دانلود کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه با صدای حامی قنبرزاده + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه اثر هکتور گارسیا

دانلود و خرید کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

معرفی کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه نوشتهٔ هکتور گارسیا و فرانسیس میرالس و ترجمهٔ مریم نفیسی راد است. حامی قنبرزاده گویندگی این کتاب صوتی را انجام داده و انتشارات ماه آوا آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه شما را به بودن در همین لحظه دعوت می‌کند. هکتور گارسیا و فرانسیس میرالس گفته‌اند که چگونه از همان لحظه‌هایی که در آن قرار گرفته‌اید، بیشترین لذت را ببرید و قدردان ثانیه‌به‌ثانیهٔ زندگیتان باشید. با یادگیری زندگی‌کردن به‌صورت کامل در زمان حال، می‌توانید از هر لحظه بهترین استفاده و شادی را پیدا کنید. «ایچی‌ گو ایچی‌ یه» یک مفهوم است به‌معنای یک‌بار دیدار؛ چیزی معادل یک لحظه و یک فرصت؛ در حقیقت ما یک بار فرصت زندگی‌کردن داریم. ما یک بار این فرصت را داریم که لحظه‌های خاصی را تجربه کنیم و هر لحظه‌ای در عمرمان باید برایمان مانند گنجینه‌ای ارزشمند باشد. اگر فرصت زندگی را از دست بدهیم هرگز نمی‌توانیم به دستش آوریم، اما بیشترمان همیشه و هر لحظه را در نگرانی لحظهٔ بعدی می‌گذرانیم. ما نمی‌توانیم و یاد نگرفته‌ایم که از لحظات لذت ببریم و تنها به آیندهٔ نامعلومی چشم داریم که خوشبختی را در آن می‌بینیم. نویسنده‌ها در کتاب صوتی «ایچی‌ گو ایچی‌ یه»، هنر لذت‌بردن از لحظات زندگی به سبک ژاپنی را به ما می‌آموزند؛ همان ژاپنی‌هایی که طول عمرشان از بیشتر مردم جهان بیشتر است و زندگی‌های سالم‌تر و با کیفیت‌تری دارند.

در پس «ایچی گو ایچی یه»، این اندیشه وجود دارد که هیچ‌گاه نمی‌دانیم «آخرین‌بار» چه زمانی اتفاق میفتد؛ آخرین‌باری که با دوستی گفت‌وگو می‌کنیم، از مکانی بازدید می‌کنیم یا کاری را انجام می‌دهیم. حتی اگر شرایط مهیا شود تا آن تجربه را دوباره تکرار کنیم، کیفیت و ماهیت آن متفاوت خواهد بود. هراکلیتوس، فیلسوف یونانی جمله‌ای بسیار معروف در این باره دارد که می‌گوید هیچ‌کس نمی‌تواند در یک رودخانه دو بار گام بنهد. عموماً اگر بدانیم که آخرین‌باری است که کاری را انجام می‌دهیم یا فردی را می‌بینیم، کیفیت آن را تا سر حد امکان بالا می‌بریم و لحظه‌به‌لحظهٔ آن اتفاق را به‌معنای واقعی زندگی می‌کنیم، اما ما هرگز از «آخرین‌ها» آگاه نیستیم و به همین خاطر است که باید هر لحظه از زندگی را به‌شیوه‌ای زندگی کنیم که گویا آخرین‌بار ما است. کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه بر این تفکر متمرکز است. این کتاب صوتی اثر نویسندگان کتاب «ایکی گای» است که رازهای یک زندگی شاد و طولانی را برملا کرده است.

شنیدن کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران روان‌شناسی عمومی به‌سبک ژاپنی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی ایچی گو ایچی یه

«خود را از هر چیزی که ضروری نیست برهانید. افراد می‌توانند یک مسافر متخصص بشوند، البته بیشتر به‌خاطر هر آنچه در خانه گذاشته‌اند و رفته‌اند و نه به‌خاطر آنچه در چمدان خود حمل می‌کنند. زندگی یک ماجراجویی هیجان‌انگیز است که بهتر است از طریق آن، سفری سبک و بی‌دغدغه داشته باشیم. بنابراین هر روز، هر زمانی که احساس می‌کنید سنگین هستید، از خود بپرسید چه چیزی را می‌توانم رها کنم.

دوستِ خود باشید. به‌جای مقایسه‌ی خود با دیگران و نگرانی در مورد آنچه دیگران درباره‌تان فکر می‌کنند تصور کنید که شما در دنیا منحصربه‌فرد هستید. همان‌طور که کاسالز، نوازنده‌ی ویلون‌سل در شعری که برای کودکان سروده بود گفت: «تو معجزه هستی و هیچ‌کس مانند تو نبوده و نخواهد بود.»

برای کامل‌نبودن هم ارزش قائل بشوید. وقتی حتی طبیعت با همه‌ی پیچیدگی‌هایش، با همه‌ی تولدها و مرگ‌هایش کامل نیست، چرا شما باید کامل باشید. هر شکست نشانه‌ی این است که شما باید مسیر متفاوتی را انتخاب کنید. هر نقص، دعوتی‌ست برای جلا دادن بیشتر الماس وجودی‌تان. اگر اراده‌ای برای پیشرفت دارید، پس ناقص بودن عین کامل بودن است.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۲۴۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۲۷ دقیقه

حجم

۲۴۵٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان