دانلود کتاب صوتی اسب سیاه با صدای حمید محمدی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی اسب سیاه اثر تاد رز

دانلود و خرید کتاب صوتی اسب سیاه

معرفی کتاب صوتی اسب سیاه

کتاب صوتی اسب سیاه نوشته‌ی تاد رز و اگی اگاس است. آیا موفقیت تنها یک فرمول دارد؟ در کتاب صوتی اسب سیاه می‌شنویم که در هر عصری از زندگی، موفقیت فرمول منحصربه‌فرد خود را داشته است و حالا با توجه به تغییرات زیاد عصر حاضر وقتش است تا فرمول جدید موفقیت را بدانیم. رادیو گوشه این اثر را با ترجمه پیام بهرام پور و با صدای حمید محمدی منتشر کرده است. این کتاب صوتی را می‌توانید از طاقچه خرید و دانلود کنید.

درباره کتاب صوتی اسب سیاه

اصطلاح اسب سیاه از یک کتاب می‌آید؛ کتابی به نام دوک جوان. در این کتاب شخصیت اصلی در یک مسابقه‌ی اسب‌دوانی شرط‌‌بندی می‌کند؛ اما شرط‌‌بندی‌اش پایان خوشی ندارد چون یک اسب سیاه پیروز میدان می‌شود. کسی فکرش را نمی‌کرد که این اسب پیروز میدان باشد. در سال ۱۸۳۱ بعد از چاپ این کتاب، اصطلاح اسب سیاه سر زبان‌ها افتاد. این اصطلاح در فرهنگ بریتانیا به معنای ظهور ناگهانی یک قهرمان است. قهرمانی که همه را شگفت‌زده می‌کند؛ چون این قهرمان یک فرد معمولی است که هیچکس انتظاری از او ندارد.

کتاب صوتی اسب سیاه اثری در زمینه‌ی موفقیت و توسعه‌ی فردی است. تاد رز و اگی اگاس در این کتاب یک راهبرد عملی ارائه می‌دهند تا به آدم‌ها کمک کنند به آنچه می‌خواهند برسند؛ اما راهبرد آن‌ها کمی متفاوت‌تر از دیگر راهبردهاست. انسان‌ها دیرزمانی است که به‌دنبال راهی برای رسیدن به موفقیت هستند و درباره‌ی آن به یکدیگر پندواندرز می‌دهند. بعضی‌ها تصور می‌کنند فرمول رسیدن به موفقیت در همه‌ی اعصار یکی بوده است و در عصر حاضر نیز می‌توان با همان فرمول به موفقیت رسید؛ اما تاد رز و اگی اگاس معتقدند این‌طور نیست و ادبیاتِ موفقیت تاریخ انقضا دارد و نمی‌شود همیشه با یک فرمول ادامه داد.

دوره‌ی حال حاضر عصر استانداردسازی است. آدم‌های این عصر برای رسیدن به موفقیت مدام شنیده‌اند که مقصدشان را بشناسند، سخت تلاش کنند و جا نزنند. «مقصدت را بشناس، سخت تلاش کن و جا نزن» شعار اصلی عصر استانداردسازی است؛ اما این شعار دیگر جواب نمی‌دهد؛ حداقل نه برای همه. ‌نویسندگان کتاب اسب سیاه باور دارند که در حال گذر از این عصر هستیم. انسان‌ها اکنون در جهانی زندگی می‌کنند که همه چیز با سرعتی باور‌نکردنی در حال شخصی‌سازی‌شدن است؛ پس شاید بهتر باشد فرمول موفقیت هم شخصی‌سازی شود.

تاد رز و اگی اگاس پس از ناکام‌ماندن در زندگی و جای‌نگرفتن در زندگی استانداردسازی‌شده به‌دنبال مفهوم اسب سیاه رفتند. این دو پس از آشنایی با این مفهوم شروع به مصاحبه با افراد موفقی کردند که با فرمول عصر استانداردسازی به موفقیت نرسیده بودند؛ بلکه راهی متمایز و منحصربه‌فرد را پیموده بودند. پس از مصاحبه با این افراد آن‌ها پی بردند که هیچ وجه اشتراکی بین آن‌ها وجود ندارد و هر کدام مسیر خاص خود را پیموده‌اند. تنها نکته‌ی مشترک آن‌ها این بود که همگی مطمئن بودند کیستند و از کاری که انجام می‌دادند، عمیقاً لذت می‌بردند. در کتاب صوتی اسب سیاه می‌شنویم که دنبال‌کردن مسیری که منجر به احساس رضایت درونی می‌شود وقت تلف‌کردن نیست؛ بلکه فرمولی برای رسیدن به موفقیت است.

خرید و دانلود کتاب صوتی اسب سیاه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن این کتاب صوتی را به کسانی که به‌دنبال احساس رضایت درونی خود و موفقیت هستند، پیشنهاد می‌کنیم. کسانی که متوجه تفاوت‌های عصر حاضر شده‌اند و به آن آگاهی دارند.

چرا باید کتاب صوتی اسب سیاه با صدای حمید محمدی را بشنویم؟

یافتن الگوی منحصربه‌فرد موفقیت برای همه سخت است و کنارگذاشتن آموخته‌های کودکی و عصر استانداردسازی از آن سخت‌تر؛ اما تاد رز و اگی اگاس در این کتاب با ارائه‌ی راهبردی عملی به کسانی که احساس سرگشتگی و بی‌هدفی دارند، کمک می‌کنند. افرادی هستند که در شغلی گیر افتاده‌اند که هیچ علاقه‌ای به آن ندارند یا افرادی در اولین قدم‌های مسیر کاری خود هستند. خواندن این کتاب برای همه‌ی کسانی که می‌خواهند مسیر درست خود را در عصر شخصی‌سازی پیدا کنند کمک‌کننده خواهد بود.

درباره تاد رز

تاد رز (Todd Rose) متولد ۲۸ نوامبر ۱۹۷۴ است و در ماساچوست زندگی می‌کند. او نویسنده، استاد و کارآفرین اجتماعی است؛ همچنین یکی از بنیان‌گذاران و مدیر عاملان دانشکده‌ی پاپیولس (Populace) است. این دانشکده تلاش می‌کند همه‌ی مردم این فرصت را داشته باشند که در جامعه‌ای پررونق زندگی کاملی را دنبال کنند. قبل از پاپیولس، او یکی از اعضای هیئت‌علمی دانشگاه هاروارد بود و در آنجا برنامه‌ی «ذهن، مغز و آموزش» را مدیریت می‌کرد. پرفروش‌ترین کتاب‌های او عبارت‌اند از: «اسب سیاه» و «پایان میانگین».

درباره اگی اگاس

اگی اگاس نویسنده و عصب‌شناس آمریکایی است. او در مریلند متولد و بزرگ شد. اگاس دکترای خود را در رشته‌ی عصب‌شناسی در سال ۲۰۰۹ از دانشگاه بوستون دریافت کرد؛ همچنین او در دوران تحصیلات تکمیلی خود عضو وزارت امنیت داخلی ایالات متحده بود. اگاس از سال ۲۰۱۶ به‌عنوان یک محقق مدعو در سمت سرپرست پروژه در دانشکده‌ی تحصیلات تکمیلی هاروارد مشغول به کار است. موفق‌ترین کتاب‌های او عبارت‌اند از: «اسب سیاه» و «اینطور به نظر می‌رسد».

عنوان اصلی کتاب چیست؟

نام اصلی کتاب Dark Horse است که در ترجمه‌ی حاضر، اسب سیاه عنوان گرفته است. عنوان فرعی کتاب achieving success through the pursuit of fulfillmen است که در این ترجمه «رسیدن به موفقیت و کامیابی از مسیری کاملا متفاوت از آنچه همه به ما می‌گویند» ذکر شده است.

معرفی و خلاصه‌ای از فصل‌های کتاب صوتی اسب سیاه

کتاب صوتی اسب سیاه هفت فصل دارد. فصل اول با عنوان «پیمان استانداردسازی» به توصیف عصر استانداردسازی و روندی که طی‌شده تا به وضعیت امروز برسیم می‌پردازد. وضعیتی که تمام سیستم سعی دارد آدم‌ها را شبیه‌سازی کند و مسیر موفقیت یکسانی را برای همه در نظر بگیرد. انگیزه‌ اولین گام حرکت به سمت جلوست و توجه به کوچک‌ترین و جزئی‌ترین کارهایی که به افراد انگیزه می‌دهد بسیار مهم است؛ بنابراین در فصل دوم کتاب با عنوان «خرده‌انگیزه‌هایتان را بشناسید» مثال‌ها و راهکارهایی ارائه شده است تا افراد خرده‌انگیزه‌های خود را بشناسند.

مرحله‌ی بعدی در فصل سوم شناخت انتخاب‌هاست. این انتخاب‌ها هستند که علاقه‌ی خشک و خالی را به هدف تبدیل می‌کنند. فصل چهارم شناخت راهبردهاست و در ذهنیت اسب سیاه راهبردی برای بهترشدن است؛ بنابراین این فصل به مخاطبان کمک می‌کند متناسب با توانایی‌های خود بهترین راهبرد خود را انتخاب کنند. فصل پنج به مخاطبان می‌گوید برخلاف عصر استانداردسازی که هدف اهمیت زیادی داشت اسب‌های سیاه رویکرد متفاوتی دارند. در رویکرد اسب سیاه این تعیین اهداف کوتاه‌مدت و متناسب با موقعیت است که اهمیت دارد.

در فصل ششم و هفتم کتاب صوتی اسب سیاه با عنوان‌های «فریفتن دیدگان، خیانت به روح» و «پیمان اسب سیاه» نویسندگان به اهمیت تفاوت‌های فردی افراد و میزان توجه جامعه به این موضوع پرداخته‌اند. نقطه‌ی مشترک تمام فصل‌ها مثال‌های واقعی‌ و ملموسی است که نویسندگان با زبانی ساده و به‌صورت داستانی بیان کرده‌اند.

نظرات افراد و مجله‌های مشهور درباره کتاب و نویسنده

«تصور متعارف ما را از چیستی موفقیت و چگونگی دستیابی به آن در هم می‌شکند.» امی کادی (Amy Cuddy)، روانشناس اجتماعی، نویسنده‌ی پرفروش و متخصص علوم رفتاری

«چرا فردیت منجر به رضایت درونی می‌شود و چرا رضایت درونی منجر به تعالی می‌شود؟ چه در حال حاضر یک اسب سیاه هستید، چه به فکر جداشدن از گله هستید، این کتاب می‌تواند نقشه‌ی راه شما برای موفقیت باشد.» دن پینک (Dan Pink)، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز

«اسب سیاه یک اثر جاه‌طلبانه و بدیع است که چارچوبی کاملاً جدید را برای پیشرفت شخصی و حرفه‌ای پیشنهاد می‌کند. به لطف بازیگردانی شگفت‌انگیز شخصیت‌ها، این اثر داستان‌سرا نیز هست. تعداد کمی از کتاب‌ها این‌قدر در من اثری عمیق به جا گذاشته‌اند.» دیوید اپستاین (David Epstein)، نویسنده‌ی پرفروش نیویورک تایمز

کتاب صوتی اسب سیاه مناسب کدام رده سنی است؟

کتاب صوتی اسب سیاه برای بزرگسالان و کسانی که در مسیر کاری و زندگی خود موفقیت را جست‌وجو می‌کنند، شنیدنی است.

نکات و پیام‌های کلیدی کتاب صوتی اسب سیاه

آشنایی‌زدایی از مفهوم موفقیت و مسیر رسیدن به آن و توجه به تغییرات عصر حاضر از نکات بارز این کتاب است. عصر حاضر شتابان به سمت شخصی‌سازی همه چیز در حرکت است و از نگاه تاد رز و اگی اگاس، این شخصی‌سازی باید در مسیر رسیدن به موفقیت هم اجرا شود. آن‌ها افرادی را که از مسیری منحصربه‌فرد و خارج از چارچوب استاندارد به موفقیت رسیدند، بررسی کردند و به این نتیجه رسیدند که این افراد با دنبال‌کردن احساس رضایت درونی و پیروی‌نکردن از هیچ الگوی از پیش تعیین‌شده‌ای راه موفقیت را پیموده‌اند. آن‌ها اصطلاح اسب سیاه را برای این افراد برگزیدند و در این کتاب تلاش کردند با ارائه‌ی راهکارهایی، افرادی دیگری را به اسب‌های سیاه تبدیل کنند.

درباره پیام بهرام‌پور؛ مترجم

پیام بهرام‌پور متولد ۱۳۷۱ است. او کارشناسی تکنولوژی آموزشی و تربیتی خود را از دانشگاه خوارزمی، کارشناسی ارشد مدیریت کسب‌وکار اجرایی خود را از فرانسه و کارشناسی ارشد رشته‌ی علوم اعصاب کاربردی را از انگلیس گرفته است. پیام بهرام‌پور طراح آموزشی است و به کمک علم عصب‌شناسی به‌دنبال بالابردن کیفیت زندگی آدم‌هاست. او از سال ۱۳۹۲ مجموعه‌ی «بیشتر از یک نفر» را تأسیس کرد. بهرام‌پور کتاب‌هایی را در حوزه‌ی توسعه فردی و کسب‌وکار ترجمه کرده است که از آن‌ها می‌توان به اسب سیاه، قله و چگونه ثروتمند شویم اشاره کرد.

چه ترجمه‌های دیگری از این کتاب در بازار موجود است؟

کتاب اسب سیاه را ناشران دیگری نیز روانه‌ی بازار کرده‌اند. نشر میلکان با ترجمه‌ی مهسا صباغی، نشر اندیشه بیگی با ترجمه‌ی امیر بیگی و ندا خطائی، نشر نارنگی با ترجمه‌ی محسن صادقیان این کتاب را روانه‌ی بازار کرده‌اند.

در بخشی از کتاب صوتی اسب سیاه می‌شنویم

«کورین بلاک دختری ساده بود که در شهری کوچک و پرت به نام ایست‌برنارد در تگزاس به دنیا آمد و همان‌جا بزرگ شد. همیشه هم این ذوق در وجودش بود که به دیگران یاری برساند. پس از پایان تحصیل در دانشگاه تگزاس به این نتیجه رسید که بد نیست اگر به دنیای سیاست همان ایالت وارد شود و به همسایگان و مردم عادی بهتر خدمت کند. همین شد که در مقام کارآموز وارد دم‌ودستگاه اداری یک سناتور شد. از آدم‌هایی که با آن‌ها کار می‌کرد خوشش می‌آمد و حس می‌کرد با این شغل کار مثبتی در دنیا انجام می‌دهد و به همین خاطر بعد از فراغت از تحصیل، راه پیشرفت را تا خود واشینگتن پیمود و زیردست سیاستمدار سابقی شد که مسئول ستاد تبلیغات ریاست‌جمهوری باب دُل بود. بعدتر مایکل بلومبرگ او را استخدام کرد و در ستاد انتخاباتی شهرداری نیویورک کارش را دید و بعد از اینکه شهردار شد، کورین را نگه داشت و به مقام مسئول امور دولتی گماشت. در این کار شهرتی به دست آورد و دیگر همه او را به‌عنوان آدمی قابل‌اعتماد می‌شناختند که کارها را همیشه به نتیجه می‌رساند و همین لیاقت توجه سران حزب جمهوری‌خواه را جلب کرد. کار به جایی رسید که جورج بوش پسر پیشنهاد کرد او را از کار در شهرداری نیویورک بردارند و به سمت سردفتر امور سیاسی کاخ سفید بگمارند.»


نظرات کاربران

کاربر ۱۶۵۱۳۵۱
۱۴۰۲/۰۷/۰۳

به نظر من بهترین دقیقا بهترین کتاب زندگیم بود .من کتاب کاغذی رو داشتم مجددا صوتیش رو هم گرفتم.مسیر زندگیم رو برام مشخص کرد.خودم رو گم کرده بودم و شدیدا دنبال راهی برای نقشه راهم بودم.وکتاب به موقع کمکم کرد.بارها

- بیشتر
rasta
۱۴۰۲/۰۷/۰۵

من کتابای این سبکی زیاد خوندم ولی قطعا اسب سیاه از همه نظر فوق العاده تر بود این کتاب بهم کمک کرد مسیر زندگیم رو پیدا کنم بهم یاد داد بیشتر مشکلاتم ریشه در تلاشم برا جا شدن در قالب عهدنامه

- بیشتر
کاربر ۵۶۸۶۵۸۹
۱۴۰۲/۰۷/۱۲

کتاب دید تازه ای به مخاطب میده. واقعا چقدر بهش نیاز داشتم. کتاب خیلی خیلی خوبیه. برای کسی که میخواد راهشو پیدا کنه کتاب بسیار مفیدیه.

نــے‌آیش🐋
۱۴۰۲/۰۹/۲۹

برای مطالعه‌ی این کتاب نیازی نیست که به ژانر "موفقیت و خودیاری" علاقه‌مند باشید! حتی اگر زیاد اهلِ کتاب‌هایی از این دست نیستید و کمتر عنوانی با این ژانر پیدا کردید که زیرمجموعه‌ی روان‌شناسیِ زرد نباشه؛ این کتاب با زاویه‌دید

- بیشتر
Borhan
۱۴۰۲/۰۷/۱۱

کتاب چاپی رو خوندم و... دیگه انتخاب استاد بهرام پوره چی بگم✨

کاربر 6541461
۱۴۰۲/۰۸/۰۲

از بهترین کتاب ها، ترجمه ها و گویندگی هایی که شنیدم دم همه تیم سازنده گرم کتاب درباره اینه که اول موفق شیم بعد کامیاب یا کامیاب بعد موفق، بعدم چطورشو میگه یعنی کاری که دوست نداریم کنیم بعد که سطح بالا شدیم به

- بیشتر
•زهره شریفی پور•
۱۴۰۲/۰۸/۲۱

این کتاب ممکنه معادلات ذهنی شمارو بهم بریزه مثال های زیاد کمک می‌کنه بهتر بفهمید مفهوم رو من حس دانایی و آگاهی زیادی بعد از خوندن این کتاب داشتم و گویندگی عالی بود عاااااالی من که اهل کتاب صوتی نیستم رو

- بیشتر
کاربر ۳۹۷۳۳۷۰
۱۴۰۲/۰۷/۲۳

با سلام بسیار کتاب عالی، بروز و متناسب با زمانه فعلی با بیان شیوا و رسای حمید محمدی عزیز. یکی از بهترین کتابهایی که در مورد موفقیت خوندم و گوش کردم(فعلا ۲ بار) اصن انگار واس من نوشته شده بود

مینو
۱۴۰۳/۰۲/۰۳

سلام. از چند جهت بنظرم تاثیرگذار بود. یکی روشنگری در مورد سیستمی که بدون خواست خودمون برای زندگیمون طراحی شده ولی ما بدون اینکه از زاویه دورتری به این روند نگاه کنیم داریم باهاش پیش میریم. دوم برای افرادی که

- بیشتر
sh
۱۴۰۲/۰۷/۰۵

عالی

زمان

۸ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۹۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۸ ساعت و ۵۳ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۱۹۷٫۰ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۳,۰۰۰
تومان