دانلود کتاب صوتی امپراتوری خورشید با صدای احسان چریکی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی امپراتوری خورشید اثر جی.جی. بالارد

دانلود و خرید کتاب صوتی امپراتوری خورشید

دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۳از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی امپراتوری خورشید

امپراطوری خورشید رمانی از جی. جی. بالارد، نویسنده رمان جذاب، انتقادی و پسارستاخیزی برج است. این نویسنده معاصر انگلیسی در رمان امپراطوری خورشید داستان کودکی را تعریف می کند که طعم تلخ جنگ را چشیده است. 

بالارد که خود دوران کودکی و بلوغش را در دوران جنگ گذرانده در این رمان حقایق تلخ و گزنده‌ای از حقارت انسان‌ و جهان و بازگشت به خوی حیوانی روایت می‌کند.

درباره کتاب صوتی امپراطوری خورشید

داستان درباره کودکی به اسم جیم گراهام (هم‌نام نویسنده) است که یکه و تنها به مبارزه با جنگ برمی‌خیزد. تم اصلی دیاستان برهمین دیدگاه استوار است و در طول ان کودک به ضد ارزش‌های غرب و دوابر قدرت جهانش هجوم می‌برد. جیم شیفته هواپیما است و آن را وسیله‌ای برای جنگ نمی‌داند او که دوست دارد هواپیماها را بشناسد، به یک‌باره درون دنیایی تیره و تاریک می‌افتد. دنیایی پر از وحشی‌گری، نیرنگ، سیاهی و شرارت. دنیایی که در آن انسان گرفتار برآورده کردن ابتدایی‌ترین نیازهایش برای زنده ماندن است. این‌جا است که پسر باید طریقه زندگی کردن این‌چنینی را بیاموزد تا بتواند زنده بماند.

داستان بالارد با همه تصاویر خشونت‌بارش، ناامیدکننده نیست زیرا در همان شرایط هم باز کسانی هستند که با انسان همراه می‌شوند و حاضرند برای دیگران فداکاری کنند. در واقع بارقه امیدی در همه شرایط سخت کتاب وجود دارد.

استیون اسپیلبرگ در سال ۱۹۸۷، با اقتباس از کتاب امپراتوری خورشید فیلمی در ژانر درام و با همین نام ساخت که کریستین بیل، جان مالکوویچ و میرنادا ریچاردسون  در آن بازی کردند.

ریچاردایدر،منتقد لس آنجلس تایمز گفته است: امپراتوری خورشید یک شاهکار است،و مثل همه شاهکارها زاویه نگاه نویسنده، زاویه‌ای غیر منتظره و کمی نامتعارف است و تاثیر عمیق اثر نیز از همین دیدگاه ناشی می‌شود.

 شنیدن کتاب صوتی امپراطوری خورشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

علاقه‌مندان به داستان و رمان، به ویژه دوست‌داران ادبیات ضد جنگ

درباره جی.جی بالارد

جیمز گراهام بالارد در سال ۱۹۳۰ در حومه‌ی اعیان‌نشین شانگهای به‌ دنیا آمد. با آغاز جنگ ژاپن و چین در سال ۱۹۳۷ و گسترش و تبدیل شدنش به جنگ جهانی دوم، در سال ۱۹۴۱، زمانی که ژاپن به پرل هاربر حمله کرد، بالارد که کودکی بیش نبود، پدر و مادرش را گم کرد و مثل بقیه‌ انگلیسی‌ها و آمریکایی‌ها به اردوگاهی تبعید شد. او پنج سال از تأثیرپذیرترین سال‌های عمرش را در کثیف‌ترین مکان‌ها و با بدوی‌ترین و خشن‌ترین انسان‌ها گذراند. 

رمان‌های تصادف، جزیره بتون، برج، شبهای کوکائین و مجموعه داستان‌های صدای زمان و داستان های دیگر ، بیلنیوم و مرد ناممکن از آثار دیگر بالارد هستند.



 

نظرات کاربران

novelist
۱۳۹۹/۱۲/۱۵

خیلی داستان جذابی داره، حتما پیشنهاد میدم گوش بدین فوق العاده ست

زمان

۱۵ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۸۹۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۵ ساعت و ۴۹ دقیقه

حجم

۸۹۹٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۴,۰۰۰
تومان