دانلود کتاب صوتی حال خوب با هم با صدای حمید یزدانی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی حال خوب با هم اثر زینا هیتز

دانلود و خرید کتاب صوتی حال خوب با هم

معرفی کتاب صوتی حال خوب با هم

کتاب صوتی حال خوب با هم نوشتهٔ زینا هیتز و ترجمهٔ مهدی قراچه داغی است. حمید یزدانی گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی حال خوب با هم

کتاب صوتی حال خوب با هم به شما کمک می‌کند راهی پیدا کنید تا از ارتباطات آزاردهنده دور شوید و بتوانید روابطتان را بهتر کنید. روابط مسئله‌دار آزار می‌دهند. اغلب ما احساس خودارزشمندیمان را تقریباً و تا حدودی به روابطی که با دیگران داریم، نسبت می‌دهیم. مشاجره‌کردن یا جنگیدن با کسی که برایتان مهم است و به او علاقه دارید، جالب نیست؛ حتی دعوا و منازعه با کسی که به او علاقه ندارید، می‌تواند شما را ناراحت کند و شادی و انرژیتان را بگیرد. اگر کسی را دارید که با او به‌راحتی کنار نمی‌آیید، این کتاب صوتی می‌تواند شما را با راهکارهایی آشنا کند که رابطهٔ بهتر و مؤثرتری با آن شخص برقرار کنید. مهم نیست کسی که با او اختلاف نظر دارید همسر، خواهر یا برادر، پدر یا مادر، همسایه یا دوست و یا حتی یک غریبه باشد.

شنیدن کتاب صوتی حال خوب با هم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی حال خوب با هم

«همه ما می‌خواهیم با دیگران روابط خوب و حسنه داشته باشیم، اما اغلب نتیجه کاملا برعکس می‌شود، کارمان به خصومت، تلخی، مرارت و رنجش می‌کشد و اعتماد و اطمینانمان را از دست می‌دهیم. چرا چنین اتفاقی می‌افتد؟ چرا نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم؟

در اینجا دو نظریه متفاوت وجود دارد. اغلب متخصصان به «نظریه کمبود» اشاره دارند. براساس این نظریه، نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم زیرا راه آن را بلد نیستیم. به عبارت دیگر، با هم نزاع می‌کنیم زیرا از مهارتهای حل مسائل روابط خود بی‌اطلاعیم. وقتی بزرگ می‌شدیم، خواندن، نوشتن و حساب را یاد گرفتیم، اما کسی درباره اینکه چگونه مشکلات روابط خود را حل کنیم به ما مطلبی یاد ندارد.

جمعی دیگر از صاحبنظران معتقدند از آن جهت نمی‌توانیم با هم کنار بیاییم زیرا در واقع به این کار علاقه‌ای نداریم. به این اصطلاحآ نظریه انگیزشی می‌گویند. به عبارت دیگر، با هم منازعه و مشاجره می‌کنیم زیرا انگیزه‌ای نداریم با کسانی که با آنها اختلاف داریم کنار بیاییم. کارمان به خصومت و تعارض و اختلاف می‌کشد زیرا این منازعه پاداش‌دهنده است.

نظریه کمبود

اغلب صاحبنظران و متخصصان سلامت روان، شامل متخصصان بالینی و پژوهشگران، از نظریه کمبود حمایت می‌کنند. آنها بر این باورند که ما تن به جنگ می‌دهیم زیرا راه عشق ورزیدن را بلد نیستیم. ما مأیوسانه خواهان روابط مهرانگیز و رضایت‌بخش هستیم، اما از مهارتهای لازم برای رسیدن به این مهم برخوردار نیستیم.

البته صاحبنظران درباره اینکه مهم‌ترین کمبودهای مهارتهای میان‌فردی کدامند با هم نظرات متفاوت دارند. برای مثال، رفتاردرمانگرها معتقدند که مسائل ما در کنار آمدن با یکدیگر ناشی از نبود مهارتهای ارتباطی و حل مسئله است. از این رو، وقتی کسی از ما انتقاد می‌کند ممکن است به جای اینکه گوش بدهیم، حالت تدافعی بگیریم. به جای اینکه احساسات خود را با طرف مقابل در میان بگذاریم، اخم می‌کنیم و در مقام تحقیر او برمی‌آییم. و یا اینکه ممکن است غرولند کنیم و بخواهیم به زور حرف خود را به کرسی بنشانیم. ما از مهارتهای سیستماتیک مذاکره و حل مسئله استفاده نمی‌کنیم و در نتیجه تنش میان ما بالا می‌گیرد.»

نظرات کاربران

کاربر 7364693
۱۴۰۲/۰۷/۲۰

بسیار عالی

زمان

۱۱ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۶۴۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۱ ساعت و ۴۳ دقیقه

حجم

۶۴۸٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۱۷,۰۰۰
تومان