دانلود کتاب صوتی کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم با صدای ریحانه حاجی‌علیخانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم اثر اسلاونکا دراکولیچ

دانلود و خرید کتاب صوتی کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم

معرفی کتاب صوتی کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم

کتاب صوتی کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم مجموعه گزارش‌هایی از اسلاونکا دراکولیچ، روزنامه‌نگار اهل کرواسی است که درباره شرایط زندگی در کشورهایی نوشته شده است که تحت رژیم کومونیستی اداره می‌شدند. 

نسخه صوتی این کتاب را می‌توانید با ترجمه رویا رضوانی و صدای ریحانه حاجی علیخانی بشنوید.

درباره کتاب صوتی کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم

اسلاونکا دراکولیچ در کتاب کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم، نشان می‌دهد که برای مردم دنیای کمونیسم شعار «امر شخصی، سیاسی است» به معنای واقعی کلمه صدق می‌کند. او مشاهدات خود را از زندگی مردم کشورهایی از اروپای شرقی نوشته است که تحت رژیم کمونیستی اداره می‌شدند. 

دراکولیچ با مهارت خود از جزئیات زندگی روزمره مردم می‌نویسد؛ دختری که برای بار اول یک عروسک خارجی می‌بیند و دچار شگفتی می‌شود. وضع زندگی در خانه‌ها و امور شخصی مانند شستشوی لباس‌ها، نبود وسایل بهداشتی ضروری برای بانوان و مشکلاتی که همراه خود دارد، زندگی بدون حریم خصوصی و ... او با نوشتن این جزئیات به خوبی کاری می‌کند که مخاطبان کتاب به تفکر فرو بروند و همچنین انتقادهای خود را نیز در ضمن نوشتن همین مسائل بیان می‌کند.

در حقیقت به عقیده نویسنده، کمونیسم چیزی فراتر از یک ایدئولوژی سیاسی یا شکل اداره کشور است. او کمونیسم را وضعیت ذهنی افرادی می‌بیند که مدت‌ها در چنین شرایطی زندگی کرده‌اند و البته که به راحتی هم قادر به تغییر آن و پاک کردنش از ناخودآگاه جمعی‌شان نیستند. او با نوشتن این گزارش‌ها که گاه طنزآمیز هستند و گاه حالت تراژیک به خود می‌گیرند، وضعیت سیاسی و ذهنیت افراد را نشان می‌دهد. 

کتاب کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم در حقیقت نشانی از زندگی افرادی است که در یک رژیم کومونیستی زندگی کرده‌اند و می‌توان آن را به زندگی تمام مردمی که در رژیم‌های استبدادی زندگی‌ می‌کنند، نسبت داد.

نشریه نیویورک تایمز این اثر را «مجموعه‌ای از مقالات که متفکرانه و زیبا نوشته شده است. تجزیه و تحلیل هوشمندانه همراه با روایت‌‌هایی از زندگی روزمره.» می‌داند.

باربارا ارنیچ که از نویسندگان پرفروش فهرست نیویورک تایمز است درباره این کتاب اینطور گفته است: «یکی از اولین انتقادهای فمنیستی از طرف مردم نسبت به کمونیسم و یکی از نخستین نوشته‌ها درباره زندگی مردم واقعی اروپای شرقی پیش از فروپاشی شوروی. دراکولیچ نویسنده‌ای شجاع، خردمند و فوق العاده با استعداد است.» 

کتاب صوتی کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

این اثر را به تمام علاقه‌مندان به مباحث جامعه‌شناسی و سیاسی پیشنهاد می‌کنیم. اگر دوست دارید با جزئیات زندگی روزمره مردم در کشوری کمونیستی آشنا شوید و شرایط آنان را به چشم ببینید، شنیدن کتاب صوتی کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم به شما کمک می‌کند.

درباره اسلاونکا دراکولیچ

اسلاونکا دراکولیچ ۴ ژوئیه ۱۹۴۹ در کرواسی به دنیا آمد. او روزنامه‌نگار، و نویسنده است که در ایران با نوشتن کتاب‌های کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم و کافه اروپا شناخته شد. 

اسلاونکا دراکولیچ در دانشگاه زاگرب در رشته ادبیات تطبیقی و جامعه‌شناسی تحصیل کرد و کارش را با نشریه‌های استارت و باناس که در زاگرب چاپ می‌شدند، آغاز کرد. این همکاری ده سال طول کشید. در اوایل دهه ۹۰ به علت مسائل سیاسی کشورش را ترک کرد و به سوئد رفت. در حال حاضر نوشته‌های او در نشریات مختلف اروپایی از جمله لا استامپا، فرانکفورتر آلگماینه زایتونگ، نیشن، یوروزین منتشر می‌شود. 

اسلاونکا دراکولیچ در حال حاضر در سوئد و زاگرب زندگی می‌کند. از میان کتاب‌های او می‌توان به سه کتاب غیر داستانی و رمان‌های تختخواب فریدا، پوست شیشه‌ای، طعم مرد و اس، یک رمان درباره بالکان (انگار آنجا نیستم) اشاره کرد. 

بخشی از کتاب صوتی کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم

داشتن ماشین رختشویی نوعی تجمل به حساب می‌آمد.

در زیر زمین ساختمان ما یک اتاق رختشویی بود که در آن یک لگن رختشویی بتونی خیلی بزرگ، و سه ماشین رختشویی نو وجود داشت. اولش همه رخت‌هایشان را همانجا می‌شستند. برنامه‌ای به در زده بودند و طبق آن برنامه هر خانواده هفته‌ای یک نوبت رخت‌هایش را می‌شست.

این ماشین‌ها زیاد عمر نکردند. اگر بخواهم به ملایمت بگویم، همسایه‌ها چندان خوب از آن‌ها مراقبت نکردند. بالاخره هرچه باشد این ماشین‌ها جزو اموال شخصی هیچکس نبودند، بنابراین هیچکس خودش را مسئول نمی‌دانست که آن‌ها را تعمیر یا آن‌ها را تمیز کند. اولین ماشین رختشویی بعد از حدود یک سال خراب شد.

مردم یواش یواش صندلی‌های شکسته، دوچرخه بچه، چتر آفتابی بزرگ کنار دریا، زغال منقل، اسکی و تشک‌های به دردنخورشان را در اتاق رختشویی انبار کردند… کم‌کم لگن بزرگ بتونی هم پر شد از مایحتاج زمستان: کیسه‌های سیب زمینی، فلفل سبز و قرمز و بشکه‌های چوبی کلم شور.

ما دقیقاً به این علت اتاق رختشوییمان را از دست داده بودیم که مال همه بود. ولی حالا دیگر سطح زندگی در مملکت آنقدر بالا رفته بود که به جای آنکه چهل نفر مشترکاً از سه ماشین رختشویی استفاده کنند، هرکس می‌توانست یک ماشین رختشویی وارداتی برای خودش بخرد _ اگرچه این خرید واقعاً ضرورتی نداشت و غیر منطقی بود. حتی در مملکت خودمان هم تولید ماشین رختشویی را شروع کردند، اما این داخلی‌ها هم خیلی گران بودند. در کمال تعجب مردم درست به همین دلیل سعی می‌کردند از این ماشین‌های داخلی بخرند، تا نشان بدهند که پولش را دارند…

نظرات کاربران

bluedream
۱۴۰۰/۰۲/۲۹

این کتاب رو برای بار دوم خوندم. تمام موضوعات کتاب برای جامعه ای مثل ما که هر بار با شکل جدیدی از فقر مواجه میشه قابل تامله. این رو مطرح میکنه که چطور کمونیسم و حکومتهای مشابه روزبروز باعث فقر

- بیشتر
نسیم🍃
۱۴۰۱/۰۸/۲۶

طاقچه جان میشه این کتاب محبوبو بزاری توی بینهایت🙏🏼🙏🏼🙏🏼💐

Rose
۱۴۰۱/۰۹/۲۸

این کتاب بهمون دید خیلی خوبی درمورد نحوه‌ی زندگی مردم و افکارشون در زمان کمونیسم میده. به شخصه خیلی از گوش دادن به این اثر لذت بردم. حجم زیادی از اتفاقات داستان رو فقط نمیخونیم بلکه زندگی کردیم. گاهی حس

- بیشتر
عادل تنها
۱۴۰۲/۰۲/۰۳

این کتاب فوق العادست. قصد داشتم کتابی بخونم که بتونم به کمکش اطلاعاتی راجع به حکومت های کمونیستی و زندگی مردم تو اون حکومت ها بدست بیارم. این کتاب حتی فراتر از انتظارم خوب بود. حتما حتما حتما توصیه میکنم. نظرات بقیه دوستان

- بیشتر
سوشیانس
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

برخی بخشهایش را باید دوباره و سه باره خواند. انگار وصف گذشته و حال ماست و پیش‌بینی آینده‌ی ما.

Reza Dorali
۱۴۰۱/۱۰/۰۳

تک به تک موضوعات و اتفاقات کتاب رو می تونید با گوشت و پوست حس کنید یک جورایی تاریخ کشور خودمون هست فقط در یک جغرافیا و زمان دیگه

نازنین بهی
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

واقعا روایتهای جذابی داشت و همزداد پنداری کردم با شخصیتها،فقط کاشکی توی روایتها تاریخ هم میگفت ،توی زمان زیاد سفر میکرد،من که خیلی به تاریخ اون کشورها اشنایی ندارم درمورد زمان وقوع اتفاق گیج شدم،هرچی هم سرچ کردم نتونستم سوالام

- بیشتر
حمیدرضا قرقانی
۱۴۰۲/۱۱/۲۷

نمیدونم چرا انگار که حرف جدیدی ندارد که بگوید

گردآفرید
۱۴۰۱/۱۱/۱۹

خوانش یکنواخت کتاب بی‌طاقتم کرده بود ولی خود کتاب را دوست داشتم. حیف آنهمه تصویر که با چنین صدای بی رمقی خوانده شد. البته اشکالاتی هم در خواندنشان بود.

کاربر ۵۲۰۹۹۸۱
۱۴۰۲/۰۵/۲۶

دوست نداشتم بینهایت ساده و کلافه کننده بود . موضوع کتاب در مورد کمونیست و نکبت به بار آورده کمونیست بود. کتاب های خیلی زیباتر در همین مورد خوندم

زمان

۹ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۵۳۷٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۵۳۷٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۰۹,۰۰۰
۷۶,۳۰۰
۳۰%
تومان