دانلود کتاب صوتی به خانه بیا با صدای آزاده رادمهر + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی به خانه بیا اثر یآ جسی

دانلود و خرید کتاب صوتی به خانه بیا

نویسنده:یآ جسی
انتشارات:آوانامه
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۸از ۴ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی به خانه بیا

کتاب صوتی به خانه بیا نوشتهٔ یا جسی و ترجمهٔ سارا نجم آبادی است. گویندگی این رمان صوتیِ غنایی - آمریکایی را آزاده رادمهر انجام داده و آوانامه آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی به خانه بیا

کتاب صوتی به خانه بیا که نخستین رمان منتشرشده از نویسنده‌اش است، از زندگی و سرنوشت متفاوت دو خواهر آفریقایی می‌گوید. یا جسی، مخاطب را از آفریقا تا آمریکا با خود همراه می‌کند و ضمن روایت داستان اصلی، تصویر کامل و باورپذیر و صادقانه‌ای از فضا و شخصیت‌ها و ارتباط میان آن‌ها ارائه می‌کند. هر فصل از رمان، از زاویه‌دید یکی از نوادگان «افیا» یا «اسی» روایت می‌شود؛ نمایندگانی برای نسل‌های بعدی. شبی که «افیا اوچر» در گرمای مشکبار سرزمین فانتی متولد شد، درست بیرون محوطهٔ پدرشو در جنگل، آتشی طغیان کرد و به‌سرعت گسترش یافت و تا چندین روز ادامه داشت و پیش رفت. این آتش از هوا تغذیه می‌کرد، در غارها می‌خوابید و در درخت‌ها پنهان می‌شد. می‌سوزاند و بالا می‌رفت و داخل می‌شد و برایش اهمیتی نداشت که چه خرابی‌هایی بر جای می‌گذارد؛ تا اینکه به یک دهکدهٔ آشانتی رسید و آنجا ناپدید و با سیاهی شب یکی شد! نویسنده در این‌ اثر زندگی افیا و اسی را تا نسل‌های بعد به تصویر می‌کشد. گفته شده است که یکی از نقاط قوت رمان صوتی «به خانه بیا»، بررسی و روایت یآ جسی دربارهٔ تجارت برده در آفریقا و قاره‌های دیگر است؛ همچنین گفته شده که عنوان «به خانه بیا» از یک باور قدیمی آفریقایی - آمریکایی گرفته شده است که مرگ به روح یک برده اجازه می‌دهد تا به آفریقا سفر کند. این اثر صوتی را حاوی رمانی بسیار قدرتمند، گیرا و روشنگر دانسته‌اند.

کارشناسان اعتقاد دارند که یآ جاسی چیزی خلق کرده است که رسیدن به آن به‌طرزی باورنکردنی سخت است؛ اثری برجسته از داستان‌هایی کوتاه و مرتبط با هم که چندین قرن را در بر می‌گیرد. تأثیرات فرهنگ غنا و آمریکا در آثار یآ جاسی به این دلیل مشهود است که او همراه با خانواده‌اش در سنین کودکی به آمریکا مهاجرت کرد و در هانتسویلِ آلابامای ایالت متحده بزرگ شد. او که کودکی خجالتی بود، کتاب‌های مختلف را بهترین دوستان خود می‌دانست. در ۱۷سالگی و پس از خواندن کتاب «تونی موریسون» به نام «سرود سلیمان»، به نویسندگی علاقمند شد. دورهٔ نویسندگی خلاق را در دانشگاه آیوا در دانشگاه استنفورد پشت سر گذاشت. نوشتن اولین رمان خود را اندکی بعد از فارغ‌التحصیلی از استنفورد آغاز کرد. او به‌واسطهٔ آثارش، جوایز و افتخارات گوناگونی را کسب کرده است.

شنیدن کتاب صوتی به خانه بیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر غنا - آمریکا و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی به خانه بیا

«اولین‌بار که مرد سفیدپوست به آنجا آمد، مادر آدووآ از پدر و مادر افیا خواسته بود آن‌ها دهکده را به مرد سفیدپوست نشان دهند تا آدووآ فرصت داشته باشد خود را برای او آماده کند.

افیا دوان‌دوان پشت سر پدر و مادرش رفت و پرسید: «منم بیام؟» در یک گوش «نه»ی بآبه را شنید و در گوش دیگر «آره»ی کوبی را. گوش پدرش برنده شد و کمی بعد افیا مقابل اولین مرد سفیدپوستی که در عمرش می‌دید ایستاده بود.

مرد سفید دستش را به سمت افیا دراز کرد و مترجم گفت: «از دیدن شما خوشحال هستند.» افیا با او دست نداد. در عوض پشت پای پدرش پنهان شد و به او نگاه کرد.

مرد سفیدپوست کتی به تن داشت که وسطش از بالا تا پایین دکمه‌های طلایی براق می‌خورد که زیر فشار شکم گنده‌اش در عذاب بودند. صورتش قرمز بود انگار که گردنش کنده‌ی درختی است که آتش گرفته باشد. سرتاپایش چاق بود و دانه‌های درشت عرق روی پیشانی و بالای لبش را پوشانده بود. به نظر افیا او شبیه ابر باران‌زا بود: رنگ‌پریده و خیس و بدون شکل.

مترجم گفت: «اگر ممکن است ایشان تمایل دارند دهکده را ببینند.» و همه شروع به راه رفتن کردند.»

نظرات کاربران

نازیلا
۱۴۰۲/۱۲/۰۶

این کتاب عالی بود عالی 🥹همین الان تمام کردم دلم میخواد دوباره بخونم

زمان

۱۶ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۵۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۶ ساعت و ۳۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۳۵۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۴,۰۰۰
تومان