دانلود کتاب صوتی قلعه حیوانات + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی قلعه حیوانات اثر جورج اورول

دانلود و خرید کتاب صوتی قلعه حیوانات

نویسنده:جورج اورول
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۱۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی قلعه حیوانات

کتاب صوتی قلعه حیوانات نوشته‌ی جورج اورول نخستین بار در سال ۱۹۴۵ منتشر شده است. این کتاب که در زمره‌ی کتاب‌های تمثیلی قرار می‌گیرد بر مبنای انقلاب روسیه و وقایع بعد از آن نوشته شده است. کتاب داستان حیوانات یک مزرعه است که علیه صاحبان خود قیام می‌کنند تا به آزادی و برابری دست یابند ولی این انقلاب در ادامه توسط رهبران خود به انحراف کشیده می‌شود. این کتاب پس از گذشت بیش از ۷۵ سال هنوز جزو آثار مورد استقبال خوانندگان است.

انتشارات نوین کتاب گوا، نسخه صوتی این کتاب را با ترجمه‌ی امیر امیرشاهی و صدای جمعی از گویندگان تولید و منتشر کرده است. این اثر برای خرید و دانلود علاقه‌مندان در طاقچه اراشه شده است.

درباره و خلاصه کتاب صوتی قلعه حیوانات

کتاب صوتی قلعه حیوانات در طول جنگ جهانی دوم و به سبک تمثیلی پادآرمان‌شهری درباره‌ی انقلاب ۱۹۱۷ روسیه و چرایی به انحراف کشیده‌شدن آن نوشته شده است. هر یک از شخصیت‌های داستان نمادی از یک فرد و یا گروهی‌ست که در وقایع انقلاب روسیه و پس از آن نقش داشته‌اند. برای مثال ناپلئون نماد یک رهبر فاسد و ظالم انقلاب کمونیستی، استالین، است و یا گوسفندان نماد مردمی هستند که بی‌چون و چرا از رهبران حزب کمونیست پیروی کرده‌اند.

علاوه بر شخصیت‌های نمادین کتاب، بسیاری از وقایع کتاب هم بر اساس اتفقاتی است که در دوران حکمرانی استالین رخ در روسیه رخ داده است. برای مثال نبرد گاوخانه نمادی از جنگ داخلی روسیه پس از انقلاب ۱۹۱۷ است. تمثیلی بودن کتاب و اشاره‌ی کتاب به افراد و وقایع و همچنین واقع‌گرایانه بودن داستان از مهم‌ترین نقاط قوت کتاب صوتی قلعه حیوانات است.

داستان کتاب صوتی قلعه حیوانات از جایی شروع می‌شود که خوک پیر مزرعه به نام میجر پیر خوابی می‌بیند و از حیوانات دیگر مزرعه می‌خواهد که به محض اینکه خطر صاحب مزرعه آقای جونز در میان نبود همگی در انبار بزرگ جمع شوند تا میجر پیر خوابش را برایشان تعریف کند. در این جلسه میجر پیر ابتدا درباره‌ی وضعیت زندگی حیوانات مزرعه و این‌که حاصل دسترنجشان توسط بشر مصادره می‌شود صحبت می‌کند و سپس حیوانات مزرعه را به انقلاب علیه انسان‌ها که تنها دشمنان حیواناتند فرا می‌خواند. در پایان این جلسه، میجر پیر پس از تعریف کردن خوابش برای حیوانات مزرعه سرود حیوانات انگلستان را می‌خواند. سه روز پس از این صحبت‌ها میجر پیر در خواب می‌میرد ولی سخنانش در بین حیوانات مزرعه باقی است و حیوانات شروع به آماده‌ کردن خود برای شورشی که میجر پیر از آن صحبت کرده بود می‌کنند.

در پی این آماده‌سازی، سه خوک مزرعه (اسنوبال، اسکوئیلر و ناپلئون) که غالباً باهوش‌تر از سایر حیوانات مزرعه بودند به تعلیم و هدایت و مدیریت سایرین می‌پردازند. بعد از مدتی حیوانات آقای جونز و کارگرانش را از مزرعه بیرون کرده و خود اداره‌ی مزرعه را به دست می‌گیرند. خوک‌ها که در این مدت خواندن و نوشتن آموخته‌اند نام مزرعه را از «مزرعه مانر» به قلعه حیوانات تغییر می‌دهند و سرود حیوانات انگلستان را به عنوان سرود انقلاب انتخاب می‌کنند. علاوه بر این هفت قانون به عنوان قوانین لازم‌الاجرا در قلعه‌ی حیوانات با عنوان هفت فرمان تعیین می‌کنند.

هفت فرمان قلعه حیوانات

این هفت قانون که بعدتر در پی تغییر رویه‌ی انقلاب حیوانات دچار دگرگونی می‌شود عبارتند از:‌

همه‌ی آن‌ها که روی دو پا راه می‌روند دشمن هستند.

همه‌ی آن‌ها که چهار پا یا بالدار هستند دوستند.

هیچ حیوانی حق پوشیدن لباس را ندارد.

هیچ حیوانی حق خوابیدن در تخت را ندارد.

هیچ حیوانی حق نوشیدن الکل را ندارد.

هیچ حیوانی حق کشتن حیوان دیگری را ندارد.

همه‌ی حیوانات با هم برابرند.

پس از گذشت مدتی، اسنوبال و ناپلئون در تصمیمات مربوط به مزرعه دچار اختلاف می‌شوند و پس از مناظره‌ای ناپلئون با توطئه اسنوبال را به خیانت و همدستی با آقای جونز محکوم می‌کند و اسنوبال از مزرعه فرار می‌کند. پس از فرار اسنوبال ناپلئون اداره‌ی امور مربوط به حیوانات را در دست می‌گیرد، مشکلات پیش‌آمده را بر گردن اسنوبال می‌اندازد و با کمک سگ‌ها هرکسی را که قصد مخالفت داشته باشد اعدام می‌کند. پس از آن خواندن سرود انقلاب ممنوع می‌شود و شعار حیوانات به «زنده باد ناپلئون» تغییر می‌کند.

رفته‌رفته رویه زندگی خوک‌ها با قوانین هفت فرمان اولیه دچار تضاد می‌شود. خوک‌ها حاصل دسترنج سایر حیوانات را مصادره می‌کنند و از زحمات حیوانات برای ساخت آسیابی که ساختن آن به سود حیوانات نیست استفاده می‌کنند، از وسایل و لباس‌های انسان‌ها استفاده می‌کنند، در تخت انسان‌ها می‌خوابند، الکل می‌نوشند، بر روی دو پا راه می‌روند و حتی با سایر انسان‌ها شروع به معامله می‌کنند. به همین خاطر خوک‌ها قوانین را به سود خود تحریف می‌کنند.

کم‌کم این تغییرات زیاد و زیادتر می‌شوند تا جایی که در نهایت از این هفت قانون یک قانون باقی می‌ماند و آن این است که «همه‌ی حیوانات برابرند، اما بعضی برابرترند.». این تغییرات رهبران انقلاب حیوانات تا جایی ادامه می‌یابد که در بخش پایانی کتاب، اورول می‌گوید «حیوانات از پنجره به خوک‌ها و بعد به آدم‌ها، و از آدم‌ها به خوک‌ها، و دوباره از خوک‌ها به آدم‌ها نگاه می‌کردند؛ ولی دیگر نمی‌توانستند تشخیص دهند که خوک کدام است و آدم کدام.» و این پیامی‌ است که اورول در تمام کتاب صوتی قلعه حیوانات سعی در انتقال آن دارد.

شنیدن کتاب صوتی قلعه حیوانات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر علاقه‌مند به مطالعه درباره‌ی نظام‌های تمامیت‌خواه هستید،‌ اگر به دنبال یادگیری مباحثی در باب آزادی و برابری هستید، اگر می‌خواهید درباره‌ی دلایل انحراف انقلاب‌ها (به طور خاص انقلاب ۱۹۱۷ روسیه) از اهداف اولیه خود مطالعه کنید و همچنین اگر از مطالعه‌ی مباحث سیاسی و اجتماعی در رمان کوتاه ساده‌ای در سبک تثمیلی لذت می‌برید شنیدن کتاب صوتی قلعه حیوانات را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

کتاب صوتی قلعه حیوانات یک تصویر قابل فهم عالی از انقلاب ۱۹۱۷ روسیه به خواننده می‌دهد. علاوه بر تصویر ارائه‌شده از انقلاب روسیه، اورول در این کتاب با کمک استفاده‌ی تمثیلی از حیوانات و وقایع روش‌های شکل‌گیری ساختارهای قدرت را با بیانی ساده مطرح می‌کند که برای دست یافتن به یک بینش سیاسی و اجتماعی پایه مناسب است.

درباره جورج اورول

جورج اورول نام مستعار اریک آرتور بلر نویسنده‌، روزنامه‌نگار و شاعر انگلیسی است که در ۲۵ ژوئن سال ۱۹۰۳ در هند و در یک خانواده‌ی فقیر متولد شد. خانواده‌ی اورول پس از مدتی به انگلستان مهاجرت کردند. در سال ۱۹۲۲ اورول به هند بازگشت تا در پلیس سلطنتی هند خدمت کند. وی کتاب «روزهای برمه» را بر اساس تجربیات همین دوران نوشته است. پس از خدمت در پلیس سلطنتی هند اورول در سال ۱۹۳۰ به جنگ با اسپانیا رفت و در آن جنگ مجروح شد. جراحت وی تا پایان عمر او بهبود نیافت و همین جراحت منجر به مرگ وی شد. اورول که با زندگی در نظام‌های با ختلاف طبقاتی شدید هند و انگلیس نگاهی ویژه به پدیده‌ی فقر داشت در جوانی برای کسب تجربه مدتی در میان بی‌خانمان‌های پاریس و لندن زندگی کرده است و حاصل این تجربه کتاب اول او با نام «آس و پاس‌ها در پاریس و لندن» است. علاوه بر این دو کتاب ذکرشده، تجربیات زندگی جورج اورول در انگلیس نیز توسط وی در کتابی با نام «دختر کشیش» منتشر شد.

تصویر کارتونی جورج اورول

اورول شهرت خود را مدیون دو اثر پرفروش پادآرمان‌شهری خود یعنی «قلعه‌ی حیوانات» و «۱۹۸۴» است. علاوه بر این دو اثر، اورول آثار دیگری نیز دارد که یکی از مضامین اصلی این آثار نقد اجتماعی و سیاسی است. اورول علاوه بر نقد سرمایه‌داری نظرات خود در حوزه‌ی سیاست را نیز در آثارش وارد کرده است. اورول در ابتدا خود را آنارشیست می‌خواند ولی رفته‌رفته به سوسیالیسم گروید و تا پایان عمر خود یک سوسیالیست باقی ماند. اورول هفت ماه پس از انتشار کتاب «۱۹۸۴» در بیستم ژانویه سال ۱۹۵۰ در گذشت. قبر او در کلیسای آل سنت، در اکسفوردشر در بریتانیا قرار دارد.

پیام کتاب صوتی قلعه حیوانات چیست؟

اورول در این کتاب به ما نشان می‌دهد که مهم نیست که قدرت سیاسی در اختیار چه کسانی باشد، ماهیت فسادپذیر قدرت باعث می‌شود که ساختن برابری واقعی و یک نظام سیاسی کاملاً کارآمد جز توهم نباشد و وعده‌های دموکراتیک انقلاب به فراموشی سپرده شود.

قلعه حیوانات مناسب کدام رده سنی است؟

این کتاب تا یک سال پس از نگارش اجازه‌ی انتشار نداشت و پس از آن تا مدت‌ها کتابفروشی‌ها بدون توجه به درون‌مایه‌ی داستان، این کتاب را در دسته‌ی کتاب‌های کودک قرار می‌دادند و این مساله تا جایی ادامه داشت که خود جورج اورول به کتابفروشی‌ها مراجعه می‌کرد تا آن‌ها را متقاعد کند که کتاب، کتاب بزرگسالان (مناسب برای +۱۳) است. علاوه بر این مشکلات، بعدتر در برخی کشورها مقاومت‌های در برابر این کتاب صورت گرفت و در سالیان پس از انتشار این کتاب دولت‌های مختلف دست به سانسور و یا جلوگیری از انتشار این کتاب زدند. در آخرین اقدامات در سال ۲۰۱۸ دولت چین اقدام به حذف و سانسور تمام مطالب آنلاین و ارجاعات به کتاب قلعه حیوانات کرد.

نظرات درباره کتاب قلعه حیوانات

کتاب قلعه حیوانات در سال ۱۹۹۶ برنده‌ی جایزه‌ی بهترین رمان جشنواره رترو هوگو و در سال ۲۰۱۱ برنده‌ی جایزه‌ی تالار مشاهیر پرومتئوس (این جایزه متعلق به جورج اورول برای نوشتن کتاب مزرعه حیوانات و کتاب ۱۹۸۴ است) شده است. نشریات و افراد سرشناس زیادی نظرات مثبت و منفی خود را در باره‌ی این کتاب منتشر کرده‌اند. گاردین در سال ۱۹۴۵ قلعه حیوانات را «یک طنز تلخ و تند درباره‌ی حکومت عده‌ای معدود» و در همان روز توسکو فیول کتاب را طنز ملایمی درباره‌ی یک حکومت خاص خواند. بعدتر جورج سول در مجله‌ی New Republic می‌نویسد که از خواندن کتاب ناامید شده و کتاب برای او به شدت کسل‌کننده بوده است. او می‌گوید «معلوم شد کتاب تمثیل ماشینی برای گفتن چیزهای ناشیانه است که مستقیماً بهتر گفته می‌شوند.». از نظر سول کتاب حاوی کلیشه‌های نادرستی است که جورج اورول از کشور روسیه داشته است.

با وجود تمام نظرات منفی و انتقادات وارد بر کتاب قلعه حیوانات نشریه‌ی تایم این کتاب را یکی از ۱۰۰ رمان برتر انگلیسی‌زبان سال‌های ۱۹۲۳ تا ۲۰۰۵ نامیده است.

اقتباس‌ها

آثار زیادی از کتاب قلعه حیوانات اقتباس شده است که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به دو فیلم با نام یکسان مزرعه‌ی حیوانات که در سال‌های ۱۹۵۴ و ۱۹۹۹ تولید شده‌اند اشاره کرد. هر دو فیلم تفاوت‌های قابل توجهی با داستان کتاب دارند و به عنوان اقتباسی ساده و سطحی از کتاب در نظر گرفته می‌شوند. علاوه بر این دو فیلم، نمایش‌های متعددی با اقتباس از این اثر به روی صحنه رفته‌اند. قدیمی‌ترین تئاتر اقتباس‌شده از این کتاب در سال ۱۹۸۴ در تئاتر ملی لندن به کارگردانی پیتر هال به روی صحنه رفت و در جدیدترین نمایش اقتباسی، یک اقتباس جدید از این کتاب به نویسندگی و کارگردانی رابرت آیک در بیرمنگام افتتاح شد. اولین نسخه‌ی رادیویی کتاب هم در بی‌بی‌سی توسط راینر هپنستال در سال ۱۹۴۷ پخش شد. بعدتر در سال ۲۰۱۳ یک برنامه‌ی رادیویی دیگر با اقتباس از داستان کتاب قلعه‌ی حیوانات در شبکه‌ی بی‌بی‌سی ۴ پخش شد.

بهترین ترجمه کتاب قلعه حیوانات

کتاب صوتی قلعه حیوانات دارای ده بخش است و مدت زمان آن سه ساعت و ۴۸ دقیقه است. ترجمه‌ی این کتاب از امیر امیرشاهی است. امیرشاهی سه سال بعد از انتشار این کتاب،‌ در سال ۱۹۴۸ این کتاب را برای اولین بار به فارسی برگرداند. کتاب که در اصل مزرعه‌ی حیوانات نام دارد پس از ترجمه‌ی امیرشاهی به قلعه حیوانات نیز شهرت یافت. علاوه بر ترجمه‌ی امیرشاهی بالغ بر سی ترجمه‌ی دیگر از این کتاب موجود است و در بین این بازگردان‌ها، ترجمه‌های مورد قبولی از احمدرضا کسایی‌پور، حمیدرضا بلوچ، محمدرضا صامتی، حسین ستوده، مرجان غیبی و عباس زارعی منتشر شده‌اند.

تکه هایی از کتاب صوتی قلعه حیوانات

در این روزها دهن‌های بیشتری برای خوردن باز بود: در پاییز چهار ماده خوک تقریبآ همه در یک وقت و مجموعآ سی و یک توله آوردند که همه پیسه بودند و چون ناپلئون تنها خوک نر مزرعه بود اصل و نسب آنها را می‌شد حدس زد. اعلام کردند که پس از خرید آجر و تیر مدرسه‌ای در باغ ساخته خواهد شد. عجالتآ بچه خوکها در آشپزخانه و توسط شخص ناپلئون تعلیم می‌گرفتند. در باغ ورزش می‌کردند و از بازی با توله سایر حیوانات منع شده بودند. در همین ایام عادت بر این جاری شده بود که هرگاه حیوانی سر راه خوکی قرار می‌گرفت، کنار می‌ایستاد تا خوک بگذرد، به‌علاوه مرسوم شده بود که خوکها در هر درجه، به‌عنوان امتیاز، روزهای یکشنبه روبان سبزی به‌دمشان ببندند.

مزرعه سال نسبتآ پرموفقیتی را گذرانده بود، اما هنوز کم‌پولی بود. آجر و ماسه و گچ برای مدرسه باید خریداری می‌شد، به‌علاوه لازم بود برای خرید آلات آسیاب‌بادی باز پول پس‌انداز شود. بعد نفت و شمع ساختمان، شکر ناپلئون (سایر خوکها را از خوردن قند منع کرده بود چون می‌گفت موجب چاقی است) و چیزهای دیگر از قبیل میخ و نخ و ذغال و سیم و خرده‌آهن و بیسکویت سگ هم باید تهیه می‌شد. یونجه و قسمتی از محصول سیب‌زمینی فروخته شد و قرارداد فروش تخم‌مرغ به‌ششصد تخم‌مرغ در هفته افزایش یافت، طوریکه در آن سال به‌اندازه کافی جوجه تولید نشد و تعداد مرغها ثابت ماند. جیره‌ها که در ماه دسامبر تقلیل پیدا کرده بود، در فوریه هم کم شد. روشن کردن چراغ به‌منظور صرفه‌جویی در نفت قدغن شد. اما خوکها به‌نظر مرفه می‌آمدند، در واقع همه در حال فربه‌شدن بودند. یکی از بعدازظهرهای اواخر ماه فوریه رایحه مطبوع اشتهاآوری به‌مشام حیوانات خورد، که نمی‌دانستند چیست. باد بو را از سمت آبجوسازی که پشت آشپزخانه واقع بود و در دروان جونز متروک مانده بود می‌آورد. یکی گفت که این بوی جوی جوشانده است و حیوانات با ولع هوا را بالا کشیدند و فکر کردند شاید برای شام حریره گرم دارند. اما از شام گرم خبری نشد. یکشنبه بعد اعلام شد که از این تاریخ محصول جو مختص خوکها است. در مزرعه پشت باغ میوه هم جو کشت شده بود. خیلی زود این خبر هم نشت کرد که هر خوکی روزانه نیم‌لیتر جیره آبجو دارد و چهار لیتر هم مختص شخص ناپلئون است که در قدح چینی به‌حضورش می‌برند.

معرفی نویسنده
عکس جورج اورول
جورج اورول
انگلیسی | تولد ۱۹۰۳ - درگذشت ۱۹۵۰

جورج اورول داستان‌نویس، روزنامه‌نگار، منتقد ادبی و شاعر انگلیسی است که غالباً با دو رمان معروف و پرفروش «مزرعه‌ی حیوانات» و «1984» شناخته می‌شود. اورول را می‌توان موفق‌ترین نویسنده‌ی انگلیسی‌زبان قرن بیستم دانست که آثار او علاوه‌بر ارزشمندی در نگاه مخاطبان قرن جدید، به ابزار آموزش «چگونه نوشتن» برای نویسندگان امروز نیز بدل شده است.

نظرات کاربران

keyvan vadipour
۱۳۹۹/۰۸/۰۱

بیشتر حال و روز مملکت خود ماست واقعا لذت بردم از خوندن این کتاب با خوندن هر سطر گویی رفتار و واقعیتی در جامعه تو ذهنم تداعی شد.

کاربر ۱۳۸۶۶۸۰
۱۴۰۰/۰۷/۰۲

عالی بود فقط نمیدونم ما داریم از روی این کتاب زندگی می‌کنیم یا این کتاب را از روی زندگی ما نوشتن😁😁😁

ali javid
۱۳۹۹/۰۷/۰۱

بسیار عالی

کاربر ۲۳۲۰۴۹۴
۱۳۹۹/۰۸/۱۶

این کتاب واقعا عالی هست پیشنهاد می کنم بخونیدش عالی هست

محمد اجرلو
۱۴۰۰/۱۱/۱۱

این کتاب حتما باید بخونید یا گوش کنید و کد های کتاب رو بفهمید. به بچها از بچگی نشون بدید کتاب هارو بخونن ک مثل نسل ما بدبخت نشن

ebia.rahman
۱۳۹۹/۰۹/۲۶

جای جای داستان با حال اخیر خودمان قابل تطبیق است. این کتاب پرفروش را گوش دهید تا دیدتان به زندگی کنونی‌مان تغییر کند.

mohamad jalili
۱۳۹۹/۰۸/۲۰

عالی

مهدی خانی
۱۴۰۰/۱۰/۳۰

کتاب فوق العاده با ارزشی هستش و خیلی ملموسه اتفاقا داستانش

Mohammadtaghy Masoumy
۱۳۹۹/۰۸/۲۵

بسیار عالی

matin_taghipour
۱۳۹۹/۱۲/۰۱

داستان خیلی جذاب و شنیدنی دارع بهتون توصیه میکنم حتماً یه بار گوشش بدین.

زمان

۳ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۲۱۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۴۸ دقیقه

حجم

۲۱۲٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۴,۰۰۰
۲۳,۸۰۰
۳۰%
تومان