دانلود کتاب صوتی پروفسور با صدای سلمان ظاهری + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پروفسور اثر شارلوت برونته

دانلود و خرید کتاب صوتی پروفسور

انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی پروفسور

کتاب صوتی پروفسور نوشتهٔ شارلوت برونته و ترجمهٔ رضا رضایی است. گویندگی این کتاب صوتی را سلمان ظاهری انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است؛ کتابی دربردارندهٔ یک رمان کلاسیک انگلیسی.

درباره کتاب صوتی پروفسور

کتاب صوتی پروفسور (The Professor) که اولین‌بار در سال ۱۸۵۳ میلادی به چاپ رسید، یک رمان کلاسیک انگلیسی را در بر گرفته است. این کتاب را اولین رمان شارلوت برونته دانسته‌اند که در زمان زندگی او منتشر نشد؛ زیرا بارها توسط ناشرهای مختلف رد شد. قهرمان این رمان که «ویلیام» نام دارد، کار کسالت‌آورش در مناطق صنعتی یورکشایر را رها می‌کند و پس از سفر به بلژیک، به‌عنوان معلم مشغول به کار می‌شود. آشنایی با زنی اغواکننده به نام «زوریاد رویتر» باعث پیچیده‌شدن احساسات این قهرمان نسبت به دختر فقیری می‌شود که در مدرسهٔ رویتر، هم درس می‌خواند و هم تدریس می‌کند. این قهرمان سرانجام عشق را تجربه می‌کند. گفته شده است که این رمان تا حدودی نشان‌دهندهٔ حالات روحی و درونی نویسنده است. حوادث این اثر از دهۀ ۱۸۳۰ که زمانۀ مبارزه برای بهبود شرایط کار در کارخانه‌های انگلستان بود شروع می‌شود و در اوایل دهۀ ۱۸۴۰ که دورۀ گسترش اندیشه‌های آزادی‌خواهانه بود پایان می‌یابد. محتوای این اثر را به تلاش نافرجام شارلوت برونته در دایرکردن یک مؤسسهٔ آموزشی مرتبط دانسته‌اند.

شنیدن کتاب صوتی پروفسور را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی قرن ۱۹ انگلستان و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره شارلوت برونته

شارلوت برونته در سال ۱۸۱۶ به دنیا آمد. او در روستایی واقع در شمال انگلستان زندگی می‌کرد. پدرش کشیش و اهل ایرلند بود و مادرشان اهل کورنوال. شارلوت در کودکی مادرش را از دست داد و به همراه ۲ خواهرش «امیلی» و «آن» و نیز برادرشان زندگی می‌کرد. آن‌ها ارتباط بسیار زیادی با دنیای بیرون از کلیسا و مدرسه نداشتند؛ به‌همین‌دلیل در اوقات بیکاری، به ساختن قصه‌هایی عجیب‌وغریب درمورد مردم بیرون می‌پرداختند. هر ۲ خواهرِ شارلوت یعنی «امیلی برونته» و «آن برونته» نیز مانند او نویسنده شدند. شارلوت ابتدا رمان «جین ایر» را که برخی معتقدند، متأثر از تجربیات خودش است، با نام مستعار منتشر کرد.این کتاب بسیار موردتوجه عموم قرار گرفت. زمانی که مردم متوجه شدند نویسندهٔ این کتاب یک زن است، بسیار تعجب کردند. از میان آثار دیگر شارلوت برونته می‌توان به رمان‌های «ویلت»، «شرلی» و «پروفسور» اشاره کرد. شارلوت برونته در سال ۱۸۵۵ درگذشت. به‌گفتهٔ رضا رضایی، مترجم، شارلوت برونته در مجموع نویسنده‌ای رئالیستی است، اما رگه‌های قوی رمانتیسم در کار او دیده می‌شود. قلمش گرم و پرحرارت است، در مواردی هم شاعرانه، به‌ویژه به هنگام توصیف طبیعت و احساسات بشری.

بخشی از کتاب صوتی پروفسور

«چند روز پیش که داشتم به اوراقم نگاه می‌کردم، در جامیزی‌ام به رونوشتِ نامه‌ای برخوردم که یک سال پیش‌تر به یکی از دوستان قدیمی دوره‌ی تحصیل نوشته بودم: چارلز عزیز فکر می‌کنم زمانی که من و تو در "ایتن" درس می‌خواندیم، هیچ‌کدام از ما دو نفر را نمی‌شد شخصیت محبوبی به حساب آورد. تو آدم خرده‌گیر و مقرراتی و زرنگ و بی‌اعتنایی بودی، و من... بهتر است نگویم، اما یادم نمی‌آید تصویرم چندان جذاب بوده باشد. تو یادت می‌آید؟ نمی‌دانم چه مغناطیسی من و تو را به هم نزدیک می‌کرد. من هیچ‌وقت احساسی به تو نداشتم که شبیه احساس پولادِس به اورِستِس باشد و به دلایل معقولی معتقدم که تو هم از هر نوع ملاحظه‌ی رمانتیک در قبال من بری بودی. با این‌حال، خارج از ساعت‌های درس، مدام با هم راه می‌رفتیم و حرف می‌زدیم. وقتی از هم‌قطارها یا معلم‌ها صحبت به میان می‌آمد، یکدیگر را درک می‌کردیم. وقتی هم من از مهر و عاطفه حرف می‌زدم، از عشق به چیزهای عالی یا زیبا، چه در جاندار و چه در غیرجاندار، بی‌اعتنایی تمسخرآمیز تو تأثیری بر من نمی‌گذاشت. آن زمان هم مثل حالا خودم را برتر از آن می‌دانستم که میدان را خالی کنم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۰ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۹۰۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۰ ساعت و ۵۷ دقیقه

حجم

۹۰۵٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۰,۰۰۰
تومان