دانلود کتاب صوتی من نمرده ام با صدای معین وصال + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب صوتی من نمرده ام

کتاب صوتی من نمرده ام نوشتهٔ احمد پدرام است. معین وصال و ویکتوریا براری و رضا بصیری و سحر حمیدی و محمد کربلایی گویندگی این مجموعه داستان کوتاه صوتی را انجام داده و انتشارات ترانه پدرام آن را منتشر کرده است.

درباره کتاب صوتی من نمرده ام

کتاب صوتی من نمرده ام حاوی مجموعه داستان‌های کوتاهی از خاطرات یک روان‌شناس است. نویسنده، شرح‌حال مراجعان و برخی حوادث زندگی شخصی خود را در قالب داستان کوتاه بازگو کرده است. روایت‌های صمیمانه و ساده‌ای که احمد پدرام در این کتاب فراهم آورده، شنیدن این کتاب را برای هر خواننده‌ای جذاب می‌کند. احمد پدرام در این داستان‌ها به‌دنبال این است که از مراجعانش درس بگیرد و با کسانی که زندگی خود را خالی و تهی می‌بینند، همدلی کند. او با ارائهٔ روایتی همدلانه از زندگی کسانی که زیر فشارهای اقتصادی، خانوادگی و عاطفی کمر خم کرده‌اند ولی هنوز هم زمین نخورده‌اند و به زندگی ادامه می‌دهند، نشان می‌دهد چطور می‌توان زندگی را تحمل کرد و آن را تاب آورد. این نویسنده با نشان‌دادن این اندوه شیرین، مخاطب را به اندیشه وا می‌دارد و از او می‌خواهد باز هم به زندگی متعهد بماند. شخصیت‌های داستان‌های کتاب صوتی «من نمرده‌ام»، از هر طیف و طبقه‌ای هستند؛ دانشجویی که با پدر و مادرش مشکل دارد، زنی که شوهرش حرفش را نمی‌فهمد، پدری که پس از چندین سال دوباره با اولین عشق زندگی‌اش رابطه برقرار کرده، مردِ مهندس عمران و زنِ مهندس معماری که پیش از طلاق‌گرفتن به‌خاطر دو کودکشان تصمیم به رفتن به مشاوره گرفته‌اند و مرد و زنی که به‌علت پرخاشگری، رابطه‌شان دچار مشکل شده است. هر کدام از این شخصیت‌ها، مشکلات متفاوتی دارند و کودکی و شرایط زندگیشان تأثیر متفاوتی بر آن‌ها داشته است.

می‌دانیم که داستان کوتاه به داستان‌هایی گفته می‌شود که کوتاه‌تر از داستان‌های بلند باشند. داستان کوتاه دریچه‌ای است که به روی زندگی شخصیت یا شخصیت‌هایی و برای مدت کوتاهی باز می‌شود و به خواننده امکان می‌دهد که از این دریچه‌ها به اتفاقاتی که در حال وقوع هستند، نگاه کند. شخصیت در داستان کوتاه فقط خود را نشان می‌دهد و کمتر گسترش و تحول می‌یابد. گفته می‌شود که داستان کوتاه باید کوتاه باشد، اما این کوتاهی حد مشخص ندارد. نخستین داستان‌های کوتاه اوایل قرن نوزدهم میلادی خلق شدند، اما پیش از آن نیز ردّپایی از این گونهٔ داستانی در برخی نوشته‌ها وجود داشته است. در اوایل قرن نوزدهم «ادگار آلن پو» در آمریکا و «نیکلای گوگول» در روسیه گونه‌ای از روایت و داستان را بنیاد نهادند که اکنون داستان کوتاه نامیده می‌شود. از عناصر داستان کوتاه می‌توان به موضوع، درون‌مایه، زمینه، طرح، شخصیت، زمان، مکان و زاویه‌دید اشاره کرد. تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در جهان «آنتوان چخوف»، «نیکلای گوگول»، «ارنست همینگوی»، «خورخه لوئیس بورخس» و «جروم دیوید سالینجر» و تعدادی از بزرگان داستان کوتاه در ایران نیز «غلامحسین ساعدی»، «هوشنگ گلشیری»، «صادق چوبک»، «بهرام صادقی»، «صادق هدایت» و «سیمین دانشور» هستند.

شنیدن کتاب صوتی من نمرده ام را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب صوتی را به دوستداران ادبیات داستانی معاصر ایران و قالب داستان کوتاه با درون‌مایه‌های روان‌شناسانه پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی من نمرده ام

«زن روی صندلی که می‌نشیند احساس می‌کنم ننشست؛ بلکه خودش را روی صندلی کوبید. مرد هم مثل متهمی که حالا باید بنشیند و اتهام‌ها را بشنود، روی صندلی روبروی من می‌نشیند. این وقت‌ها احساس می‌کنم باید منتظر یک دعوا باشم، نه مشاوره و اول باید میانجی‌گری کنم تا دعوا بخوابد و بعد پیش بروم تا ببینم چه پیش می‌آید. شاید در اعماقِ ذهنم این فکر می‌گذرد که واقعاً مشاوره چه کار سختی‌ست و گاه چقدر باید بدون چراغ در بیابانی تاریک بگردی تا کورسویی بیابی و دنبال بگیری و...

زن چادرش را جمع می‌کند و مقنعه‌اش را هم روی چانه‌اش جابجا می‌کند. گویی می‌خواهد دهانش را برای فریاد کردن رها کند. مقنعه را که زیر چانه می‌کشد، شروع می‌کند:

- چی بگم آقای دکتر؟ از کجا بگم؟ از کدوم بدبختیام بگم؟ دلم خونه. اعصابم از این دست این آقا و بچه‌هاش ریخته به هم. دارم دق‌مرگ می‌شم. دارم آب می‌شم. دارم می‌میرم. اصلاً کاش می‌مردم. دارم روز به روز تو این خونه بیشتر خوار و ذلیل می‌شم. این آقا هم که ککِش نمی‌گزه. خوش و خرم این‌ور و اون‌ور دنبال کار و پی خوشی‌هاشه. صبح کله‌ی سحر می‌ره و شبا هم ده یازده میاد خونه و می‌شینه پای VOA و منوتو و کوفت و زهر مارای دیگه. بعد هم می‌ره می‌خوابه، منم هی باید به بچه‌ها بگم دیگه برید بکپین. بعدم خودم با هزار فکر برم کپه‌ی مرگم رو بزارم و تازه خوابم هم نمی‌بره. قلبم میاد توی حلقم.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۳۰۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۵ ساعت و ۳۰ دقیقه

حجم

۳۰۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان