرام ابراهیمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کتاب اوهام اثر پل آستر

دانلود و خرید کتاب صوتی کتاب اوهام

نویسنده:پل آستر
امتیاز:
۳.۳از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کتاب اوهام

کتاب صوتی کتاب اوهام داستانی از پل استر با ترجمه امیر احمدی آریان است. این کتاب درباره مردی است که تصمیم می‌گیرد با نوشتن کتابی درباره هکتور مان، تغییری در زندگی خودش به وجود بیاورد و همین نگارش برای کتاب، او را به دنیایی عجیب و سرشار از معما می‎برد.

این کتاب در سال ۲۰۰۰ به چاپ رسید و در سال ۲۰۰۴ کاندیدای دریافت جایزه ادبی IMPAC دوبلین شد. نسخه صوتی این اثر را با صدای بهرام ابراهیمی می‌شنوید. 

درباره کتاب صوتی کتاب اوهام

پل استر در کتاب اوهام به زندگی دیوید زیمر می‌پردازد که برای نوشتن یک کتاب به دنیای عجیب و پر از معما پا می‌گذارد. دیوید زیمر، محقق و استاد دانشگاه است. او بعد از حادثه‌ای دردناک اعضای خانواده‌اش را از دست داده است و همین زندگی را بر او تلخ کرده است. او بدون هیچ احساسی، مانند مردگان زندگی می‌کند و زندگی فلاکت باری دارد. اما چیزی عوض می‌شود. او یک فیلم کمدی صامت با بازی هکتور مان می‌بیند و همین او را وا می‌دارد تا درباره زندگی او، هنر و فعالیت‌هایش تحقیق کند. او با نوشتن این کتاب در پی یافتن دوباره شور زندگی‌اش است اما با تحقیقش متوجه می‌شود که هکتور مان، هشتاد سال پیش بدون ردپا و سرنخی ناپدید شده است... چه رازی پشت این ماجرا است؟

کتاب اوهام را باید یکی از موفق ترین آثار پل استر دانست. در این کتاب هم مانند آثار دیگر او، دغدغه‌های همیشگی‌اش را می‌بینیم، دغدغه‌هایی مانند تنهایی، برگشتن به زندگی درست زمانی که در آستانه مردن هستیم، پول و ثروت بادآورده و ... این کتاب هم درونمایه روانشناسی جذابی دارد و هم با طرح سوالاتی عمیق ذهن را به فکر فرو می‌برد. علاوه بر این، کشف معمای ناپدید شدن ناگهانی هکتور مان نیز، از جذابیت‌های این کتاب است. 

کتاب صوتی کتاب اوهام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به ادبیات جهان و ادبیات داستانی را به شنیدن این کتاب دعوت می‌کنیم. اگر به آثار پل استر علاقه‌مندید، شنیدن کتاب صوتی کتاب اوهام به شما لذتی عمیق هدیه می‌دهد. 

درباره‌ پل استر

پل بنجامین استر ۳ فوریه ۱۹۴۷ در نیوجرسی در یک خانواده‌ی متوسط متولد شد. او تحصیلاتش را در دانشگاه کلمبیا به پایان رساند و بعد از دریافت فوق لیسانس برای زندگی به فرانسه رفت و بعد از چهارسال به آمریکا برگشت. در آمریکا با لیدیا دیویس که نویسنده‌ی آمریکایی بود ازدواج کرد، و چندسال بعد طلاق گرفت. دوباره در سال ۱۹۸۱ با سیری هوستوت که رمان‌نویس و روزنامه‌نگار بود، آشنا شد و با او ازدواج کرد. پل استر و همسرش درحال حاضر با یکدیگر در بروکلین در نیویورک آمریکا زندگی می‌کنند. پل استر نوشتن شعر، رمان، مقاله و نمایشنامه را در سال ۱۹۷۴ آغاز کرد و امروزه به عنوان یکی از چهره‌های شاخص و سرشناس ادبیات آمریکا شناخته می‌شود. 

بخشی از کتاب صوتی کتاب اوهام

همه فکر می‌کردند مرده است. سال ۱۹۸۸ که کتابم درباره‌ی فیلم‌های هکتور مان منتشر شد، شصت سالی می‌شد که از او خبری نبود. جز تعدادی تاریخ‌نگار و طرف‌دار فیلم‌های قدیمی، آدم‌های کمی می‌دانستند او زمانی وجود داشته است. مضاعف یا هیچ، آخرین فیلم از سری دوازده‌تایی فیلم‌های دوحلقه‌ای او در اواخر دوران سینمای صامت، در ۲۳ نوامبر ۱۹۲۸ پخش شد. دو ماه بعد، بدون این که با هیچ‌یک از دوستان یا اقوامش خداحافظی کند، بی آن که نامه‌ای بر جا بگذارد یا کسی را از نقشه‌اش آگاه کند، از خانه‌‌ اجاره‌ای‌اش در نورت‌ارنج‌درایو بیرون آمد و دیگر هرگز دیده نشد. دسوتوی آبی رنگش در گاراژ پارک شده بود. از مهلت اجاره‌نامه سه ماه دیگر باقی بود و با این وجود اجاره تمام و کمال پرداخت شده بود، یخچال پر از غذا بود، در گنجه‌ مشروب‌ به چشم می‌خورد، و حتا یکی از لباس‌های هکتور از کمدهای اتاق خواب خارج نشده بود. طبق خبر لس‌انجلس هرالد اکسپرس در هجده ژانویه ۱۹۲۹ به نظر می‌رسید هکتور برای قدم زدن بیرون رفته و هر لحظه ممکن است برگردد؛ اما هرگز برنگشت، از آن روز به بعد گویی هکتور مان از صفحه‌ روزگار محو شد.

نظرات کاربران

امیرحسین حیدرزاده
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

مانند همه‌ی آثار استر، ضرب اهنگ تندی ندارد، اما یک بار شنیدنش جذاب است.(مخصوصا هر چه به انتها نزدیک‌تر میشود)

بهرنگ صمدزادگان
۱۴۰۲/۰۷/۲۷

اگر با ادبیات استر آشنایی داشته باشیم می‌دانیم که در نیمه‌ی نخست زندگی حرفه‌ای خود بیشتر به واساخت‌گراییِ ساختار معماگونه و در نیمه‌ی دوم به خاطره‌گویی می‌پردازد. اگر به کتاب‌های صوتی که خود او خوانده گوش دهیم متوجه می‌شویم که

- بیشتر
ماریا
۱۴۰۰/۰۴/۱۹

من نسخه متنی کتاب رو مطالعه کردم،به نظرم این کتاب اوهام نیست،بلکه حقایق است،واقعیت های سه زندگی(فیلم ها،بازیگر،نویسنده)هرسه مکمل یکدیگر و در قسمت هایی جذابیت یک بعد بیشتر.بیانی مدرن و نو از اتفاقات و تفسیر جریان ها ازدید فلسفیِ نویسنده

- بیشتر

زمان

۱۱ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۶۵۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۶۵۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۶,۸۰۰
تومان