دانلود کتاب صوتی مرده خورها با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مرده خورها اثر صادق هدایت

دانلود و خرید کتاب صوتی مرده خورها

معرفی کتاب صوتی مرده خورها

کتاب صوتی مرده خورها داستانی از صادق هدایت است که با صدای رضا عمرانی و فریبا متخصص می‌شنوید. این داستان درباره مردی است که سکته کرده و بقیه فکر می‌کنند مرده است. حالا در میان بازماندگان برای اموال او، دعوا به راه افتاده است...

داستان مرده خورها پیشتر در زمان حیات هدایت به نمایشنامه تبدیل شد. و یکبار هم با رویکردی متفاوت در روز دوشنبه ۲۸ دی ۱۳۹۴ به سعی اعضای انجمن موسسه بهاران اجرا شد. 

درباره کتاب صوتی مرده خورها

کتاب صوتی مرده خورها اثر صادق هدایت با متلک گویی وگفتگوی چند شخصیت در یک اتاق شروع می شود. دعوای آن‌ها بر سر اموال مش رجب است. مردی که سکته کرده و بقیه فکر می‌کنند که از دنیا رفته است. زن اول او، منیژه که منیجه صدایش می‌کنند یک پسر از حاجی داشته و زن دومش، نرگس سه بچه برای او به دنیا آورده است. حالا بر سر تصاحب اموال او میان بازمانده‌ها دعوایی به راه افتاده است. 

کتاب صوتی مرده خورها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

تمام دوست‌داران ادبیات داستانی و علاقه‌مندان به آثار هدایت را به شنیدن کتاب صوتی مرده خورها دعوت می‌کنیم.

درباره‌ صادق هدایت

صادق هدایت در تاریخ ۲۸ بهمن ۱۲۸۱ متولد شد. او نویسنده، مترجم و روشنفکر ایرانی بود. صادق هدایت را همراه محمدعلی جمال‌زاده و بزرگ علوی و صادق چوبک یکی از پدران داستان‌نویسی نوین ایرانی می‌دانند.

هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران و نیز، روشنفکری برجسته بود. بسیاری از پژوهشگران، رمان بوف کور او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران دانسته‌اند. هرچند آوازه هدایت در داستان‌نویسی است، امّا آثاری از متون کهن ایرانی مانند زند وهومن یسن و نیز از نویسندگانی مانندِ آنتون چخوف و فرانتس کافکا و آرتور شنیتسلر و ژان پل سارتر را نیز ترجمه کرده‌است. شمار بسیاری از سخنوران ایرانی نسل‌های بعدی، از غلامحسین ساعدی و هوشنگ گلشیری و بهرام بیضایی تا رضا قاسمی و عباس معروفی و دیگران، هر یک به نوعی کمتر یا بیشتر تحت تأثیر کار و زندگی هدایت واقع شده و درباره‌اش سخن گفته‌اند.

از دیگر آثار صادق هدایت می‌توان به زنده به گور، سگ ولگرد، نیرنگستان، سایه روشن و فواید گیاهخواری اشاره کرد.

صادق هدایت در ۱۹ فروردین سال ۱۳۳۰ در پاریس خودکشی کرد و چند روز بعد در قطعه ۸۵ گورستان پر-لاشز به خاک سپرده شد.

بخشی از کتاب صوتی مرده خورها

نرگس: ازبی‌قابلیتی خودت بود، زنی هم که خانه‌داری و شوهرداری بلد نیست، باید پیة هوو را به تنش بمالد. حالا گذشته‌ها گذشته، اما مال صغیر نباید زیر پا بشود، درستش باشد این النگوها که به دست کرده‌ای مال صغیر است تا امروز صبح یکی از آن‌ها بیش‌تر مال خودت نبود. دوتا ی دیگرش را ازکجا آوردی؟

منیژه: حالا میان دعوا نرخ مشخص می‌کند! من بیست‌وپنج سال خانه این مرد استخوان خرد کردم – لب بود که دندان آمد. زنیکه دیروزه چیز خودم را به خودم نمی‌تواند ببیند. حالا هرچه ازدهانم بیرون بیاید به آن گور به گور …

بی‌بی خانم: خانم صلوات بفرستید. زبانتان راگاز بگیرید. این به جای حمد و سوره است؟ روح او الان همۀ حرف‌های شما را می‌شنود. به قول شما سه ساعت نیست که او مرده. فکر بچه‌هایش را بکنید ….

معرفی نویسنده
عکس صادق هدایت
صادق هدایت
ایرانی | تولد ۱۲۸۱ - درگذشت ۱۳۳۰

صادق هدایت (۱۳۳۰- ۱۲۸۱)، نویسنده برجسته ایرانی است. هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی نوین ایران است و بسیاری از محققان رمانِ «بوف کور» او را مشهورترین و درخشان‌ترین اثر ادبیات داستانی معاصر ایران می‌دانند. به گفته خود صادق هدایت اولین آشنایی‌اش با ادبیات جهان در مدرسه سن‌لویی، مدرسه فرانسوی‌ها، بود و به کشیش آن مدرسه درس فارسی می‌داد و کشیش هم او را با ادبیات جهان آشنا می‌کرد. دو سال پس از فارغ‌التحصیلی از مدرسه سن لویی در ۱۳۰۵ با اولین گروه دانش‌آموزان اعزامی به خارج، راهی بلژیک شد و در رشته ریاضیات محض به تحصیل پرداخت.

نظرات کاربران

محمد حسنی
۱۴۰۲/۱۱/۱۵

عالی داستان کوتاه اما پر محتوی به‌همراه گویندگی عالی

Ghazal
۱۴۰۲/۰۵/۲۲

صادق خان هدایت ،ارزش خوندن داره و ارزش شنیدن با این گویندگی عالی. پر از ضرب المثله، آدم ها یادشون نمی مونه فراموش میشن

احسان خان مغول
۱۴۰۱/۱۰/۱۲

جذابیت داستان پایینه ولی ارزش گوش دادن_ خوندن اش رو داره.

کاربر ۲۹۳۵۸۵۴
۱۴۰۱/۰۷/۳۰

خیلی خیلی خیلی زیبا و پرمحتوا بود

𝕱𝖗𝖔𝖉𝖔
۱۴۰۱/۰۷/۰۹

حاصل مهارت یک نویسنده، و کاردانی دو گوینده...

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۱۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲۵ دقیقه

حجم

۱۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۸,۰۰۰
۱۹,۶۰۰
۳۰%
تومان