دانلود کتاب صوتی قوی سیاه + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی قوی سیاه

کتاب صوتی قوی سیاه اثر نسیم نیکولاس طالب کتابی در مورد اتفاق‌های غیرقابل‌پیش‌بینی و ریسک است؛ اتفاق‌های نادری که شناخت ما از موضوعات مختلف را زیر سوال می‌برند. نسیم نیکلاس طالب، ریاضی‌دان و متخصص مالی، در اثرش به ما کمک می‌کند رویدادهای دور از دسترس را ببینیم و برایشان آماده باشیم. منتقدان قوی سیاه را از تاثیرگذارترین کتاب‌های بعد از جنگ جهانی دوم می‌دانند؛ ایستادن ۳۶ هفته‌ای در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک‌تایمز هم نشان می‌دهد با اثری قابل اعتنا روبه‌رو هستیم.

این اثر با ترجمه و گویندگی محمدابراهیم محجوب و مازیار ملکی در انتشارات آریانا قلم منتشر شده است.

خلاصه کتاب صوتی قوی سیاه

بله، بیشتر قوهای دنیا سفیدند ولی دلیل نمی‌شود هیچ قوی سیاهی در دنیا وجود نداشته باشد. بعضی قوها هم سیاه‌اند؛ مثل همان اتفاق‌هایی که آن‌قدر دور به نظر می‌رسند که باور نمی‌کنیم روزی به سراغمان بیایند. اتفاق‌هایی که وقتی از راه می‌رسند، آن‌قدر غیرمنتظره‌اند که در برابرشان خلع سلاح می‌شویم. از دست دادن یکی از عزیزان، یک بیماری عجیب و غریب، ورشکستگی ناگهانی، جدایی از همسر و قوهای سیاه بسیاری دور از چشم ما در حال زندگی‌اند و هر آن ممکن است سروکله‌شان پیدا شود.

نسیم نیکلاس طالب در کتاب صوتی قوی سیاه با اشاره به اولین قوی سیاه دیده‌شده در استرالیا، به خواننده می‌گوید هیچ چیز در این دنیا قابل حدس و پیش‌بینی نیست و هر کس می‌گوید همه قوها سفیدند، یک بازنده‌ی بزرگ به شمار می‌رود. او می‌گوید اگر در رویدادهای مختلف مثل رویداد برج‌های دوقلوی یازده سپتامبر قوی سیاه را در نظر می‌گرفتیم، می‌توانستیم بسیاری از آسیب‌ها را پیش‌بینی و مهار کنیم و آدم‌های بسیاری را نجات دهیم. طالب در این کتاب نشان می‌دهد که شناخت و پیش‌بینی‌های ما از موضوعات مختلف تا چه اندازه‌ شکننده و آسیب‌پذیرند. در این شرایط چاره چیست؟ در واقع قوی سیاه نوشته شده تا خواننده‌اش را برای اتفاق‌های غیرمنتظره آماده کند؛ این آمادگی باعث می‌شود رویدادها نتوانند مثل آواری همه‌چیز را ویران کنند، چون ما دیگر مجهز نشسته‌ایم و می‌دانیم که چیزهای بسیاری را نمی‌دانیم.

درباره کتاب صوتی قوی سیاه

کتاب قوی سیاه در سال ۲۰۰۷ منتشر شد؛ در دورانی که جهان تازه با بحران‌های اقتصادی روبه‌رو شده بود و نیاز به رویدادها و مطالعات جدیدی داشت. نسیم نیکلاس طالب با نوشتن این اثر نگاه‌ها را روی خود جلب کرد. قوی سیاه راهکاری برای دنیای ملتهب مدرن نشان داد و همین باعث شد بسیار خوانده شود و هفته‌ها در لیست پرفروش‌ترین‌ها قرار بگیرد. در ضمن این کتاب در سال ۲۰۰۷ برنده‌ی جایزه‌ی GetAbstract شده است. ساندی تایم هم قوی سیاه را یکی از دوازده کتاب اثرگذار بعد از جنگ جهانی دوم دانسته و این کتاب به بیشتر از چهل‌ویک زبان درآمده است. نیکلاس طالب که پیش‌تر هم اثری در مورد ریسک منتشر کرده بود، با قوی سیاه نشان داد جهان اندیشه‌ی خودش را دارد و تحت‌تاثیر کسی قرار نمی‌گیرد.

شنیدن کتاب صوتی قوی سیاه در واقع یاد گرفتن اصول ایمنی است؛ اصول ایمنی در دنیایی در حال تغییر و ناامن که هر لحظه چهره‌ی متفاوتی به خودش می‌گیرد و می‌تواند بر سرمان آوار شود. هرچقدر بیشتر منتظر غیرمنتظره‌ها باشیم، کمتر از حضورشان آسیب می‌بینیم. کتاب قوی سیاه از سه بخش و یک مقدمه تشکیل شده است. مقدمه در مورد غیرعادی بودن دنیا صحبت می‌کند؛ بخش اول شامل فصل‌هایی در مورد قوی سیاه و تصورات اشتباه است؛ بخش دوم از رسوایی پیشگویی می‌گوید و بخش آخر در مورد اصول مجهز شدن در برابر قوهای سیاه زندگی‌ست.

شیوه‌ی روایت نسیم نیکلاس طالب در این کتاب ساده و روان است. او به‌عنوان یک آماردان و تحلیل‌گر ریسک مسائل تخصصی را طوری مطرح می‌کند که هر خواننده در هر موقعیتی می‌تواند مسئله را درک و تحلیل کند. مثال‌های کتاب هم ملموس‌اند و به‌خوبی منظور نویسنده را به ذهن خواننده منتقل می‌کنند.

حالا قوی سیاه، کتابی که در اوایل انتشارش با تمسخر و خشم دیگران مواجه شد، یکی از مهم‌ترین کتاب‌های دهه‌های اخیر است. کتابی که نشریات و افراد معتبری زبان به تحسینش گشوده‌اند و مطالعه‌اش را به دیگران توصیه کرده‌اند.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی قوی سیاه محدود به گروه خاصی از مخاطبان نیست. همه‌ی ما در زندگی در معرض اتفاق‌های ناگهانی هستیم و باید برای این اتفاق‌ها آماده باشیم. این کتاب صوتی با صدای گرم محمدابراهیم محجوب و مازیار ملکی، می‌تواند بهترین خوراک ساعت‌های فراغتمان باشد. خوراکی که ما را در برابر زندگی واکسینه می‌کند. در ضمن این کتاب به‌طور اختصاصی به افرادی که در بازارهای مالی مشغول‌اند، داده‌های بسیاری دارد و ریسک‌ها را بی‌خطر می‌کند.

چرا باید کتاب صوتی قوی سیاه را بشنویم؟

زندگی فرمول‌ها، قاعده‌ها و پیش‌بینی‌ها را برنمی‌تابد. همه‌ی ما هر لحظه در معرض اتفاقی عجیب هستیم. در این مسیر کسانی سالم و سلامت می‌مانند که آماده‌ی پیچ‌های تند و ناگهانی هستند. شنیدن کتاب صوتی قوی سیاه در واقع خواندن دست زندگی است، برهم ریختن باورهای کلیشه‌ای است و یک فرصت بی‌نظیر برای ساختن باورهای نو فراهم می‌کند. با خواندن اثر نیکلاس طالب نه‌تنها از بحران‌ها جان سالم به در می‌بریم، بلکه می‌توانیم از آن‌ها بهره ببریم.

درباره نسیم نیکلاس طالب

پروفسور نسیم نیکلاس طالب، نویسنده، کارشناس مالی، آماردان و پژوهشگر آمریکایی لبنانی است. او سال ۱۹۶۰ در لبنان پا به دنیا گذاشت. دکتر نیکلاس طالب نویسنده‌ای باهوش است که با نوشتن کتاب قوی سیاه به اوج موفقیت و شهرت رسید. کتاب او اول خشم کارشناسان مالی و بانک‌دارها را برانگیخت اما رسوایی‌های مالی جهان نشان دادند که طالب در سمت درستی ایستاده است و چاره‌ای جز پذیرفتن قوهای سیاه باقی نمانده است.

طالب در زندگی شخصی‌اش هم آدم متفاوتی است؛ نویسنده‌ی ثروتمندی که برای یکی از کتاب‌هایش چهار میلیون دلار پیش‌پرداخت دریافت کرد و سخنرانی‌هایش از سراسر دنیا شنونده دارند. طالب همیشه با دوچرخه رفت‌وآمد می‌کند، هرگز تلویزیون نمی‌بیند و به همه‌ی ایمیل‌هایش جواب می‌دهد. او خیلی ورزش می‌کند و تقریباً همیشه گرسنه است. طالب را می‌شود یکی از مهم‌ترین چهره‌های سا‌ل‌های اخیر دانست. مردی که جرات کرد با صدای بلند از قوی سیاه بگوید و پیش‌بینی‌های قاطعانه‌ی تحلیل‌گرهای مالی را به سخره بگیرد.

بهترین ترجمه های قوی سیاه

کتاب قوی سیاه در ایران هم مثل کشورهای دیگر گل کرد. مترجم‌های مختلفی به سراغ اثر نسیم نیکلاس طالب رفتند و آن را به زبان فارسی دعوت کردند. محمدابراهیم محجوب در نشر آریانا قلم، مریم بردبار در نشر کتیبه پارسی و فرخ بافنده در نشر صبح صادق از این جمله‌اند.

کتاب صوتی قوی سیاه با یکی از بهترین ترجمه‌ها یعنی ترجمه‌ی محمدابراهیم محجوب در اختیار شما قرار گرفته است.

نقد کوتاهی بر کتاب صوتی قوی سیاه

کتاب صوتی قوی سیاه اثری تاثیرگذار است که می‌تواند در زندگی خواننده تاثیر مثبت بسیاری بر جای بگذارد؛ به‌خصوص در زندگی کاری و موقعیت‌های شغلی. در دنیایی که با سرعت برق و باد تغییر می‌کند و پیش‌بینی‌ها خانه ساختن روی آب‌اند، آماده‌ی تغییر بودن یک قدرت جادویی است. بااین‌حال عدم قطعیت همیشه باعث بهره بردن نمی‌شود. ما حداقل در زندگی شخصی‌مان به قطعیت نیاز داریم، بدون قطعیت در زندگی شخصی و روابط خانوادگی و عاطفی، زندگی تبدیل به موقعیتی استرس‌زا می‌شود و نگرانی می‌تواند ما را از پای دربیاورد.

نظرات افراد یا مجله‌های مشهور درباره کتاب

تایمز: «کتابی که شیوه‌ی تفکر مدرن را دگرگون کرد.»

لس‌آنجلس تایمز: «اثری فوق‌العاده درخشان.»

نیویورک تایمز: «کتابی درگیرکننده که جاه‌طلبی قابل تحسینی دارد.»

درباره گویندگان کتاب صوتی قوی سیاه

کتاب صوتی قوی سیاه با صدای مترجمش محمدابراهیم محجوب و مازیار ملکی صوتی شده است. لحن و شیوه‌ي گویندگی گویندگان کاملا با فضای کتاب متناسب است. این اثر ریتم خوبی دارد، موسیقی زمینه‌اش هوشمندانه انتخاب شده و همه‌چیز فراهم است تا با اثر ارزشمند نیکلاس طالب همراه شوید و نگاهتان به دنیا را تغییر دهید.

معرفی نویسنده
عکس نسیم نیکولاس طالب
نسیم نیکولاس طالب

نسیم طالب نویسنده، دانشمند، آماردان و تحلیل‌گر ریسک و همچنین استاد دانشگاه لبنانی-آمریکایی است. سه حوزه‌ی اصلی پژوهشی نسیم طالب مسائل تصادفی بودن، احتمال و عدم قطعیت است. او هم‌اکنون در مدرسه‌ی تندن دانشگاه نیویورک مهندسی ریسک تدریس می‌کند. او علاوه‌بر انتشار مقالات متعدد، چند جلد کتاب نیز منتشر کرده و در این زمینه نیز به موفقیت چشمگیری دست یافته و با استقبال مواجه شده است.

نظرات کاربران

شکوفه
۱۳۹۹/۱۰/۱۳

آنقدر متن روان و قوی و خودمانی و گاهی با شوخ طبعی بود که وقتی تمام شد دلم براش تنگ شد و نه انگار که یک کتاب علمی و فلسفی و اقتصادی بود. حس میکردم یک استاد یا بزرگتری نشسته

- بیشتر
شیخ محمدعلی
۱۴۰۰/۱۱/۰۶

اول بگم که ترجمه با اندکی اقماض، خوبه و دوستانی که تصور میکنن ترجمه معوج هست یا مثلا از ترنسلیت گوگل استخراج شده، باید بگم متاسفانه چون مدل نگارش طالب همین شکله، در مسیر ترجمه، قطعا ناهمواری وجود داره؛ دوم هم

- بیشتر
REZA AKHOONDI
۱۳۹۹/۰۸/۲۲

کتاب خوب و جذابی بود و دیدگاه های خوبی به انسان میدهد. برای افراد علاقمند به ریسک و اقتصاد رفتاری و عدم قطعیت جذاب است.

تارا
۱۴۰۰/۱۰/۲۴

خود متن کتاب اصلی هم سنگینه، کلا ادبیات اقای نسیم طالب یکم پیچیده‌اس، همین مجموعه incerto رو شما بخونین متوجه میشین مترجم‌های کتاب‌های نسیم طالب چی می‌کشن، حتی عنوان درستی برای کتاب skin in the game همین نویسنده نمی‌شه پیدا

- بیشتر
mohsen
۱۳۹۹/۱۰/۲۲

صدای گرم جناب محجوب به همراه ترجمه ی فوق العاده که از متن دارند حتی برای بنده که سررشته ای از آمار و احتمال ندارم هم در حد قابل قبولی برای خودم قابل فهم هست از آنچه گوش میدهم .

- بیشتر
وحید
۱۴۰۰/۱۱/۱۵

همانطور که خود نویسنده هم در کتاب بیان کرده بعضی کتاب ها را باید زبان اصلی که نوشته شده باید مطالعه کنیم تا واقعا بدانیم منظور نویسنده چی بوده است. کتاب جذابی است و فکر را به چالش میکشاند و خواندنش

- بیشتر
بهزاد اشرف گنجوی
۱۴۰۱/۰۵/۲۲

ترجمه آقای محجوب همراه با لغات و عبارات کمی پیچیده در زبان فارسی است. گویندگی آقای محجوب عالیست، چقدر روان و زیبا و خودمانی کتاب را می‌خوانند. خود کتاب ... خود کتاب را کاش سالها قبل‌تر می‌خواندم، این کتاب نگرش و

- بیشتر
کاربر 767266
۱۴۰۲/۰۸/۲۳

هم ترجمه خوبه و هم صدای خواننده کتاب ولی مشکل اصلی خود کتابه،از اول تا اخر میخواد قو سیاه رو تعریف کنه و بگه خیلی چیزا رو نمیدونید که نمیدونید و بعضی اتفاقها تصادفی هستن ولی انقدر کشش داده که

- بیشتر
معصومزاده
۱۴۰۱/۰۹/۲۱

اصلا جالب نبود. فقط تفت داده بود....

Yusef Niroomand
۱۴۰۰/۰۹/۱۳

احتمالا آقای محجوب بخاطر انتقال بهتر مطلب خودشون اقدام به خوانش کتاب کردن قبل از خرید نمونه صوتی رو حتما گوش کنید

زمان

۱۸ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۴۳۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۸ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۲ گیگابایت, ۴۳۷٫۲ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹۸,۰۰۰
۶۸,۶۰۰
۳۰%
تومان