دانلود کتاب صوتی عینک دور طلایی با صدای رضا عمرانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی عینک دور طلایی

کتاب صوتی عینک دور طلایی نوشتهٔ آرتور کانن دویل و ترجمهٔ جمشید اسکندانی است. رضا عمرانی، بهرام ابراهیمی، امیرمحمد صمصامی، بهناز بستان دوست، معصومه عزیزمحمدی، امیررضا دلاوری، مینا درودیان و کامیار محبی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده‌اند و ماه آوا آن را منتشر کرده است. این اثر صوتی ماجراهای شرلوک هلمز (قسمت اول) را در بر گرفته است.

درباره کتاب صوتی عینک دور طلایی

در کتاب صوتی عینک دور طلایی کارآگاه جوان «هاپکینز» را دنبال می‌کنیم که در شبی بارانی به آپارتمان «شرلوک هولمز» می‌آید و خبر از کشته‌شدن جوانی به نام «ویلوبی اسمیت» می‌دهد. اسمیت که به‌تازگی از دانشگاه آکسفورد فارغ‌التحصیل شده، اخیراً برای دستیاری به استخدام پروفسور «کورام» درآمده بوده تا به او در تدوین کتاب تازه‌اش کمک کند. در محل جنایت هیچ نشانه و انگیزه‌ای از قتل پیدا نشده؛ مگر عینکی دور طلایی که به‌نظر می‌رسد متعلق به قاتل باشد. هولمز به‌همراه «واتسون» بلافاصله دست‌به‌کار می‌شود تا پرده از راز این جنایت بردارد.

شنیدن کتاب صوتی عینک دور طلایی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی و داستان‌های جنایی و پر رمزوراز شرلوک هولمز پیشنهاد می‌کنیم.

درباره آرتور کانن دویل

سر آرتور ایگناتیوس کانن دویل در سال ۱۸۵۹ در شهر ادینبورگ در اسکاتلند به دنیا آمد. او نویسنده، پدیدآور و پزشکی اسکاتلندی بود که ابتدا به حرفهٔ پزشکی می‌پرداخت اما آوازهٔ خود را مدیون خلق شخصیت «شرلوک هولمز»، کارآگاه خصوصی، است. او ۴ رمان و بیش از ۵۰ داستان کوتاه از شرلوک هولمز نوشته است. به‌طور کلی داستان‌های شرلوک هولمز نقطه‌عطفی در ادبیات جنایی محسوب می‌شود.

این نویسنده در زمان خود نویسنده‌ای پرکار بوده و علاوه بر داستان‌های شرلوک هولمز، اشعار، نمایشنامه‌ها و رمان‌های بسیار دیگری نوشته است؛ همچنین از اعضای فراماسونری بود. دویل با کمک عموی ثروتمند خود در ۹سالگی به مدرسه فرستاده شد و در سال ۱۸۷۵ به دانشگاه رفت. از سال ۱۸۷۵ تا ۱۸۷۶ در مدرسه‌ای در اتریش تحصیل کرد و بعدها دین کاتولیک را رد کرد و به یک ندانم‌گرا تبدیل شد و پس از مدتی هم عارف شد.

دویل در ابتدای خلق اثر شرلوک هولمز با مشکل پیداکردن ناشر برای داستانش مواجه شد. در ابتدا خوانندگان زیادی حاضر نبودند که برای خواندن چنین داستانی پول خرج کنند؛ به‌همین‌دلیل او برای چاپ داستان «اتود در قرمز لاکی» مجبور شد به مجلاتی روی آورد که داستان‌های مختلف و کم‌فروش را در کاغذهای ارزان‌قیمت چاپ می‌کردند.

او در سال ۱۸۹۲ نامه‌ای به معلم سابق دانشگاهش «جوزف بل» نوشت و در آن گفت: «من شرلوک هولمز را مدیون شما هستم و سعی کردم با استفاده از شخصیت و قدرت مشاهده و استنتاج شما یک انسان جدید بسازم». در فوریهٔ ۱۸۹۰، او داستان «نشانه چهار» را نوشت و داستان‌های کوتاه دیگری هم از شرلوک هولمز نوشته که در مجلهٔ «استرند» به چاپ رسید. نگرش ویژهٔ دویل نسبت به شخصیت مخلوقش باعث بادوام‌شدن آن شخصیت شده بود، اما او در سال ۱۸۹۳ و در داستان «مشکل نهایی» شرلوک هولمز را توسط پروفسور «جیمز موریارتی» از بین برد. پس از آن ناشران زیادی درخواست دادند تا دویل دوباره شرلوک هولمز را زنده کند. ناشران حاضر بودند مبالغ بسیار زیادی را پرداخت کنند که این کار باعث شهرت بیشتر شرلوک هولمز شد.

دویل در سال ۱۹۰۳ و بعد از ۱۰ سال بالاخره شرلوک هولمز را زنده کرد. او از زبان شرلوک هولمز توضیح داد که فقط جیمز موریارتی از آبشار سقوط کرده و مرده است، اما ازآنجاکه هولمز دشمنان خطرناک دیگری مانند «سرهنگ سباستین موران» داشت، تصمیم گرفته بود خود را مرده نشان دهد تا بتواند تمام هم‌دستان موریارتی را دستگیر کند. پس از زنده‌شدن دوبارهٔ شرلوک هولمز، دویل در سال ۱۹۱۴ داستان «درهٔ وحشت» را نوشت که با واکنش مثبت خوانندگان روبه‌رو شد. در نهایت هولمز در ۵۶ داستان کوتاه و ۴ رمان ظاهر شد. 

آرتور کانن دویل در سال ۱۹۳۰ از دنیا رفتند.

معرفی نویسنده
عکس آرتورکانن دویل
آرتورکانن دویل

آرتور کانن دویل نویسنده‌ی مشهور اسکاتلندی است که ۶۰ داستان معمایی با حضور کارآگاه بسیار محبوب تمام دوران‌ها، یعنی شرلوک هلمز و دستیار وفادارش، واتسون نوشت. کانن دویل از نظر حرفه‌ای یک پزشک بود که بعدها به یک نویسنده‌ی مشهور و موفق تبدیل شد.

قمارباز
فئودور داستایفسکی
بارون درخت نشین
ایتالو کالوینو
دیدن دختر صد درصد دلخواه در صبح زیبای ماه آوریل
هاروکی موراکامی
تصویر دوریان‌‌ گری
اسکار وایلد
داستان همراه ۵ (خارجی)
هاینریش بل
مرد داستان فروش
آرمان سلطان‌زاده
داستان دو شهر
چارلز دیکنز
آغاز داستان: حکایت شهرباز و برادرش شاه زمان ـ حکایت دهقانی و خرش
عبداللطیف طسوجی
مدرسه پرایری (ماجراهای شرلوک هلمز: قسمت دوم)
آرتورکانن دویل
کاخ اَبی گِرَنج (ماجراهای شرلوک هلمز: قسمت سوم)
آرتورکانن دویل
دومین لکه (ماجراهای شرلوک هلمز: قسمت پنجم)
آرتورکانن دویل
ماجرای چارلز آگستوس میلوتون (ماجراهای شرلوک هلمز قسمت ششم)
آرتورکانن دویل
پیتر سیاه (ماجراهای شرلوک هلمز: قسمت هفتم)
آرتورکانن دویل
سه چهارم گمشده (ماجراهای شرلوک هلمز: قسمت چهارم)
آرتورکانن دویل
شب نخستین: حکایت بازرگان و عفریت ـ حکایت پیرمرد و غزال
عبداللطیف طسوجی
شب سوم: حکایت پیرمرد سِیُم و استر ـ حکایت صیاد
عبداللطیف طسوجی
نگاه مرده
جمعی از گویندگان
شیطان به قتل می‌رسد
آگاتا کریستی
شرلوک هلمز (یال شیر)
آرتورکانن دویل

نظرات کاربران

عاشق کتاب
۱۳۹۷/۰۳/۲۸

شرلوک هلمز دوست داشتنی است،هر کدام از ما می‌توانیم خودمان را جای هلمز بگذاریم و فکر کنیم اگر خودمان هم به جنایت علاقه داشتیم با کمی‌تلاش می‌توانستیم مثل هلمز باشیم و حتی یک دکتر واتسون هم داشته باشیم، چرا که

- بیشتر
حسن هادیان
۱۳۹۷/۰۴/۰۹

خواهش میکنم طاقچه جان نسخه های دیگه شرلوک هلمز رو هم رایگان کن

Shahab Shahmohamadi
۱۳۹۷/۰۳/۲۷

چقد شرلوک هلمز دوست دارم 😊 😊 مررررسییییی

Estatira
۱۳۹۹/۰۱/۲۰

داستان خوبی بود البته جزء بهترین‌های شرلوک‌ نبود. راستی، این قسمت رو از کتابراه رایگان بگیرین، بقیه رو هم از فیدیبو که ۷۵۰۰عه هرکدوم.

agha amin
۱۳۹۸/۱۱/۱۹

توی کتابراه رایگانه😐😐😐

سارا
۱۳۹۷/۰۴/۰۹

کتاب های شرلوک هلمز همیشه جذابن. اجرا هم عالی بود

امیرعلی
۱۳۹۷/۰۶/۱۵

فوق العاده عجیب و جالب داستان جذاب بود گوینده ها. و صدابردار. دقیق و حرفه ای بودن انتخاب موسیقی های متن متناسب با اون بود دوست داشتنی ک و کامل شاید در انتخاب یکی یا دو تا از صدا ها نیاز به

- بیشتر
Fateme
۱۳۹۷/۰۵/۱۶

طاقچه از شما بعیده این که رایگان بود

Sina Salehizadeh
۱۳۹۷/۰۴/۲۱

فوق العاده بود معمولا کتاب های صوتی ناگیرا و خسته کننده‌ هستند ، ولی این مجموعه هم صداگذاری و تنظیم فوق العاده و هم گویندگی فوق العاده‌ ای داره. داستان هم عالی بود ممنون

گابو
۱۳۹۷/۰۵/۰۹

خیلی قشنگ بود .

زمان

۱ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۱۸۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲۱ دقیقه

حجم

۱۸۷٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۹,۰۰۰
تومان