دانلود کتاب صوتی کمپینگ با صدای فرزانه فائزی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی کمپینگ اثر کالین پل

دانلود و خرید کتاب صوتی کمپینگ

نویسنده:کالین پل
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب صوتی کمپینگ

کتاب صوتی کمپینگ؛ اقامت زیر آسمان بی‌کران نوشتهٔ کالین پل و ترجمهٔ احمد دیبا و با صدای فرزانه فائزی است و كارگاه فيلم و گرافيگ سپاس آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی کمپینگ

انسان در تاریخ پر فراز و نشیب خویش توانست در بستر طبیعت رشد و نمو کند، تمدن بسازد، خدا را دریابد و صنعت را پدید آورد. از دل همین بستر ابزار بسازد و با این ابزار زندگی خود را به شکلی متفاوت دنبال کند. صنعتی شدن شاید نخستین تلاقی بلعیدن طبیعت در تاریخ و اندیشدن در باب آینده نوع بشر است. عشاق طبیعت در این عصر و با ورود خودروهای چهارچرخ تلاش کردند که سهمی در آشتی مادر و فرزند مدرن شده داشته باشند. ولی ورود ناآگاهانه، مدیریت نشده و غیر مسئولانه‌ هر امر صنعتی و مدرن، سلامت و امنیت، تعادل و توازن طبیعت را تهدید می‌کند.

شاید استمرار ورود انسان‌ها به طبیعت، حتی معیشت، فرهنگ و هنجارهای جوامع محلی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. تغییرات عمده فرهنگی در اعصار معاصر در مناطق بکر طبیعی با زادبوم‌های خوگرفته با منطقه، نشانی از این روند در سال‌های اخیر است. بازگشت به فهم رابطه انسان و طبیعت و بررسی آن در دوره‌های مختلف تاریخی می‌تواند در این مسیر ما را راهنمایی کرده و در حفظ میراث طبیعی در عصر صنعتی و دوران مدرن کمک کند. 

زندگی و گشت و گذار در طبیعت گونه‌ای از زیست و تفریحی مهیج است که ضمن برانگیختن حس کنجکاوی و کاوش بازگشت به اصل خویشتن را نیز در وجود انسان برمی‌انگیزد و اسرار دیدنی و نادیدنی طبیعت را بر آدمی برملا می‌کند. 

کتاب صوتی کمپینگ به کسانی که قصد چادرزدن زیر آسمان بی‌کران را دارند، آموزش می‌دهد چگونه این کار را انجام دهند؟ چه ابزارها و وسایلی را همراه خود ببرند؟ از ابزارشان چگونه استفاده کنند؟ چگونه و کجا چادر بزنند و در هنگام خطر چه کنند؟

فصل‌های این کتاب از این قرار است:

۱: قبل از عزیمت

۲: در مسیر

۳: ملزومات کمپ

۴: چگونه پناه بگریم

۵: جست‌وجو، یافتن و ذخیره‌سازی آب

۶: در مواقع اضطراری

۷: کمک‌های اولیه

شنیدن کتاب صوتی کمپینگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر قصد کمپینگ کردن و چادرزدن در دل طبیعت را دارید این کتاب را حتما بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی کمپینگ

«بیشتر موقعیت‌های بقا در اثر یکی از این دو عامل ایجاد می‌شوند: یا در موقعیتی قرار می‌گیرید که ساختهٔ شما نیست و خارج از کنترل شماست؛ یا (همان‌طور که اغلب اتفاق می‌افتد) به دلیل توالی رویدادهایی ایجاد می‌شود که اگر علائم خطر را تشخیص می‌دادید و در اولین فرصت براساس آن‌ها عمل می‌کردید، می‌شد از آن‌ها اجتناب کرد. متأسفانه بیشتر شرایط مرگ و زندگی درنتیجهٔ ناآگاهی، تکبر، اعتقاد بیش از اندازه به توانایی خود یا به دلیل دست‌کم گرفتن نیروهای طبیعت رخ می‌دهند.

در نیروهای نظامی، کارکنان با یادگیری اصول و فنون اولیه و سپس تمرین آن‌ها تا تبدیل شدن به طبیعت دوم، برای شرایط بقا آماده می‌شوند. هرچه بیشتر یک مهارت بقای خاص را تمرین کنید، بیشتر متوجه خواهید شد که چگونه و چرا کار می‌کند و نقاط ضعف و قوتتان را بیشتر درک خواهید کرد. به عنوان مثال، بسیاری از خدمهٔ بالگرد که در یک وضعیت بقا درگیر بوده‌اند، گزارش می‌کنند که پس از رها کردن هلیکوپترشان در دریا، نمی‌توانند به یاد بیاورند که چگونه از بالگرد خارج شده و با موفقیت سوار قایق نجات شده‌اند. به لطف برنامه‌های سخت تمرینی، اَعمال آن‌ها غریزی و درنتیجه ناخودآگاه انجام شده‌اند.

چه در حال آماده شدن برای یک سفر کمپینگ شبانه و چه برای یک سفر یک‌ساله به آفریقا باشید، هرچه برای رویارویی با چالش‌های ناشی از یک محیط خاص آمادگی بیشتری داشته باشید، احتمال بیشتری وجود دارد (هم از نظر فیزیکی و هم از نظر ذهنی) که بتوانید در صورت مواجهه با وضعیت بقا با آن کنار بیایید.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۳۳۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۳۳۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۸,۰۰۰
تومان