دانلود کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر با صدای منوچهر زنده‌دل + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر اثر پروسپر مریمه

دانلود و خرید کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

انتشارات:نشر سماوا
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر نوشتهٔ پروسپر مریمه و ترجمهٔ محمود گودرزی است. منوچهر زنده دل گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و نشر سماوا آن را منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ یک مجموعه داستان کوتاه و بلند فرانسوی.

درباره کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر که کتاب شمارهٔ ۱۴ از مجموعهٔ «افق کلاسیک» است، یک رمان کوتاه یا نووِلا به نام «کارمن» را در بر گرفته است که نخستین‌بار در سال ۱۸۴۵ میلادی منتشر شد. نویسندهٔ این اثر یکی از مؤلفان رمانتیک ادبیات فرانسه است. داستان «کارمن» دربارهٔ سرجوخه‌ای به نام «دون خوزه» است. او سرباز سواره‌نظام اسپانیا است و سپاهی که در آن قرار دارد، نزدیک شهر سِویل اردو زده است. دون خوزه مأموریت پیدا کرده تا دختری به نام «کارمن» را بازداشت کند. سرجوخه مردی جدی و متعصب است و متهم، دختری کولی است. گفته شده است که علت نوشتن این اثر، علاقه‌ای است که پروسپر مریمه (Prosper Merimee) به زندگی و سرگذشت کولی‌ها داشته و مدت‌ها درباره‌شان مطالعه و تحقیق کرده است. کتاب حاضر به‌جز «کارمن»، پنج داستان کوتاه را از همین نویسنده ارائه کرده است؛ «ونوس شهر ایل»، «ماتئو فالکونه»، «تامانگو»، «بازی نرد» و «گلدان اتروسکی».

شنیدن کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۱۹ فرانسه و قالب داستان کوتاه و داستان بلند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی کارمن و چند داستان دیگر

««پس از مراسم خلع درجه، گمان می‌کردم دیگر رنجی نخواهم کشید، اما هنوز خواری دیگری بود که باید به آن تن می‌دادم. این اتفاق زمانی افتاد که از زندان بیرون آمدم، وقتی دستور دادند به خدمت برگردم و مرا در مقام سربازی ساده به نگهبانی گماشتند. نمی‌توانید تصور کنید مردی دلیر در چنین وضعیتی چه احساسی دارد. به‌گمانم ترجیح می‌دادم تیرباران شوم؛ دست‌کم فرد اعدامی تنها قدم برمی‌دارد، جلوتر از جوخه اعدام و آدم حس می‌کند کسی است؛ مردم به او می‌نگرند.»

*

«هنگام خروج از پورتووکیو، وقتی به شمال غرب و به سوی مرکز جزیره‌ی کورس می‌رویم، می‌بینیم که ارتفاع زمین با سرعتی به نسبت زیاد بیشتر می‌شود و پس از سه ساعت پیاده‌روی در کوره‌راه‌های پیچ‌درپیچی که با صخره‌های درشت مسدود شده‌اند و گاه دره‌هایی قطعشان کرده است، به مرز ماکی بسیار گسترده‌ای می‌رسیم. ماکی، موطن چوپان‌های کورسی و هر کسی است که با دستگاه قضا اختلاف پیدا کرده. باید دانست که زارع کورسی، برای آنکه زحمت کود دادن به مزرعه‌اش را از سر خود باز کند، بخشی از جنگل را می‌سوزاند. اگر شعله دورتر از جایی که نیاز است پخش شود، چه حیف! هر چه شد، شد. در عوض اطمینان داریم با پاشیدن بذر در زمینی که از خاکسترهای درختان خودش حاصلخیز شده، محصولی خوب به دست می‌آوریم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۵۷۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۶ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۵۷۳٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۸۰,۰۰۰
تومان