دانلود کتاب صوتی رفوزه‌ها با صدای مهیار ستاری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رفوزه‌ها اثر ابوالفضل زرویی نصرآباد

دانلود و خرید کتاب صوتی رفوزه‌ها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۴از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی رفوزه‌ها

کتاب صوتی رفوزه ها مجموعه‌ای از اشعار بی‌نظیر نوشته‌ی ابوالفضل زرویی نصرآباد در طول بیست سال اخیر است. شماری از منتقدان و طرفداران کتاب زرویی را عبید زاکانی طنز معاصر می‌دانند.

درباره کتاب صوتی رفوزه ها

کتاب صوتی رفوزه ها مجموعه‌ای از همه‌ی سروده‌های طنز ابوالفضل زرویی نصرآباد در طول بیست و یکی دو سال اخیر است؛ او نویسنده‌ی طنزپرداز تقریبا کم‌کاری است و بیشتر از تعداد به کیفیت آثارش توجه می‌کند. به همین دلیل مخاطبان و طرفداران آثارش می‌دانند کتابی که از او منتشر شده است، قبل از انتشار، به دفعات و با وسواس زیادی از صافی ذوق سخت‌گیرانه‌ی او عبور کرده‌اند، به همین دلیل است که به سختی می‌توان آثارش را گلچین کرد.

بسیاری از منتقدان اعتقاد دارند که شعر نوهای طنز ابوالفضل زرویی نصرآباد و سبکی که او بعد از انقلاب، رواج داد، تاثیر زیادی بر نگاه و زبان شعر نو و نیمایی معاصر گذاشت. این مجموعه، تقریباً همه‌ی آثار طنز و سروده‌های ابوالفضل زرویی نصرآباد را دربردارد؛ از «با معرفت‌ها» و «اصل مطلب» گرفته تا اخوانیات و اشعاری که پیش از این هیچ‌گاه، جایی چاپ و منتشر نشده‌ است. رفوزه ها مجموعه کامل طنزسروده‌های ابوالفضل زرویی نصرآباد، اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۰، همزمان با نمایشگاه کتاب منتشر شد.

چرا باید کتاب صوتی رفوزه ها را گوش دهیم؟

این کتاب به سبک و سیاق قدیم ولی توسط یک نویسنده جدید و به‌صورت مدرن نوشته شده است، او در این مجموعه سعی کرده با آثار طنزش خنده را به ما هدیه دهد و مسیر عبید و دهخدا را ادامه دهد.

شنیدن این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر شما جزو طرفدارن دهخدا و یا اشعار طنز هستید و دوست دارید کارهای جدید از نویسندگان جوان را بخوانید این کتاب قطعا برای شما مناسب است.

درباره ابوالفضل زرویی نصرآباد

ابوالفضل زرویی نصرآباد در سال ۱۳۴۸ در تهران متولد شد. او اصالتا اهل روستای نصرآباد تفت واقع در استان یزد می‌باشد. ابوالفضل زرویی نصرآباد با اسم‌های مستعار «ملانصرالدین»، «چغندر میرزا»، «ننه قمر»، «کلثوم ننه»، «آمیز ممتقی»، «میرزا یحیی»، و «عبدل» در نشریات مختلفی مانند نشریات مؤسسه گل آقا، همشهری، جام جم، ایرانیان، انتخاب، زن، مهر، کیهان ورزشی، بانو، جستجو، عروس و تماشاگران طنز نوشته‌است. او شاعر، پژوهشگر و طنزپرداز ایرانی است که در اولین دوره جشنواره بین‌المللی شعر فجر در بخش طنز برنده شده است.

در تابستان ۱۳۷۱ کیومرث صابری فومنی معروف به گل آقا در جواب به سؤال مصاحبه‌کننده روزنامه ابرار که می‌پرسید: «چشم امیدتان در طنزنویسی امروز به کیست؟» گفته است: «…قلمی که عبید و دهخدا در دست داشتند، الان بی‌صاحب نیست. طنز دارد جان می‌گیرد. یکی از مشهورترین طنزنویسان امروز ما ـ ملانصرالدین ـ (ابوالفضل زرویی نصرآباد) فقط ۲۳ سال دارد! چراغ‌ها دارند روشن می‌شوند. شهر چراغانی خواهد شد…». علی موسوی گرمارودی نیز ابوالفضل زرویی نصرآباد را عبید زاکانی طنز معاصر می‌داند. او در ۱۰ آذر ۱۳۹۷ در احمدآباد مستوفی درگذشت.

ابوالفضل زرویی نصرآباد علاوه‌بر کتاب و نویسندگی، فعالیت‌های اجرایی زیادی نیز در حوزه طنز انجام داده‌است که از میان آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد: معاون سردبیر و عضو هیئت تحریریه هفته‌نامه‌ی گل آقا، سردبیر ماهنامه‌ی گل آقا، دبیر اجرایی سالنامه گل آقا، دبیر سرویس طنز روزنامهٔ همشهری، پایه‌گذار و مدیر دفتر طنز حوزه هنری، همکاری با سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و تدریس در دانشگاه آزاد اسلامی.

درباره مهیار ستاری (گوینده)

مهیار ستاری مدرک کارشناسی تئاتر با گرایش بازیگری دارد. او همکاری‌اش را با رادیو از سال ۱۳۷۹ به عنوان بازیگر نمایش رادیویی و گوینده آغاز کرد او تاکنون با رادیو ایران ، رادیو نمایش و رادیو صدای آشنا و شبکه تلویزیونی یک سیما و شبکه تلویزیونی سلامت به عنوان گوینده و مجری همکاری داشته است.

فهرست کتاب رفوزه ها

شعر نو

حکایت

از هر دری

اخوانیات

خودمانی‌ها

اصل مطلب

تکه‌هایی از کتاب صوتی رفوزه ها

بنده شاعری هزارپیشه‌ام

رفته تا فراخنای تنگ شعر

ریشه‌ام

بعد از این که آب حیرت از سرم گذشت،

شد هزارتوی شعرم اندکی،

آبکی!

***

من کنار بغض سبز گربه‌ها لمیده‌ام

از نگاه عنکبوت

شعله‌ی غرور چنجه را چشیده‌ام

گر نداری ای عمو، به گفته‌های من، یقین

دفتر سروده‌های بنده را بیا ببین!

***

بنده برخلاف وضع ظاهری که عاجزم

شاعری مبارزم!

هر ورق ز شعر من

عطر و بوی خون تازه می‌دهد

(بالاخص اگر میان کاغذش

-روز عید-

گوشت، ازدکان، کسی کند خرید!!)

***

من به این زبان و شعر و آب و خاک

عاشقم

در فنون شاعری - به جان عمه‌ام-

حاذقم!

لیک خسته‌ام من از مکررات

اصلا از این زبان «فینیش»!

«کن یو اسپیک انگلیش؟»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۷ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۷ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۵۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان