دانلود کتاب صوتی دندانه‌ های شانه با صدای اسدالله امرایی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی دندانه‌ های شانه اثر اسامه الحویج العمر

دانلود و خرید کتاب صوتی دندانه‌ های شانه

معرفی کتاب صوتی دندانه‌ های شانه

کتاب صوتی دندانه‌ های شانه نوشتهٔ اسامه الحویج العمر و حاصل ترجمه و گویندگی اسدالله امرایی است. نوین کتاب گویا این مجموعه داستان سوری و صوتی را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی دندانه‌ های شانه

ادبیات عرب در میان مردم ایران جایگاه خاصی داشته است. کتاب صوتی دندانه‌ های شانه اولین اثری است که از اسامه الحویج العمر در ایران منتشر شده است. این اثر حاوی ۳۲ داستان بسیار کوتاه یا داستانک به قلم نویسنده‌ای اهل سوریه است. بلندترین این داستان‌ها بیش از چند پاراگراف نیست، اما به نقطهٔ انتها که برسید، چند چراغ روشن در ذهن شما کلید خورده است. همهٔ داستان‌های کوتاه این مجموعه با زبانی ساده روایت شده‌اند و درعین‌حال از نوعی سهل و ممتنع‌بودن برخوردار هستند. حیوانات شخصیت‌یافته (از جمله مار، گرگ و گوسفند)، بخش‌هایی از طبیعت (مثل درختان، رنگین‌کمان، دریاچه و برکه) و ساخته‌ها و مصنوعات دست بشر (مانند کامیون و شمشیر)، شخصیت‌های کتاب صوتی «دندانه‌های شانه» را تشکیل داده‌اند. آن‌ها رؤیا می‌بافند، نقشه می‌کشند، امید می‌بندند، ویران می‌کنند، شکست می‌خورند و عاشق می‌شوند.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی دندانه‌ های شانه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر سوریه و قالب داستان کوتاه پیشنهاد می‌کنیم.

درباره اسامه الحویج العمر

اسامه الحویج العمر (Osama Alomar) در سال ۲۰۱۴ در شیکاگو، رانندهٔ تاکسی بود که شنید حومه‌ٔ زملکا در قلب دمشق، پایتخت سوریه بر اثر جنگ داخلی ویران شده است. آپارتمانی که تا پیش از آمدن به آمریکا ۵ سال در آن اقامت داشت، با خاک یکسان شده بود. همه داروندارش از بین رفته بود؛ اسباب و لوازم منزل، گیتار، لباس‌هایش و کتاب‌های کتابخانه‌اش که بعضی‌هایشان کتاب‌های ارزشمند و نایابی بودند. العمر پیش از ترک سوریه، ۴ مجموعه داستان منتشر کرد و چندین جایزهٔ ادبی برد و آثارش در نشریات مختلف منتشر شد. در آن جنگ داخلی، آرشیو شخصی این نویسنده هم نابود شد. در میان آن‌ها رمان شرح‌حال‌گونه‌ای به نام «سال‌های دندانه‌دار» نیز به چشم می‌خورد. اسامه قصد داشت در آمریکا به‌عنوان نویسنده جا بیفتد، اما ۴ سال طول کشید تا بتواند خود را به‌عنوان داستان‌نویسی قابل به جامعهٔ آمریکا معرفی کند. «دندانه‌ های شانه» یکی از مجموعه داستان‌های کوتاه او است.

بخشی از کتاب صوتی دندانه‌ های شانه

«آزادی بیان:

حکومت با صدور فرمانی به شهروندان آزادی حالت چهره اعطا کرد.

از آن‌جایی که بسیاری از کشورهای جهان این نوع آزادی را ممنوع کرده بودند، صدور این فرمان گام بزرگی به حساب می‌آمد.

میلیون‌ها نفر از شهروندان به خیابان ریختند و تظاهرات عظیمی در حمایت از این پیروزی غیرمنتظره‌ی دموکراسی به راه انداختند.

موقع راهپیمایی، لبخندی به پهنای صورتشان کش آمده بود و صورتک غریب شادمانی بر چهره داشتند.»

نظرات کاربران

f9178307303
۱۴۰۲/۰۴/۱۸

عااااالیییییی دم نویسنده گرم دم مترجم گرم دم طاقچه گرم دم شنونده هم گرم دم خودم هم گرم

زمان

۱ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۶۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۵ دقیقه

حجم

۶۴٫۳ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۶,۰۰۰
تومان