دانلود کتاب صوتی هنر همچون درمان با صدای نیما رئیسی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هنر همچون درمان اثر آلن دوباتن

دانلود و خرید کتاب صوتی هنر همچون درمان

معرفی کتاب صوتی هنر همچون درمان

کتاب صوتی هنر همچون درمان اثری مشترک از دو فیلسوف معاصر، آلن دوباتن و جان آرمسترانگ است. این دو فیلسوف در کتاب حاضر درباره کاربرد هنر سخن گفته‌اند. این اثر را با صدای مهرناز مصباح و نیما رئيسی بشنوید.

 درباره کتاب هنر همچون درمان

در این کتاب سوالی مطرح شده است: «هنر به چه کار می‌آید؟»

هنر در دنیای مدرن امروزی بی‌نهایت مهم شمرده می‌شود و بسیاری آن را معنای زندگی می‌دانند با وجود این رویارویی ما با هنر ممکن است همیشه به آن خوبی که فکرش را می‌کنیم نباشد. شاید هنگام تماشا کردن یک نقاشی یا بازدید از یک گالری بی‌تفاوت باشیم یا حتی گیج. احساس بی‌کفایتی و نفهمیدن به ما دست دهد و از خود بپرسیم پس چرا تحولی که منتظرش بودیم به سراغمان نیامد؟

این موضوع بسیار طبیعی اما این کتاب استدلال می‌کند که مشکل از ما نیست، بلکه در شیوه‌ای است که نهادهای هنری به آن فکر می‌کنند یا آن را نمایش می‌دهند. رابطه ما با هنر درواقع از آغاز قرن بیستم تضعیف شده است چون از پاسخ دادن به سوال «هدف هنر چیست؟» عاجز مانده‌ایم یا از آن اکراه داریم هرچند که خود این سوال هم کمی گستاخانه و غیرمنصفانه به نظر می‌رسد اما از کجا معلوم که نتوان به راحتی سادگی پاسخ این سوال را داد.

هنر می‌تواند یک ابزار باشد و ما نیازمند آن‌ایم که با وضوح بیشتر بر این مسئله تأکید کنیم که چه نوع ابزاری است و چه حسنی می‌تواند برای ما داشته باشد.

پیشنهاد کتاب هنر همچون درمان این است که هنر (مقوله‌ای که آثار طراحی، معماری و پیشه‌وری را در برمی‌گیرد) رسانه‌ای درمانی است که می‌تواند به هدایت و ترغیب و تسلّیِ بینندگانش کمک کند و آن‌ها را قادر سازد نسخه‌های بهتری از خودشان باشند. برای کشف هدف هنر باید بپرسیم چه‌چیزهایی هست که باید با ذهن و احساسات‌مان انجام دهیم اما در انجامش مشکل داریم. هنر به کدام نقص‌های روان‌شناختی ممکن است کمک کند؟

دوباتن و آرمسترانگ این کتاب به کارکردهای هنر، فایده هنر، و خوانش‌های گوناگون آن پرداخته‌اند. این که چه نوع هنری باید خلق شود، چگونه مبادله شود، چگونه مطالعه شود و چطور نمایش داده شود نیز از مباحث این کتاب است.

نقش یاری‌دهنده هنر به عشق و لذت، به یادداشتن طبیعت، اصلاح کاپیتالیسم، هدف هنر در سیاست و در نهایت دستور کاری برای هنر را می‌توانید در این کتاب بشنوید.

 شنیدن کتاب هنر همچون درمان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر شما هم جزء آن دسته از مشتاقان هنر هستید که مدتی است این سوال بنیادی برایشان مطرح شده که «هدف هنر چیست؟» حتما این کتاب را بشنوید تا جواب سوال پیچیده خود را به‌راحتی پیدا کنید و چه کسی است که تابه حال چنین سوالی از خود نپرسیده باشد؟

معرفی نویسنده
عکس آلن دوباتن
آلن دوباتن

آلن دو باتن فیلسوف، نویسنده و مجری تلویزیونی در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ میلادی در زوریخ به دنیا آمد. او نویسنده‌ی کتاب های مشهوری مانند آرامش و خودشناسی است. او فرزند ژاکلین و ژیلبر دو باتن بود. ژیلبر در اسکندریه در مصر زاده شده بود و پس از این‌که به خاطر به قدرت رسیدن جمال عبد‌الناصر مجبور به خروج از مصر شد، برای کار و زندگی به سوئیس مهاجرت کرد و هم‌بنیان‌گذار موسسه‌ی مالی-اعتباری جی‌ای‌ام شد (ثروت خانواده‌ی او در سال ۱۹۹۹ م. حدود ۲۳۴ میلیون یورو تخمین زده شد). مادر آلن متولد سوئیس و از اهالی اشکنازی و پدرش از خانواده‌ی یهودیان سفاردی‌ از شهر باتن در کاستیا و لئون بود.

نظرات کاربران

مرضیه
۱۳۹۹/۱۱/۱۳

کتاب کلی ارجاعات به آثار هنری داره. 😅 بهتره نسخه کتبی اش رو بخونید. ولی گویندگی اش هم عالیه

کاربر ۱۰۸۳۱۰۲
۱۴۰۰/۰۵/۱۸

توی مقدمه گفته بود ارجاعات تصویری توی سایت هست ولی چرا نیست؟؟‍؟😤

کاربر mhmd.merikhi
۱۴۰۱/۰۵/۱۱

کتاب سعی می‌کنه یه دید روانشناختی به هنر بده و باید بگم واقعا موفقه. البته که برای تکمیل این کتاب «باید» بیشتر مطالعه کرد؛ چرا که کتاب فقط و فقط از دید یک روانشناس نوشته شده . اجرای صوتی اصلا خوب نیست! وقفه‌های

- بیشتر
بیتا
۱۴۰۱/۰۲/۳۱

لینک تصاویر: https://s12.picofile.com/file/8398431068/هنر_همچون_درمان.rar.html

سبحان شفیعی
۱۴۰۱/۱۲/۰۸

در ابتدا باید ۲ نقد رو وارد کنم اول این که اصلا نباید این کتاب صوتی گوش داده بشه چون تصاویری داخل کتاب هست که با متن کتاب ارتباط داره نکته دوم اینکه عکس های داخل کتاب سیاه سفیده،یعنی نویسنده

- بیشتر
ASMA
۱۴۰۱/۰۷/۱۲

کتاب خیلی خوب بود و به یه سری از سوالات من پاسخ داد گویندگی عالی بود این کتاب رو گذاشتم توی قفسه ای که مرتب بهش رجوع کنم چون احساس میکنم متنش بعد از مطالعات بیشتر برام جالب تر هم خواهد شد

mahya bahrami
۱۴۰۲/۰۹/۰۶

اشتباه کردم و این کتاب رو بدون خوندن نظر بقیه کاربران تهیه کردم! در مورد محتوا نظر خاصی ندارم چون فقط تونستم تا قسمت دوم یعنی حدود ۲۵ دقیقه از کتاب رو گوش بدم! متوجه نشدم چرا صدای گوینده از حالت

- بیشتر
کاربر 6236619
۱۴۰۲/۱۱/۱۱

درود درووود بهتر از طاقچه وجود نداره. ممنون از شما دوستان عزیز که تمام تلاشتون رو میکنید ، برای بهترین ها رو‌ارائه بدین. عالی هستید. خدا قوت😇😇😇👍👍👍♥️♥️♥️😍😍

Shahruz Shirazian
۱۴۰۲/۰۵/۳۱

طاقچه کاش بزنی چند صفحه هست هیچ کدوم از کتابها نخورده چند صفحه است

معین کرمانی
۱۴۰۲/۰۱/۱۳

جالب نبود ولی این نگاه به هنر جدید بود! این که ما با وجود هنر ما اون خلاءهایی رو که در زندگی داریم رو متوجه می‌شیم، هنر کمک به توسعه‌ی ما، هنر عاملی متعادل کننده، امیدبخش، آذوقه‌های امید و از همه مهمتر

- بیشتر

زمان

۷ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۶۱۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۷ ساعت و ۲۹ دقیقه

حجم

۶۱۷٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۸۹,۰۰۰
۵۳,۴۰۰
۴۰%
تومان