دانلود کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب) با صدای فرهاد جان سریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب) اثر کال نیوپورت

دانلود و خرید کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب)

نویسنده:کال نیوپورت
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال (خلاصه کتاب)

خلاصه‌کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال؛ زندگی آرام در دنیای پر سر و صدا (خلاصه کتاب) نوشتهٔ کال نیوپورت و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای فرهاد جان سریان است و شنیدار نگار نوین آن را منتشر کرده است.

درباره خلاصه‌کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال

با شنیدن این خلاصه‌کتاب می‌آموزید چگونه زندگی خود را از نیروهای قدرتمند فناوری‌های دیجیتال پس بگیرید.

در طول بیست سال اخیر یا بیشتر، نوآوری‌های زیادی در زمینه فناوری ایجاد شده است. در این میان، چیزی که شاید بلافاصله به ذهن خطور نکند دکمه «می‌پسندم یا «لایک» است. این کلیکِ تأیید برای اولین بار در خبرخوان فِرِندفید که کار آن گردآوری خبر از رسانه‌های اجتماعی بود شروع به کار کرد. پس از آن در مدت بسیار کمی، این دکمه به ویژگی استاندارد تمام شبکه‌های اجتماعی تبدیل شد. در واقع این ویژگی ساده، راه خوبی برای جمع‌آوری داده در مورد سلیقه‌ها و رفتارهای کاربران و در دام نگه‌داشتن آن‌ها بود.

تقریباً همه به قدرت اینترنت باور دارند و می‌دانند که اینترنت می‌تواند به بهتر شدن زندگی آن‌ها کمک کند. افراد نمی‌خواهند به طور کلی استفاده از گوگل مپز یا اینستاگرام را کنار بگذارند، اما حس می‌کنند که نباید ارتباط فعلی خود را با فناوری به همین صورت حفظ کنند. آن‌ها فکر می‌کنند که اگر به‌سرعت تغییری ایجاد نکنند، زیر فشار فناوری‌های دیجیتال خرد خواهند شد. حال، انسان‌ها شروع به عقب راندن رسانه‌های اجتماعی کرده و درک کرده‌اند که این فناوری‌ها بیشتر از آن که خوب باشند، به آن‌ها آسیب می‌رساند.

بیشتر افراد از زندگی دیجیتال خود خسته شده‌اند؛ البته نه به خاطر اینکه از برنامه یا وبسایت خاصی راضی نباشند. مسئله آنها تأثیر کلی زرق و برق‌های متنوع بسیار زیادی است که به طور مداوم توجه آنها را به خود جلب کرده و حس و حالشان را خراب می‌کند. آنها با جزئیات فناوری‌های دیجیتالی، مانند گوشی‌های هوشمند یا شبکه‌های اجتماعی مشکلی ندارند، بلکه از این ناراحتند که در حال از دست دادن اختیارشان هستند. افراد معمولاً نمی‌خواهند زمان زیادی را در اینترنت بگذرانند، اما این ابزارها روشی را به کار می‌گیرند که به رفتارهای اعتیادآور منجر می‌شود. شاید هر بار سر زدن به شبکه‌های اجتماعی زمان زیادی را از شما نگیرد، اما اگر به کل ماجرا نگاه کنید، پرسه‌زدن در شبکه‌های اجتماعی وقت زیادی از زندگی شما را تلف می‌کند؛ برای مثال، حتی ممکن است اصرار به چک کردن حساب توییتر یا اینستاگرام به یک تیک عصبی تبدیل شود.

در واقع، نتایج تحقیقات مستمری که در این زمینه انجام شد چشم ما را به تأثیرات منفی مرتبط با رسانه‌های اجتماعی و گوشی‌های هوشمند باز کرد. اکنون همه ما می‌دانیم که استفاده بیش از حد از فناوری‌های دیجیتال اعتیادآور است و ما را از فعالیت‌های با‌ارزش‌تر زندگی دور می‌کند.

در آزمایشی ، ۱۶۰۰ نفر داوطلب شدند تا در طول یک مرخصی یک‌ماهه از دستورعمل‌های او پیروی کرده و با این کار اطلاعات ارزشمندی را در اختیارش قرار دهند. نتیجهٔ این مطالعه، روش مینیمالیسم دیجیتال است؛ راهی برای فاصله گرفتن از هجوم حواس‌پرتی‌های دیجیتال و یافتن یک روش رضایت‌بخش‌تر و مفیدتر برای زندگی. واژه مینیمالیسم به معنی گرایش به حداقل یا کمینه هر چیز است. 

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران شنیدن خلاصه‌کتاب‌های موفقیت و توسعهٔ فردی پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب صوتی مینیمالیسم دیجیتال

«پیش از آن که از شما بخواهیم تا کمینه‌گرایی دیجیتال را به عنوان یک سبک زندگی جدید امتحان کنید، باید دلایل تأثیرگذاری این رویکرد را به طور کامل برای‌تان روشن کنیم. نویسنده معتقد است که کمینه‌گرایی دیجیتال بر سه اصل تأکید دارد.

اصل اول می‌گوید به‌هم‌ریختگی هزینه‌بر است. احتمالاً بسیاری از شما در شبکه‌های اجتماعی زیادی عضو هستید و به خوبی با این مسئله آشنایی دارید. وقتی اطراف خود را بیش‌ازحد با دستگاه‌ها، برنامه‌ها و خدمات مختلف شلوغ می‌کنید، پیامد کلی این کار منفی بوده و مزیت‌های کوچک هر یک از آن‌ها را از بین می‌برد.

همچنین، این اصل به مفهوم «اقتصاد جدید» مربوط می‌شود که توسط فیلسوف و تعالی‌گرای آمریکایی هنری دیوید ثورو در کتابش به نام والدن مطرح شد.

برای مثال، فرض کنید می‌خواهید برای رفت‌وآمد به محل کارتان یک ماشین بخرید. ثورو یادآوری می‌کند که هزینه شما فقط پولی نیست که برای خرید ماشین پرداخت می‌کنید؛ بلکه باید زمان، استرس و تلاشی را که صرف به دست آوردن پول و نگهداری ماشین می‌کنید هم محاسبه کنید. در انتها، هزینه شما ممکن است خیلی بیشتر از آن باشد که با استفاده از وسایل نقلیه عمومی به محل کار بروید. بهتر است همین بررسی موشکافانه را هم در مورد هر رسانه دیجیتالی که وارد زندگی‌تان می‌کنید، داشته باشید. از خودتان بپرسید که استفاده از یک رسانه خاص چه فایده‌ای برای‌تان دارد؟ چقدر زمان و توجه صرف آن می‌کنید؟ آیا این کار را نمی‌توانید به روش دیگری انجام دهید؟

اصل دوم می‌گوید که بهینه‌سازی مهم است. بهتر است فقط به انتخاب فناوری‌های باارزش اکتفا نکنید، بلکه درباره نحوه استفاده از این فناوری‌ها نیز فکر کنید. این اصل به مفهوم اقتصادی بازده نزولی مربوط می‌شود؛ این قانون توضیح می‌دهد که چرا شما نمی‌توانید مدام به چیزی بیفزایید و همچنان انتظار پیشرفت داشته باشید. به عنوان مثال، اگر ماشین تولید می‌کنید، اولین کارگرهایی که اضافه می‌کنید خروجی شما را افزایش خواهند داد. اما سرانجام به نقطه‌ای خواهید رسید که خط تولید نمی‌تواند فشار بیشتری را تحمل کند؛ کارگرها به هم برخورد کرده و همه چیز شروع به کند شدن می‌کند.

اکنون فرض کنید که به جای تولید ماشین، می‌خواهید همیشه از اتفاقات روزانه خبر داشته باشید. انتخاب فقط یک یا دو وبسایت خبری یک پیشرفت بزرگ به حساب می‌آید. اما اگر از یک خبرخوان استفاده می‌کنید که از منابع متعددی خبر جمع می‌کند، قطعاً انبوه خبرهای متنوع حواس شما را پرت کرده و چیزی از آن‌ها درک نخواهید کرد.

اصل سوم می‌گوید که قصدمندی رضایت‌بخش است. به عبارتی دیگر، استفاده آگاهانه از فناوری، احساس رضایت بیشتری به ما خواهد داد. برای درک بهتر اصل سوم، بیایید به روش زندگی آمیش نگاه کنیم. آمیش یک گروه مذهبی مسیحی در ایالات متحده و کانادا است. پیروان این گروه بر اساس روش‌های قدیمی زندگی می‌کنند، مثل پوشیدن لباس‌های سنتی یا استفاده از اسب برای حمل‌ونقل و کشاورزی.

مردم معمولاً تصور می‌کنند آمیش با فناوری مخالف است، اما در واقع به همین سادگی نیست. آمیش فناوری را بدون امتحان کردن و زیر سؤال بردن آن رد نمی‌کند. آن‌ها در شرایطی خاص، حتی از یک دستگاه فِرِزکاری پیشرفته با خوشحالی استفاده می‌کنند. با این حال، اگر یک فناوری با ارزش‌های بنیادی خانواده و اجتماع آن‌ها سازگاری نداشته باشد، ممنوع خواهد شد. شما هم باید همین رویکرد ارزش‌محور را برای ابزارهای دیجیتال خود به کار بگیرید. آیا یک ابزار خاص واقعاً با ارزش‌های شما و کاری که انجام می‌دهید سازگاری دارد، یا اگر حذفش کنید نفع بیشتری نصیب‌تان خواهد شد؟»

معرفی نویسنده
عکس کال نیوپورت
کال نیوپورت

کال نیوپورت یک استاد جوان در دانشگاه «جورج‌تاون» آمریکا است که درباره‌ی چیزهای جالبی مثل تکنولوژی‌های دیجیتال و فرهنگ‌ها تحقیقات زیادی کرده. حتی اگر نیوپورت را نشناسیم، حتما با کتاب‌های پرفروش، محبوب و جدیدش چشم در چشم شده‌ایم. هر چه باشد کال نویسنده‌ی کتاب‌های کار عمیق، مینیمالیسم دیجیتال و آنقدر عالی و فوق‌العاده باش تا نتوانند تو را نادیده بگیرند است!

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۴۱ دقیقه

حجم

۳۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴۱ دقیقه

حجم

۳۷٫۸ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان