دانلود و خرید کتاب پادشکننده نسیم نیکولاس طالب ترجمه مینا صفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب پادشکننده اثر نسیم نیکولاس طالب

کتاب پادشکننده

ویراستار:بهنام فلاح
انتشارات:نشر نوین
امتیاز:
۳.۵از ۴۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب پادشکننده

کتاب پادشکننده یا آنچه از بی‌نظمی بهره می‌برد نوشتهٔ نسیم نیکولاس طالب با ترجمهٔ مینا صفری در نشر نوین چاپ شده است. نمی‌خواهیم فقط از عدم قطعیت جان سالم به در ببریم یا به زحمت از عهده‌اش بربیاییم. می‌خواهیم از عدم قطعیت جان به در ببریم و به‌علاوه -مثل طبقهٔ خاصی از رواقیون پرتکاپوی رومی- حرف آخر را بزنیم. مأموریت ما این است که چطور امر نادیده، مبهم و غیرقابل توضیح را رام کنیم، حتی بر آن مسلط شویم و بلکه هم شکستش دهیم.

درباره کتاب پادشکننده

بعضی چیزها هستند که از شوک بهره می‌برند؛ آن‌ها وقتی در معرض نوسان، تصادفی‌بودن، بی‌نظمی و عوامل استرس‌زا قرار می‌گیرند شکوفا می‌شوند و رشد می‌کنند و عاشق ماجراجویی، ریسک و عدم‌قطعیت هستند. اما با وجود فراگیری این پدیده در همه‌جا، هیچ واژه‌ای برای متضاد کلمۀ شکننده وجود ندارد. نسیم نیکلاس طالب در این کتاب نام این مفهوم را «پادشکننده» گذاشته است. براساس تعریف نیکلاس طالب، پادشکنندگی چیزی فراتر از تاب‌آوری یا استواری است. تاب‌آور چیزی است که در مقابل شوک‌ها مقاومت می‌کند و همانی که بود باقی می‌ماند؛ پادشکننده اما از آن چیزی که بود بهتر می‌شود.

کتاب پادشکننده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب به علاقه‌مندان به کتاب‌های توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌شود.

بخشی از کتاب پادشکننده

نیمی از زندگی هیچ اسمی ندارد

در ادارهٔ پست هستید تا چند لیوان شیشه‌ای را به عنوان هدیه برای یکی از اقوامتان در سیبری مرکزی ارسال کنید. از آنجایی که این بسته ممکن است حین حمل‌ونقل آسیب ببیند با رنگ قرمز روی آن می‌نویسید: «شکننده»، «شکستنی» یا «با احتیاط حمل شود». حالا دقیقاً متضاد این وضعیت چیست، دقیقاً متضاد «شکننده»؟

تقریباً تمام مردم جواب می‌دهند که متضاد «شکننده»، «محکم»، «مقاوم»، «قوی» یا چیزی از این دست است. اما مقاوم، محکم (و جمع این‌ها) مواردی هستند که نه می‌شکنند نه بهبود می‌یابند پس نیازی نیست درباره‌شان چیزی بنویسید - آیا تا به حال بسته‌ای را دیده‌اید که با حروف درشت سبز رویش نوشته باشند «محکم»؟ از لحاظ منطقی، متضاد دقیق یک بستهٔ پستی «شکننده» بسته‌ای است که رویش نوشته شده باشد «لطفاً بی‌دقتی کنید» یا «لطفاً بدون احتیاط حمل کنید». محتویات چنین بسته‌ای نه تنها شکستنی نیستند بلکه از شوک‌ها و انواع گسترده‌ای از سوانح و ضربه‌ها بهره می‌برند. شکننده، بسته‌ای است که در بهترین شرایط بدون آسیب می‌ماند، محکم در بهترین و بدترین شرایط بدون آسیب می‌ماند و بنابراین متضاد شکننده چیزی است که در بدترین شرایط بدون آسیب می‌ماند.

ما به چنین بسته‌ای عنوان «پادشکننده» می‌دهیم: چون هیچ کلمهٔ ساده و غیرمرکبی در لغت‌نامهٔ آکسفورد نبود که مقصود از شکنندگیِ وارونه را بیان کند پس نیاز به واژه‌سازی بود. ایدهٔ پادشکنندگی بخشی از خودآگاهی ما نیست؛ اما خوشبختانه، بخشی از رفتار اجدادی، سیستم بیولوژیکی ما و یک خصلت همه جا حاضرِ هر سیستمی است که بقا یافته است.

نظرات کاربران

Isaac Kargar
۱۴۰۱/۰۲/۲۷

منتظر این کتاب در طاقچه بی نهایت هستیم. ممنون 😊

Nilloo Co
۱۴۰۱/۰۲/۲۷

وای من خیلییییییی منتظر این کتاب بودم. لطفا در بی‌نهایت قرارش بدید. ♡ وقتی خوندم میام و نظر و امتیازم رو تصحیح می‌کنم.

mnejad.hamed
۱۴۰۱/۰۳/۱۰

کتابهای نسیم طالب جای هیچ حرفی باقی نمیذاره ، توصیه می کنم حتما مطالعه فرمایید

Aref
۱۴۰۱/۰۳/۱۴

من نسیم طالب رو از پیشبینی بحران. اقتصادی میشناختم و تپی لیست خوندنم هست

Shakiba
۱۴۰۱/۱۲/۲۴

خیلی شنیده بودم کتاب خوبیه کمک کننده اما وقتی شروع به خوندن کردم متن برام سخت بود فهمش و نتونستم ادامه بدم. نمیدونم بخاطر ترجمه نامناسب بود یا بخاطر اینکه متن کتاب واقعا اینطوریه. ممنون میشم کسی میدونه بمن بگه که

- بیشتر
کاربر ۲۸۵۳۵۶۲
۱۴۰۱/۰۴/۲۷

ترجمه این کتاب بسیار گنگ و نامفهوم است. شما با خواندن بخشهایی از کتاب که بعنوان نمونه بصورت رایگان در دسترس عموم قرار داده شده، متوجه صحبت اینجانب خواهید شد.

فرشاد بهرام پوری
۱۴۰۱/۰۵/۱۰

ترجمه این کتاب بشدت گنگ و نامفهوم هستش. در خیلی از موارد شما باید چند بار یک صفحه رو بخوانید تا ترجمه رو درک کنید

کاربر ۳۵۱۶۱۵۸
۱۴۰۱/۱۱/۰۷

اصل کتاب بر سه گانه شکننده، استوار، پادشکننده استوار است. مترجم محترم کاش سمت چپ و راست را قاطی نمی کرد!! همه چیز را بهم زده. خواننده دقت نکند کجاها راست و کجاها چپ درست است و به ترجمه نویسنده

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۳۰)
باد شعلهٔ شمع را خاموش، اما آتش را شعله‌ورتر می‌کند.
Amir
شخصیتی که من از یک بازنده سراغ دارم، کسی است که بعد از ارتکاب اشتباه، به خودش نمی‌آید، از آن اشتباه بهره نمی‌گیرد، احساس شرمساری می‌کند و به جای اینکه از اطلاعات جدیدی که به دست آمده احساس غنی‌شدن پیدا کند دچار حالت تدافعی می‌شود و به جای اینکه به حرکت خودش ادامه دهد سعی می‌کند توضیح دهد که چرا آن اشتباه را مرتکب شده است. این نوع افراد غالباً خودشان را «قربانیان» نوعی توطئهٔ بزرگ، یک رئیس بد یا ستم روزگار می‌دانند.
radmehr
در مورد انقلاب‌ها که از سرکوب جان می‌گیرند، وقتی با کشتن تظاهرکنندگان سری را به معنای واقعی کلمه می‌زنند سرهای دیگری سریع و سریع‌تر رشد می‌کنند. یک شعار انقلابی ایرلندی هست که این اثر را کوتاه و مختصر بیان می‌کند: هرچه سنگرهایت را بلندتر بسازی ما قوی‌تر خواهیم شد. به ناگاه جمعیت اینگونه تغییر می‌کند: مردمی که از شدت خشم و انزجار خون جلوی چشمانشان را گرفته است و با شجاعت و از خودگذشتگی چند نفری که مایلند جانشان را برای هدف فدا کنند تحریک شده‌اند و حالا تشنهٔ افتخار شهیدشدن‌اند. به این دلیل است که جنبش‌های سیاسی و شورش‌ها می‌توانند به شدت پادشکننده باشند
mohammad heydari
کسی که هرگز مرتکب گناهی نشده است از کسی که فقط یک‌بار مرتکب گناه شده است کمتر قابل اطمینان است. و کسی که خطاهای بسیاری کرده است -که یک خطا را بیش از یک بار مرتکب نشده باشد- قابل اطمینان‌تر از کسی است که هرگز هیچ خطایی نکرده باشد.
radmehr
رویای من -یعنی راه‌حل- این است که یک روز ملی کارآفرین داشته باشیم، با چنین پیامی: بیشتر شما شکست خواهید خورد، بی‌احترامی خواهید دید، فقیر خواهید شد اما ما برای ریسک‌هایی که می‌کنید و از خودگذشتگی‌هایتان به خاطر رشد اقتصاد این سیاره و اینکه دیگران را از فقر بیرون می‌کشید احترام قائلیم. شما منشأ پادشکنندگی ما هستید. ملت ما از شما تشکر می‌کند.
radmehr
آنچه باعث شکوفایی گونه‌ها می‌شود، صلح نیست بلکه آزادی است
radmehr
به زحمت می‌توان به افراد داده‌گرای ساده‌لوح، توضیح داد که ریسک در آینده است، نه در گذشته.
radmehr
پدیدهٔ مقاومت در برابر آنتی‌بیوتیک را در نظر بگیرید. هرچه بیشتر تلاش می‌کنید که به باکتری آسیب بزنید، باکتری‌های بازمانده قوی‌تر خواهند شد - مگر اینکه بتوانید آن‌ها را به طور کامل نابود کنید. در مورد درمان سرطان نیز دقیقاً همین امر صادق است: غالب اوقات سلول‌های سرطانی که موفق می‌شوند از شیمی‌درمانی و پرتودرمانی جان سالم به در ببرند، سریع‌تر تکثیر می‌شوند و جای خالی سلول‌های ضعیف‌تر را می‌گیرند.
radmehr
پادشکنندگی چیزی فراتر از تاب‌آوری یا استواری است. تاب‌آور کسی است که در مقابل شوک‌ها مقاومت می‌کند و همانی که بود باقی می‌ماند؛ پادشکننده اما از آن چیزی که بود بهتر می‌شود.
احسان رضاپور
نگاه مستقیم در چشم طرف مقابل، رفتار آدم را عوض می‌کند. اما برای یک مفت‌خور اداریِ پشت میز نشین، عدد صرفاً یک عدد است.
radmehr

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

حجم

۱٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۴۷۲ صفحه

قیمت:
۸۹,۰۰۰
تومان