دانلود کتاب صوتی در ستایش مرگ با صدای مهدی مجنونی کسمایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی در ستایش مرگ اثر ژوزه  ساراماگو

دانلود و خرید کتاب صوتی در ستایش مرگ

معرفی کتاب صوتی در ستایش مرگ

کتاب صوتی در ستایش مرگ نوشتهٔ ژوزه ساراماگو و ترجمهٔ شهریار وقفی پور است. مهدی مجنونی کسمایی گویندگی این رمان صوتی را انجام داده و انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب (نشر صوتی) آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی در ستایش مرگ

کتاب صوتی در ستایش مرگ که سبک آن به رمان «کوری» به قلم ژوزه ساراماگو شباهت دارد، اتفاقی غیرمنتظره را روایت می‌کند؛ اتفاقی که اوضاع کشور را از حالت عادی خارج می‌کند. داستان این رمان این است که در سال جدید، هیچ‌گونه مرگی رخ نداده است و این اتفاقی است که در ابتدا به نظر می‌رسد یکی از آرزوهای قدیم بشر باشد. این آرزو هم مثل بسیاری از آرزوهای دیگر فقط در خیال قشنگ است و پس از گذشت مدتی باعث می‌شود انسان به‌خاطر این آرزو احساس پشیمانی کند. رمان صوتی «در ستایش مرگ» را یک کتاب چندوجهی دانسته‌اند. این رمان، درحالی‌که یک داستان کامل را بیان می‌کند، پر از جنبه‌های طنز و خلاقانه است. داستان به‌گونه‌ای نوشته شده که پیش از تمام‌کردن یک موضوع، وارد موضوع بعدی می‌شود و این، باعث ایجاد کشش در محتوای داستان شده است. ژوزه ساراماگو ذهن بسیار جست‌وجوگر و خلاقی دارد. او وارد موضوعاتی می‌شود که باعث تعجب خواننده می‌شود. این رمان صوتی علاوه‌بر روایت داستان‌گونه، محتوای آموزشی و انتقادی هم در بر دارد و عملکرد دولت‌ها و منافعشان در شرایط سخت را هدف قرار داده است.

تدوینگری صوتی این کتاب (میکس و مسترینگ) بر عهدهٔ «بهزاد بهادر» بوده است.

شنیدن کتاب صوتی در ستایش مرگ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر پرتغال و قالب رمان پیشنهاد می‌کنیم.

درباره ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو در سال ۱۹۲۲ به دنیا آمد. او نویسندهٔ نامدار پرتغالی و برندهٔ جایزه نوبل ادبیات در سال ۱۹۹۸ است. او از سال ۱۹۶۹ به حزب کمونیست پرتغال پیوست و همچنان به آرمان‌های آن وفادار بود، اما هیچ‌گاه ادبیات را به خدمت ایدئولوژی در نیاورد. منتقدان ادبی او را پیرو سبک ادبی رئالیسم جادویی می‌دانند، اما او خود را ادامه‌دهندهٔ ادبیات اروپا و تأثیرپذیری خود را بیشتر از نویسنده‌هایی همچون گوگول و سروانتس می‌داند. منحصربه‌فردترین ویژگی آثار ساراماگو را می‌توان عدم کاربرد نشانگان سجاوندی به‌صورت متداول و استفاده از جملات بسیار طولانی دانست. او از میان علائم نگارشی، فقط از نقطه و ویرگول استفاده می‌کند و از سایر علامت‌ها که مثلاً جملهٔ سؤالی را مشخص می‌کند یا آن را در گیومه می‌گذارد و… می‌پرهیزد. این نویسنده گفت‌وگوهای شخصیت‌های داستان‌هایش را پشت سر هم می‌نویسد و مشخص نمی‌کند که کدام جمله را چه کسی گفته است. او به‌ندرت یک پاراگراف را تمام می‌کند.

فیلم «دشمن» به کارگردانی دنیس ویلنیو، یک اقتباس ادبی از رمان «همزاد» (۲۰۰۴) نوشتهٔ ساراماگو است. فیلم سینمایی «کوری» نیز با بازی مارک رافلو از رمان کوری اقتباس شده است. عنوان برخی از کتاب‌های ساراماگو را در فهرست زیر ببینید:

کوری، کنتاوروس، آناخوسیفا (بالتازار و بلموندا)، در ستایش مرگ، بینایی، تاریخ محاصره لیسبون، همه نام‌ها، همزاد، مرد تکثیر شده، بلم سنگی و... .

ژوزه ساراماگو در سال ۲۰۱۰ درگذشت.

بخشی از کتاب صوتی در ستایش مرگ

«بعدازظهر رو به اتمام بود که این شایعه دهان‌به‌دهان گشت که از آغاز سال جدید، یا درست‌تر، از زمان صفر روز اول ژانویه، هیچ مرگی در سراسر کشور ثبت نشده است. شاید فکر کنید به‌عنوان‌مثال، سرچشمة شایعه در مقاومت شگفت‌آور ملکة مادر در سپردن زندگی کوچکش به مرگ بود، اما حقیقت این بود که اطلاعیة پزشکی دفتر کاخ سلطنتی نه‌تنها اظهار می‌کرد که حال عمومی علیاحضرت نشانه‌هایی از بهبود را نشان می‌دهد، بلکه حتی حاکی از آن بود که ممکن است تن شریف ایشان سلامت خویش را به کل بازیابد. شایعه در شکل اولیه‌اش، به‌احتمال نزدیک به‌یقین، کار یک مؤسسة کفن‌ودفن بود که انگار در روز اول سال، هیچ‌کس نمرده است، یا شایعه از یک بیمارستان شروع شده بود که بیمار مثلاً تخت بیست و هفت انگار نمی‌تواند تصمیم بگیرد این طرف زندگی بماند یا به آن طرف برود، یا شاید شایعه از دهان سخنگویی از ادارة پلیس راهنمایی‌ورانندگی بود که علی‌رغم تصادفات جاده‌ای، حتی یک مورد مرگ هم وجود نداشته است که ما بتوانیم به‌عنوان نشانه‌ای برای دیگر مرگ‌ها به شمارش آوریم. صدالبته منبع شایعه نامشخص ماند، بااین‌حال، این موضوع در مقابل آنچه بعدش رخ داد، اهمیتی نداشت، چرا که خیلی زود شایعه به روزنامه‌ها، رادیو و تلویزیون راه یافت و بلافاصله سبب تیز شدن گوش کارگردانان، کمک کارگردان‌ها و سردبیران شد چرا که مردم از دوردست وقایع مهم جهانی را بو می‌کشیدند و به شایستگی دریافته بودند که این وقایع از آنچه به نظر می‌رسد، مهم‌تر است.»

معرفی نویسنده
عکس ژوزه  ساراماگو
ژوزه ساراماگو

ژوزه ساراماگو با نام کامل ژوزه دو سوسا ساراماگو، نویسنده‌ی پرتغالی مشهور برنده‌ی جایزه‌ی نوبل است. او در ۱۶ نوامبر ۱۹۲۳ در خانواده‌ای از دهقانان، در آزینهاگا، روستایی کوچک در حدود صد کیلومتری شمال شرقی لیسبون به دنیا آمد. زمان تولد ساراماگو، مسئول ثبت احوال تصمیم گرفت نام مستعار پدر او، یعنی «ساراماگو» را به نام ژوزه اضافه کند و خود ژوزه تا زمانی که برای نخستین بار به مدرسه رفت، نام کامل خود را نمی‌دانست.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۶۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۰ ساعت و ۱۶ دقیقه

حجم

۵۶۴٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۳,۰۰۰
تومان