دانلود کتاب صوتی شاخه نبات با صدای شیما مسیبی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شاخه نبات اثر حمزه سردادور

دانلود و خرید کتاب صوتی شاخه نبات

گوینده:شیما مسیبی
انتشارات:انتشارات پر
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شاخه نبات

کتاب صوتی شاخه نبات، داستانی زیبا از زندگی معشوقه افسانه‌ای حافظ شیرازی، شاخه نبات است که حمزه سردادور با استناد به منابع اندک موجود و ترکیب آن با خیالات زیبای خودش، نوشته است.

شنیدن کتاب صوتی شاخه نبات با صدای شیما مسیبی، به تجربه‌ای شیرین بدل خواهد شد.

درباره‌ی کتاب صوتی شاخه نبات

این‌همه شهد و شکر کز سخنم می‌ریزد

اجر صبری است کزآن «شاخه‌ نبات»ام دادند

این‌ بیت زیبا از لسان‌الغیب، حافظ شیرازی، نشانه و گوشه‌ای از عشق حافظ و شاخه نبات به یکدیگر است. شهرت شاخه‌ نبات در شعر فارسی و نزد کسانی که حافظ را می‌شناسند و به او ارادت دارند، درهیچ کجای دنیا، کم‌تر از شهرت خود حافظ نیست و این، در حالی است که تا پیش از زمان نگارش رمان شاخه‌ نبات توسط حمزه سردادور، مجموع اطلاعاتی که درباره‌ی شاخه‌ نبات و ارتباط وی با حافظ وجود داشت، از سطوری پراکنده در لابلای کتب و رسالات مختلف تجاوز نمی‌کرد. شاخه نبات همان کسی است که خواجه شمس الدین محمد حافظ شیرازی بخش عمده‌ی مهارت و ممارست خود در غزل‌سرایی را مدیون عشق آسمانی و بی‌تکلف او می‌داند. شاخه نبات همان کسی است که سال‌ها صبورانه به‌پای وی نشست و بعد از آن‌که مجال ازدواج با حافظ را به‌دست آورد، در تمام بد و خوب‌های زندگی، شریکی وفادار برای وی بود. حمزه سردادور، اگر اولین نفری نباشد که چنین کاری کرده، لااقل یکی از اولین نویسندگانی است که با تحقیق و تتبع در منابع مختلف ادبی و تاریخی، اطلاعاتی در حد مقدور، از زندگی خصوصی حافظ و شاخه‌ نبات به‌دست آورده و آن اطلاعات را در قالب رمان دلنشینی درآورده است.

کتاب صوتی شاخه نبات را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

دوست داران ادبیات فارسی و دوست‌داران و عاشقان حافظ شیرازی از شنیدن کتاب صوتی شاخه نبات لذت می‌برند.

درباره‌ی حمزه سردادور

حمزه سردادور نویسنده‌ی کتاب شاخه‌ نبات از پاورقی‌نویسان قدیمی ایرانی است که در سال ۱۲۷۵ هجری شمسی در تبریز به دنیا آمد. رمان‌های تاریخی فراوانی از حمزه سردادور در چند دهه اخیر منتشر شده است و تجدید چاپ‌های متعدد این آثار نشانگر محبوبیت و عامه‌پسندی آن‌ها است. حمزه سردادور از دهه بیست تا اواخر دهه چهل در مجله «اطلاعات هفتگی» پاورقی نوشت و از عوامل جذابیت و فروش آن مجله، یکی نیز داستان‌های پرآب‌و‌تاب سردادور بود که پس از پایان چاپ آن‌ها در مجله، به شکل کتاب نیز در اختیار مخاطبین قرار می‌گرفت. برخی از این آثار عبارتند از: زندانی قلعه قهقه، شاخه نبات، از صید ماهی تا پادشاهی، در پس پرده، مه‌لقا، آزاد زنان، کیمیاگران، دختر قهرمان، افسانه‌ی قاجار، بانوی سربدار و..

بخشی از کتاب صوتی شاخه نبات

آن دختر ماه‌منظر که در یک خاندان بزرگ به ‌دنیا آمده و غرق در ناز و نعمت ‌می‌زیست، از جمال و کمال به ‌حد اعلی بهره‌مند و از حیث عقل و هوش و میان ‌همتایان بی‌مانند بود. دختران هم‌سن و سال او، مخصوصا دوشیزگان بزرگ‌زاده و پُر ‌حشمت و جلال بر او حسد می‌بردند و خوش به ‌حالش می‌گفتند. آنچه آنان را ‌متحیر می‌ساخت، این بود آن دختر، با تمام زیبایی و رعنایی و با این‌که از همه ‌نعمت‌ها برخوردار بود و به ‌نظر آنان کم‌ترین کسری یا کمبودی در زندگی نداشت، ‌اغلب اوقات قیافه‌اش گرفته و اندیشناک به ‌نظر می‌رسید. از معاشرت با دختران و ‌زنان گریزان بود. اگر هم گاهی از روی اجبار در مجلسی حاضر می‌شد، با وجود تمام ‌وسایل تفریح و خنده که در مجالس جشن و سرور و عقد و عروسی فراهم بود، ‌خنده که سهل است، حتی تبسمی بر لبانش نقش نمی‌بست. بعضی‌ها حالات او را ‌حمل بر کبر و غرور می‌کردند و می‌گفتند چون عمویش درصدد تصاحب تاج و ‌تخت ایران است، خان‌سلطان کسر شأن خود می‌داند با زیردستان آتی خود ‌هم‌ردیف باشد.

عده‌یی دیگر، تصور می‌کردند خان‌سلطان به ‌درد عشق آتشینی گرفتار ‌است که شب و روز به ‌عشق خود فکر می‌کند. اما همه می‌دانستند آن دختر ‌به ‌هر جوانی از هر طبقه که باشد، اگر اظهار علاقه کند، معشوق مقابلش ‌به ‌خاک خواهد افتاد. حدسیات دیگری هم می‌زدند، اما آنچه مسلم بود ‌کسی از درد دل او خبر نداشت.

همیشه همین‌طور است. کم‌تر کسی در دنیا پیدا می‌شود که از بخت خود راضی ‌باشد. خان‌سلطان هم با این‌که از تمام نعمت‌های مادی و معنوی برخوردار بود و با ‌تمام جمال و کمالی که داشت نقصی در خلقت خود می‌دید که قلبش را می‌فشرد و ‌روحش را شکنجه می‌داد. نقصی که کسی قادر به ‌رفع آن نبود.

او هر روز، ساعت‌ها به ‌این نقص فکر می‌کرد. بعد دست‌هایش را به ‌سوی آسمان ‌می‌گرفت و به ‌درگاه خداوندی شکوه و شکایت می‌کرد که چرا خداوند در حقش ‌بی‌لطفی کرده و او را دختر آفریده و در گروه پسران جای نداده است...

نظرات کاربران

شیرین
۱۳۹۹/۰۱/۳۰

این کتاب شامل تمام سرنوشت حافظ و معشوقه اش است. در طول خواندن کتاب مسایل تاریخی ، جنگ ها و اداب و رسوم قرن هشتم رایج در ایران به خوبی بیان می شود (در مواردی حتی می توان گفت بیشتراز ظرفیت

- بیشتر
کاربر ۱۴۸۵۱۹۱
۱۴۰۱/۱۰/۳۰

سلام لطفا کتابهای مرحوم سردادور را به شکل صوتی عرضه کنید . خیلی جذاب هستن .تاریخ و رمان به شکل ایرانی پسند.

fatima6087
۱۴۰۲/۱۰/۰۶

داستان و ذکر وقایع تاریخیش رو دوست داشتم اما گوینده چند جا اشتباه داشت مثلا اوایل فصل سوم به جای تنگه ی الله اکبر میگه تنگُ اله اکبر یا به جای قَبا میگه قُبا

رادین
۱۴۰۲/۱۰/۱۶

به نظر من کتاب زیبایی است و اطلاعات دلنشینی میدهد و تاریخ کشورمان را نیز در زمان حافظ به گونه ی بسیار زیبایی توصیف میکند و موجب میشود تا علاوه بر آگاه شدن از حال هوای این شاعر شیرین زبانمان

- بیشتر

زمان

۱۲ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۶۶۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۲ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۶۶۱٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان