دانلود کتاب صوتی خدایان تشنه‌اند با صدای مهرداد ضیایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی خدایان تشنه‌اند اثر آناتول فرانس

دانلود و خرید کتاب صوتی خدایان تشنه‌اند

امتیاز:
۳.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی خدایان تشنه‌اند

کتاب صوتی خدایان تشنه‌اند، یکی از مهم‌ترین آثار آناتول فرانس، داستانی درباره‌ی بخشی از وقایعی است که بعد از انقلاب فرانسه رخ می‌دهد؛ ماجراهایی که خواندنشان مو بر تنتان راست می‌کند و شما را به فکر فرو می‌برد.

خدایان تشنه‌اند را کاظم عبادی به فارسی ترجمه کرده است. نسخه صوتی این اثر را با صدای مهرداد ضیایی می‌شنوید.

درباره‌ی کتاب صوتی خدایان تشنه‌اند

خدایان تشنه‌اند، داستانی است که بخشی از تاریخ انقلاب فرانسه را روایت می‌کند. آناتول فرانس در قالب داستان خواندنی و عمیق خدایان تشنه‌اند ماجراهایی را روایت کرده است که نمونه‌های فراوانش را می‌توان در هر جامعه‌ای به چشم دید. اواریست گاملن یک انقلابی است. او به اصطلاح یک همشهری پاک است که احکام سران انقلاب برایش حکم وحی منزل را دارند. اواریست گاملن بعد از مدتی به عضویت هیئت منصفه‌ی دادگاه درمی‌آید و از همینجا است که سیر نزولی او آغاز می‌شود. او به موجودی خونخوار تبدیل می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که از صدور حکم اعدام حتی برای خواهرش هم ابایی ندارد... اواریست کم‌کم به یکی از کسانی تبدیل می‌شود که کاری کردند که این انقلاب حتی سران خود را ببلعد.  

کتاب صوتی خدایان تشنه‌اند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

اگر به مطالعه‌ی داستان‌های تاریخی علاقه‌مند هستید، حتما از شنیدن نسخه‌ی صوتی کتاب خدایان تشنه‌اند، لذت می‌برید. 

درباره‌ی آناتول فرانس 

ژاک آناتول فرانسوا تیبو ۱۶ آوریل ۱۸۴۴ در پاریس، فرانسه چشم به جهان گشود. آناتول فرانس پسر مرد کتاب‌فروشی به نام فرانسوا بود و نام مستعار خود را از او گرفت. آناتول فرانس یکی از نویسندگان پرکار فرانسوی است. او اشعار، داستان‌ها و نمایشنامه‌های بسیاری دارد. از همین رو لقب پادشاه نثر فرانسه را نیز به او داده‌اند. نثر آناتول فرانس سنگین، قوی، سهل ممتنع بود و سنت‌های کلاسیک را رعایت می‌کرد. با این‌حال در دهه ۱۹۲۰ برخی از آثار فرانس در فهرست کتاب‌های ممنوع فرانسه بودند. فرانس تحصیلات دانشگاهی نداشت و خودش شخصا مطالعه می‌کرد. داستان خدایان تشنه‌اند را در سال ۱۹۱۲ نوشت. اما قبل از آن در سال ۱۹۰۸ کتاب زندگی ژاندارک را منتشر کرده بود که از لحاظ تاریخی، یک شاهکار به حساب می‌آید. در نهایت او در ۱۲ اکتبر ۱۹۲۴ در ۸۰ سالگی درتور، فرانسه از دنیا رفت. 

بخشی از کتاب صوتی خدایان تشنه‌اند

کلیسا در میدان تنگ و تاریکی نزدیک نرده‌های کاخ واقع بود. در جلوخوانش که مرکب از دو قسمت کلاسیک مزین به گچبری‌های واژگون و مشعل‌های رنگ و رورفته و آسیب‌دیده بود، علائم و صور مذهبی را حک، و با خطوط سیاه در بالای در شعار جمهوری خواهی «آزادی، برادری، برابری یا مرگ» را نقش کرده بودند. اواریست گاملن وارد شبستان شد. در زیر همان سقف‌هایی که کشیشان سن پل گرد آمده و با جامه‌های سپید نماز جماعت می‌خواندند، اکنون میهن پرستان با کلاه‌های قرمز برای انتخاب نمایندگان شهرداری، و شور در امور سکسیون، اجتماع می‌کردند. مجسمه‌های قدیسین را از جای خود بیرون کشیده و مجسمه‌های نیم‌تنه‌ی بروتوس، ژان‌ژاک روسو و لوپل‌تیه را به جای آن‌ها قرار داده بودند. تابلوی حقوق بشر بر فراز محراب یغما شده، آویزان بود...

نظرات کاربران

مجتبی
۱۴۰۰/۱۱/۱۹

خدایان تشنه اند جزو معدود آثاری هست که ضدانقلاب فرانسه نوشته شده و ما را با وجه تاریک و خشن و دگم این انقلاب آشنا می‌کند. بحث اینکه چقدر انصاف در بیان وقایع تاریخی و حس نویسنده نسبت به آن

- بیشتر
M.A.L
۱۳۹۹/۰۲/۱۰

کتاب عجیبیه‌ باید بگم برای فهمیدن بهتر کتاب باید حداقل آشنایی کمی با تاریخ و حوادث انقلاب فرانسه داشته باشید چون کتاب اصلا به جزعیات‌ اشاره ای نداره و اسامی رو بدون معرفی کردن آنها به کار میبره و ازشون‌ میگذره‌‌.

- بیشتر

زمان

۹ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۵۰۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۴ دقیقه

حجم

۵۰۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۸,۰۰۰
۳۳,۶۰۰
۳۰%
تومان