دانلود کتاب صوتی کالیگولا با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کالیگولا اثر گروه گویندگان

دانلود و خرید کتاب صوتی کالیگولا

نویسنده:آلبر کامو
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۲از ۱۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کالیگولا

کتاب صوتی کالیگولا نوشته آلبر کامو با ترجمه پری صابری منتشر شده است. کالیگولا درمورد یکی از پادشاهان دیوانه امپراطوری روم است که مدتی بعد از به قدرت رسیدنش دیوانه می‌شود و شروع به جنایت می‌کند.

درباره کتاب کالیگولا

آلبرکامو سه‌گانه‌ای از شکل‌های مختلف ادبی دارد که در آن نوع نگاه خودش را به جهان نشان می‌دهد. بیگانه در قالب رمان، افسانه سیزیف در قالب یک کتاب نظری و کتاب کالیگولا در قالب نمایشنامه.

کالیگولا در سن ۲۱ سالگی به حکومت می‌رسد و در ابتدا به نظر پادشاه عاقلی می‌آید اما بعد از زمان اندکی و بعد از مرگ خواهرش دروسیلا که معشوقه‌اش هم هست ناگهان متوجه ماهیت مرگ می‌شود و دیوانه می‌شود. او مردم را می‌کشد به زنان اشراف زادگان تجاوز می‌کند، فحشا را رسمی و قانونی می‌کند تا از آن مالیات بگیرد و روم در هاله‌ای از سیاهی و ترس فرو می‌رود. سنا از رفتار کالیگولا ترسیده نمی تواند با هیچ قانونی کنترلش کند، پس تصمیمی جدی می گیرد.

شنیدن کتاب کالیگولا را به چه کسانی پیشنهاد می کنیم

این کتاب به تمام علاقه‌مندان به ادبیات آلبر کامو و ادبیات نمایشی پیشنهاد می‌شود.

درباره آلبرکامو

آلبر کامو از روزنامه‌گاران و نویسندگان مشهور قرن بیستم و برنده نوبل ادبیات، در یکی از دهکده‌های الجزایر در سال ۱۹۱۳ به دنیا آمد. از آنجا که پدر او در جنگ جهانی اول کشته شد، در خانواده‌ای بی‌بضاعت رشد کرد؛ اما به دلیل استعداد بی‌نظیرش توانست با کمک‌های یکی از آموزگارانش به دبیرستان وارد شود و ادامه تحصیل دهد. او در نوجوانی به ورزش فوتبال روی آورد و در این زمینه نیز موفق عمل کرد، اما درگیر شدن او با بیماری سل مانع از ادامهٔ فعالیت ورزشی او شد. کامو با ملحق شدن به گروه ادبی آفریقای شمالی به همنشینی با اهل قلم شهر الجزیره پرداخت و آثار متعدد و فاخری از خود بر جای گذاشت. در سال ۱۹۵۷ جایزهٔ نوبل ادبیات را برای نوشتن مقاله «اندیشه‌هایی دربارهٔ گیوتین» علیه مجازات اعدام، دریافت کرد. در آثار او وجهٔ انسان‌گرایی و اگزیستانسیالیستی موج می‌زند. از آثار او می‌توان به «طاعون»، «بیگانه» و «سقوط» اشاره کرد.

بخش‌هایی از کتاب کالیگولا

کالیگولا: آخر تو از این مسأله چیزی نمی‌دانی. خزانه از اهمیت قدرتمندانه‌ای برخوردار است. همهٔ چیزهای مهم به آن بستگی دارد: دارایی، روحیهٔ همگانی، سیاست خارجی، تهیهٔ تجهیزات و آذوقه برای ارتش و وسایل کشاورزی! به تو می‌گویم همهٔ این‌ها مهم هستند، همگی هم به یک اندازه: عظمت رم و بحران‌های درد مفاصل تو. آه! به همهٔ این کارها رسیدگی می‌کنم. کمی به حرف‌هایم گوش کن، پیشکار.

نظرات کاربران

parsia tavakoli
۱۴۰۲/۰۱/۰۸

کالیگولا تو هم مثل بقیه ای تو هم کالیگولا

ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
۱۴۰۱/۱۰/۲۱

یافتن معنا و ارزش در مواجه با پوچی و بی معنایی زندگی، موضوعی است که تقریبا در تمامی آثار آلبر کامو، همچون نمایشنامه ی کالیگولا، به چشم می خورد. کالیگولا، امپراتور رومی و بدنامی است که در این نمایشنامه ی

- بیشتر
AS4438
۱۴۰۱/۰۹/۱۷

نمایشنامه ای جالب ازامپراطوری دیوانه، از آلبرکامو،بااجرای فوق العاده، کتاب الکترونیکی اش راخواندم ولی به این جذابی نبود .

کاربر 1647214
۱۴۰۱/۰۲/۰۹

لذت بردم

زمان

۲ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۱۱۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۹ دقیقه

حجم

۱۱۹٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
تومان