دانلود کتاب صوتی فلسفه تنهایی با صدای سید میثاق ابطحی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی فلسفه تنهایی اثر لارس اسوندسن

دانلود و خرید کتاب صوتی فلسفه تنهایی

معرفی کتاب صوتی فلسفه تنهایی

کتاب صوتی فلسفه تنهایی اثر لارس اسوندسن نویسنده‌ی مشهور نروژی است. این کتاب کاوشی تامل‌برانگیز در باب تنهایی‌ است. این کتاب در عین حال که توصیه‌ی مستقیمی برای پرداختن به تنهایی ارائه نمی‌دهد، به بینش‌های مفیدی در مورد چگونگی شناسایی این مسئله و اتخاذ استراتژی‌هایی برای غلبه بر آن -هم با خودتان و هم با اطرافیانتان- منجر می‌شود. این اثر یکی از کتاب‌های مجموعه خرد و حکمت زندگی است که با ترجمه‌ی شادی نیک‌رفعت و صدای میثاق ابطحی منتشر شده است.

درباره کتاب صوتی فلسفه تنهایی

برای بسیاری از ما بزرگ‌ترین ترس این است: تنها مردن. پرداختن به تنهایی موضوعی دشوار است، زیرا در دنیای ما که روز به روز اجتماعی‌تر می‌شود، چنین موضوعی معانی منفی را دربرمی‌گیرد. اما حقیقت این است که هر جا مردم هستند، تنهایی هم هست. شما می‌توانید در خلوت خانه‌ی خود، در یک پارک در بعدازظهر یا حتی زمانی که در یک خیابان شلوغ توسط انبوهی از مردم احاطه شده‌اید، تنها باشید. فقط باید رادیو را روشن کرد تا شنید که یک گوینده به ما می‌گوید چقدر می‌توانیم تنها باشیم. در این کتاب پیشگامانه، لارس اسوندسن فیلسوف با تنهایی روبه‌رو می‌شود و جنبه‌های منفی و مثبت این احساس شدیدا انسانی را بررسی می‌کند.

با تکیه بر آخرین تحقیقات فلسفه، روانشناسی و علوم اجتماعی، کتاب صوتی فلسفه‌ تنهایی انواع مختلف تنهایی را بررسی می‌کند و انواع ویژگی‌های روانشناختی و اجتماعی را که افراد را دچار احساس تنهایی می‌کند، مورد بررسی قرار می‌دهد. اسوندسن به اهمیت دوستی و عشق می‌پردازد و بررسی می‌کند که چگونه تنهایی می‌تواند بر کیفیت زندگی ما و همچنین بر سلامت جسمی و روانی ما تاثیر بگذارد. او همچنین در اقدامی تحریک‌آمیز، استدلال می‌کند که مشکل اصلی در جامعه‌ی مدرن ما این نیست که تنهایی بیش‌ازحد داریم، بلکه مشکل اصلی این است که تنهایی بسیار کمی داریم. اسوندسن به لحظاتی نگاه می‌کند که تنهایی ما واقعا می‌تواند نکته‌های عمیقی درباره‌ی ما و جایگاهمان در جهان به ما بگوید. نتیجه‌ی این تحقیقات، کتابی جذاب درباره‌ی این بخش پیچیده و عمیقا معنادار وجود ما است.

در این کتاب صوتی پس از معرفی، به ترتیب درباره‌ی منشا تنهایی، تنهایی به عنوان یک احساس، چه کسانی تنها هستند، تنهایی و اعتماد، تنهایی، دوستی و عشق، استقلال و تنهایی، خلوت و تنهایی و مسئولیت‌پذیری بحث می‌شود.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صتی فلسفه تنهایی را به تمام کسانی پیشنهاد می‌کنیم که علاقه‌مند هستند در رابطه با موضوع تنهایی و تفاوت آن با خلوت، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

چرا باید کتاب صوتی فلسفه تنهایی را بشنویم؟

کتاب صوتی فلسفه تنهایی یک اثر فلسفی محکم در مورد تنهایی است. شنیدن این کتاب به ما نشان می‌دهد که چه میزان از تصورات ما در رابطه با موضوع تنهایی اشتباه بوده است. این کتاب تجزیه و تحلیل مفهومی را با یافته‌های تجربی ترکیب می‌کند، چیزی که عموما از یک فیلسوف مدرن انتظار دارید. کتاب کوتاه است، اما بسیار متراکم است. بنابراین با شنیدن آن می‌توانیم بسیاری از دغدغه‌های خود در رابطه با تنهایی را رفع کنیم.

خلاصه کتاب فلسفه تنهایی

تعریف ساده‌لوحانه و رایج از تنهایی، تنها بودن است، اما همانطور که اسوندسن در کتاب صوتی فلسفه تنهایی اشاره می‌کند، ما اغلب تنها هستیم، حتی زمانی که با دیگران هستیم - برای مثال در یک کافه‌ی پرازدحام یا در یک مهمانی شلوغ. در عوض، تنهایی یک احساس ذهنی از نیازهای برآورده‌نشده‌ی روابط ما است که ممکن است در هر محیط اجتماعی وجود داشته باشد.

احساس تنهایی به نحوه‌ی پردازش یک تجربه بستگی دارد: تنها نشستن در یک کافه توسط برخی به عنوان یک تنهایی سازنده (همراهی کردن با خود) و توسط برخی دیگر، به عنوان احساس انزوا درک می‌شود. علاوه بر این، تنهایی می‌تواند از طریق افزایش انتظارات و ایده‌آل‌های ما از تعاملات اجتماعی، ترس از آسیب‌پذیر بودن و بی‌اعتمادی به نیت دیگران، از خود ما تغذیه کند.

ایده‌های اصلی کتاب

چکیده‌ی ایده‌های اصلی کتاب فلسفه تنهایی عبارت‌اند از:

۱- یک تمایز مهم بین «خلوتی» و «تنهایی» وجود دارد: اولی جسمی و دیگری احساسی است. شما می‌توانید در یک مراسم شام خانوادگی احساس خلوتی نکنید، اما همچنان احساس تنهایی کنید، و در عین حال می‌توانید در اتاق خود در خلوت باشید و احساس تنهایی نکنید.

۲- تنهایی را می‌توان به عنوان یک احساس درک کرد. از دیدگاه تکاملی، مزیت داشتن این احساس این است که به شما می‌گوید نیازهای اجتماعی شما به خوبی برآورده نمی‌شود.

۳- عامل اصلی مرتبط با تنهایی و یا ایجاد تنهایی، عدم اعتماد به افراد دیگر است. عوامل دیگر این موضوع می‌تواند انتظار بیش‌ازحد از تعاملات اجتماعی، انتقاد بیش‌از‌حد از خود و دیگران در موقعیت‌های اجتماعی و یا خودشیفتگی بیش‌ازحد باشد.

۴- تنهایی نشان می‌دهد که چرا دوستی و عشق مهم است.

۵- در این کتاب، بحث می‌شود که آیا فردگرایی مدرن یکی از علل اصلی تنهایی است یا خیر.

درباره لارس اسوندسن

لارس اسوندسن (متولد ۱۶ سپتامبر ۱۹۷۰) فیلسوف مشهور نروژی است. او نویسنده‌ی کتاب‌هایی است که در مجموع به ۲۷ زبان ترجمه شده‌اند. کتاب‌های او عبارت‌اند از: فلسفه‌ی ملال (۲۰۰۵)، فلسفه‌ی فشن (۲۰۰۶)، فلسفه‌ی ترس (۲۰۰۸)، کار (۲۰۰۸)، فلسفه‌ی شر (۲۰۱۰)، فلسفه‌ی آزادی (۲۰۱۴)، فلسفه‌ی تنهایی (۲۰۱۷)، درک حیوانات؛ فلسفه برای دوستداران سگ و گربه (۲۰۱۹). اسوندسن در کتاب فلسفه‌ی ملال یکی از دغدغه‌های اصلی عصر ما را بررسی می‌کند، زیرا او در این کتاب بررسی می‌کند که ماهیت ملال و چگونگی پیدایش آن، چگونه و چرا ما را آزار می‌دهد و چرا به نظر می‌رسد که نمی‌توانیم با هیچ اراده‌ای بر آن غلبه کنیم.

نقد کتاب فلسفه تنهایی

کتاب صوتی فلسفه تنهایی یک کتاب سرگرم‌کننده و هوشمندانه در مورد موضوعی است که ما اغلب پیش‌فرض‌هایی درباره‌ی آن داریم که نویسنده از نادرست نشان دادن آن‌ها لذت می‌برد. این کتاب ترکیب جالبی از فلسفه و علوم اجتماعی است که ترکیب آسانی برای تهیه‌ی یک محتوای خوب نیست. اگر این ترکیب خوب انجام نشود، خواننده این تصور را پیدا می‌کند که بسیاری از حقایق نیمه‌هضم‌شده به سمت او پرتاب شده و سپس کمی مطلب تئوری برای گره زدن مبهم همه‌ی آن‌ها به هم استفاده شده است. در این کتاب، حقایق به خوبی با نظریه‌ها کار می‌کنند، جزئیات تنهایی در کشورها و جوامع مختلف به ما ایده‌ای از چگونگی کاوش مفهومی در چنین مفهومی را می‌دهد و شرح تنهایی را به عنوان یک ایده‌ی پیچیده، عمیق‌تر می‌کند.

اسوندسن در ارتباط دادن تنهایی و احساسات، به ویژه پیوند با اعتماد، و انواع مختلفی از تنهایی که می‌توان گفت وجود دارد، در این کتاب بسیار عالی عمل کرده است. او از داستان‌ها به خوبی استفاده می‌کند و برای بسیاری از خوانندگان که نقدی بر این کتاب نوشته‌اند، استفاده از داستان‌های ناآشنا از فرهنگ کشور نروژ، برای درک مطلب بسیار روشنگر بوده است. بر اساس این کتاب، تنهایی در همه‌جا حضور دارد و اسوندسن پیوندهای درهم‌تنیده‌ی میان تنهایی و خلوت را ترسیم می‌کند و اینکه چگونه شاید فرهنگ مدرن ماهیت چگونگی درک این پیوندها را تغییر داده است.

پاپ مترز معتقد است که کتاب فلسفه تنهایی به جای آن که موضوع تنهایی را روشن کند، آن را پیچیده می‌کند، در نتیجه بسیاری از تصورات ما در رابطه با تنهایی را مخدوش کرده و یا از بین می‌برد.

چه کسانی فلسفه تنهایی را به فارسی ترجمه کرده‌اند؟

کتاب‌های لارس اسوندسن در مجموع و در سراسر جهان به ۲۲ زبان مختلف ترجمه شده‌اند. کتاب فلسفه تنهایی به زبان فارسی نیز ترجمه شده است. شادی نیک‌رفعت (نشر گمان) و خشایار دیهیمی (نشر نو) این کتاب را به زبان فارسی ترجمه کرده‌اند. این کتاب همچنین در قالب کتاب صوتی نیز در دسترس است و سید میثاق ابطحی (انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر) گویندگی آن را بر عهده داشته است.

درباره مجموعه کتاب‌های خرد و حکمت زندگی

کتاب‌های مجموعه خرد و حکمت زندگی، فلسفه را ساده نمی‌کنند بلکه از ابهّتِ ترس‌آور فلسفه می‌کاهند. این کتاب‌ها پیشنهادهایی هستند برای تفکر، دعوت به اندیشیدن در زندگیِ روزمره و تأمل در مسائلی که هرروزه با آن روبه‌روییم، اندیشیدن به غایت و معنای زیستن، لذات دنیا، تنهایی، عشق، دوستی و...

این کتاب‌ها نقطهٔ آغازی هستند برای فکر کردن به پرسش‌های ازلی ابدیِ انسانی و همچنین تعمق در خوشی‌ها و مصائبِ انسانی که در این گوشهٔ جهان و در این جای تاریخ پدیدار شده است.

کتاب‌های مجموعه خرد و حکمت زندگی نسخه نمی‌پیچند و سیاهه‌ای از اعمال نیک و بد پیش روی شما نمی‌گذارند؛ بلکه می‌خواهند به فهم بهتر زندگی و پرسش‌ها و تجربه‌هایمان کمک کنند؛ چراغی روشن کنند تا در اتاق تاریکِ زندگی و در لحظاتِ دشوار، درکمان از پرسش‌های بی‌پایان انسانی روشن‌تر شود، بدانیم فیلسوفان و حکیمانِ جهان به این پرسش‌ها چطور فکر کرده‌اند؛ تا با فهمِ دقیق‌تر و دیدی بازتر بتوانیم در زندگی‌مان تصمیم بگیریم، مسئولیت تصمیم‌مان را شجاعانه برعهده بگیریم و با عواقب تصمیم‌هایمان آگاهانه روبرو شویم.

در بخشی از کتاب صوتی فلسفه تنهایی می‌شنویم

بیشتر کتاب‌هایی که به فلسفه یا روانشناسیِ عواطف و احساسات می‌پردازند بخشی مجزا در مورد تنهایی ندارند، و اغلب یا به این موضوع اصلاً پرداخته نمی‌شود، یا به اشارهٔ گذرایی بسنده می‌کنند. در این کتاب‌ها همیشه راجع به ترس، خشم، و عشق می‌نویسند، اما از تنهایی حرفی زده نمی‌شود. چرا اینطور است؟ آخر تنهایی که پدیده‌ای حاشیه‌ای و کم‌اهمیت نیست. شاید این مهجورماندن تنهایی از سرِ آن است که تنهایی یک‌جور احساس تلقی نمی‌شود و بیشتر مسئله‌ای اجتماعی به حساب می‌آید. برای من تنهایی پاسخی احساسی‌ست به برآورده نشدن میل و نیاز فرد به داشتن ارتباط با دیگران. آنچه تنهایی را تنهایی می‌کند ــــ چیزی که فرق می‌کند با تفرّد یا نداشتن حمایت اجتماعیِ مناسب ــــ جنبهٔ عاطفی و احساسیِ این پدیده است.

آرون بِن زئیف در کتاب فوق‌العاده‌اش، ظرافت احساسات، به این نکته اشاره می‌کند که در زبان روزمره نمی‌توانیم به روشنی تمیز دهیم چه چیزی احساس محسوب می‌شود و چه چیزی نه. برای مثال مشخص نیست تحیّر، تنهایی، و تجربهٔ زیبایی‌شناختی تا چه حد احساس به شمار می‌آیند؛‌ ولی در اینکه ترس، خشم، و حسادت احساس به حساب می‌آیند اختلاف نظری نداریم. بن زئیف خودش تنهایی را احساس تلقی می‌کند؛‌ مشخص‌تر بگویم او تنهایی را نوع خاصی از حزن و اندوه می‌داند " که از نبود روابط اجتماعیِ دلخواه به آدمی دست می‌دهد." البته باید بپذیریم در همین اثر هم مواجههٔ پردامنه و روشنگری با حس تنهایی نشده است.

نظرات کاربران

matin
۱۳۹۹/۱۰/۲۴

کتاب خوبیه تونستم بیشتر تنهایی رو بفهمم

زیبا
۱۴۰۰/۰۲/۱۳

بنظرم صدا بشدت با احساس است و بطور کامل میشه ارتباط برقرار کرد

HAMED
۱۴۰۰/۰۲/۰۴

به توصیه مجتبی شکوری گرانقدر در برنامه کتاب باز. درون مایه نیازمند خلوت و تامل، گویندگی آرامبخش و روان

کاربر ۲۲۱۶۱۶۲
۱۳۹۹/۱۰/۱۸

خیلی خسته کننده هست ، بیشترش هم به گویندگی مربوط هست . صدا خیلی بی احساسه اصلا نمی تونم تمرکز کنم روی کتاب

minu mansoori
۱۴۰۰/۰۲/۰۴

بنظرم درک خاصی میطلبه. قبلا نسخه چاپیو هدیه گرفته بودم ولی آمادگی اولیه برای درک و پذیرشش نداشتم. خوشبختانه بعد از مدتی دیدم نسخه صوتی موجوده. البته بخاطر گویندگی و محتوای لطیف کتاب ترجیح میدادم وقتی گوش بدم که نیاز

- بیشتر
کاربر ۲۸۴۱۱۵۴
۱۴۰۰/۰۲/۳۱

به نظرم یکی از کتاب هایی هستش که هر فردی برای شناخت نوع تنهاییش باید بخونه خیلی زیبا بود.

آتنا
۱۴۰۲/۰۲/۱۲

در مورد مزایا و معایب تنهایی میگه ، از دیدگاه نویسنده های مختلف تنهایی و‌بیان میکنه ، فصلهای اول زیاد جالب نیس فصل های اخر بهتره

eli567
۱۴۰۲/۰۱/۰۵

نویسنده در ابتدا تنهایی رو تعریف میکنه، از عوامل ایجاد کننده حس تنهایی صحبت میکنه و مختصری هم به روش های کاهش دهنده حس تنهایی اشاره میکنه. منتها خیلی از مطالب و نکات ذکر شده تکراری و بدوی بودند .ترجمه

- بیشتر
کاربر ۲۰۴۸۱۷۶
۱۴۰۰/۱۰/۱۶

در کتاب صوتی فایل مربوط به فصل هفتم خوانش نمیشه مشکل داره رسیدگی شود ،کتاب فقط صورت مسئله و نظریه بود نه بیشتر

yawran
۱۴۰۲/۰۵/۳۰

خدایی من خیلی به این کتاب امید داشتم ولی واقعاً اون چیزی نبود که فکر میکردم. شروع کتاب بد نبود ولی بقیه اش کلاً چیزای ساده ای میگه که یا خودمون میدونیم و یا خودش کتاب میگه(تکراری). یه سری جاها که کلاً میزنه

- بیشتر

زمان

۶ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۳۴۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱۱ دقیقه

حجم

۳۴۰٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۹,۰۰۰
۵۵,۳۰۰
۳۰%
تومان